חברת יקבי כרמל, לשעבר כרמל מזרחי, הגישה תביעה בסך 250 אלף ש"ח בבית המשפט המחוזי בירושלים, בטענה כי חברת יקבי ציון, מנהליה ובעליה, עשו שימוש בסימן המסחרי "סלקטד - SELECTED" שעל שמה והמזוהה עימה. לטענת התובעת, הדבר גורם להטעיית ציבור הצרכנים בכך שהם מוכרים להם יינות קידוש זולים במסווה של יינות סלקטד המובחרים, ואף מנסים להרוויח מהפרסום, המכירות והמוניטין האדירים של יקבי כרמל, תוך גניבת עין ועשיית עושר שלא במשפט.
חברת יקבי כרמל, שהוקמה ב-1882, הינה החברה הגדולה והמוכרת ביותר בישראל לייצור ושיווק יינות, ברנדי, ליקרים ומשקאות אלכוהוליים נוספים. לטענתה, מוצריה האיכותיים נמכרים בארץ ובעולם וזכו למוניטין ולהכרה והוקרה של קהל הצרכנים.
סדרת היינות אשר נמכרים תחת הסימן "SELECTED - סלקטד" מיוצרת ומשווקת בארץ ובעולם מזה כ-20 שנים, והינה ממוצריה המצליחים, ביניהם SELECTED ריזלינג, SELECTED קברנה סוביניון, SELECTED שרדונה וכדומה. משנת 2001-2006 מכרה החברה כ-20 מיליון בקבוקים מסדרה זו בשווי של כ-276 מיליון ש"ח. בנוסף, במהלך תקופה זו הוציאה כ-2 מיליון דולר למען פרסום וקידום הסדרה. כרמל טוענת, באמצעות עורכי הדין נחום גבריאלי וגלי אופינסקי ממשרד "זליגסון גבריאלי ושות'", כי בכך שיקבי ציון השתמשו בסימן המסחרי "סלקטד", והוסיפו אותו לבקבוקי היין מסדרת "סביון" שלהם בצד שמאל של התווית ובנפרד מהשם סביון, הדבר יפגע במוניטין המוצר כיוון שזהו יין קידוש זול בשונה מהיין המובחר של כרמל.
למעשה טוענת התובעת כי על בית המשפט לפצותה בגין שימוש בסימן המסחר שלה כך שהנתבעים מתעשרים על גבה וייתכן שרמת המכירות שלהם תרד בשל כך. בנוסף, נטען כי ייתכן ותהא פגיעה במוניטין שלה כיוון שהצרכנים לא ידעו כי היין שקנו אינו של כרמל, יעריכו אותו פחות, ולא יקנו אותו בשנית.
לכן מבקשת התובעת מבית המשפט להעניק לה צו מניעה זמני שיורה לנתבעים לחדול לאלתר משימוש בסימן המסחרי שלה, וכן לאסוף את כל בקבוקי היין המצויים כעת בשוק ועליהם הסימן "סלקטד". כמו כן מבקשת התובעת צו למתן חשבונותיה של יקבי ציון ממכירת המוצר "סביון" מרגע תחילת השימוש בסימן המסחר שלה, בכדי שתוכל להעריך את נזקיה, וייתכן כי תשנה לאחר מכן את סכום התביעה. אם לא יימצא נזק, התובעת תבקש את הפיצוי לפי חוק עוולות מסחריות בגין הפרת זכויותיה, בסך 100 אלף ש"ח.