בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
סקר חדש: כלי התקשורת עוזרים לבריאות
|
רוב הנשים מאמצות התנהגות בריאה בעקבות כלי התקשורת ● בקרב הגברים ניכרת אדישות גדולה יותר ● תושבי ירושלים ובאר שבע אדישים יותר ותושבי השרון קוראים כתבות בנושאי בריאות באופן קבוע
סקר חדש בדק את מידת החשיפה של הציבור לכתבות בנושא בריאות בכלי התקשורת ואת השפעתן על התנהגותו. הסקר, אשר נערך בשבוע האחרון של חודש ינואר, בהשתתפות מדגם כלל ארצי מייצג של 500 איש, מגלה הבדלים משמעותיים בין נשים וגברים, בין צעירים למבוגרים, בין חילוניים לדתיים ואף בין תושבי הערים השונות ברחבי הארץ. 58.1% מהמשתתפים בסקר הצהירו כי הם מאמצים לפעמים התנהגות בריאותית יותר בעקבות קריאה על מחקרים בתחום הבריאות בעיתונים, 35.6% ציינו כי הם אדישים ועוברים הלאה ואילו 6.3% הגדילו לעשות והצהירו כי הם תמיד מאמצים כל מה שכתוב.
|
בעלי השכלה תיכונית חלקית או פחות - אדישים יותר
|
|
סוגיות ההשכלה וההכנסה משפיעות אף הן על עמדות המשתתפים בסקר. בעלי ההכנסה מתחת לממוצע הצהירו על עצמם, אומנם באופן שאינו מובהק סטטיסטית, כי הם אדישים יותר מאשר בעלי ההכנסה מעל הממוצע. לעומת זאת בעלי ההכנסה המגדירים עצמם הרבה מתחת לממוצע נוהגים לאמץ התנהגות בריאותית, יותר מאשר בעלי ההכנסה מעל הממוצע. באשר להשכלה, רק 3.6% מהאקדמאים מאמצים את כל מה שכתוב לעומת 6.5% מבעלי השכלה תיכונית חלקית. נאוה ענבר, מנכ"ל משותף ביעל קופר תקשורת שיווקית, הוסיפה כי "סקר זה מוכיח כי אף שאמצעי התקשורת מהווים מקור בידורי, לרבים מהישראלים, הם יכולים לשמש גם ככלי להגברת המודעות הבריאותית. זהו כלי יעיל להנעה לפעולה אשר בעזרת יחסי ציבור, פרסום ושיווק ניתן להפיק ממנו שינוי בסגנון החיים הבריאותי. הסקר גם מוכיח כי הציבור הישראלי פתוח ללמוד על בריאותו באמצעות התקשורת, בדיוק כשם שהוא פתוח לנסות מוצרים ושירותים חדשים".
|
כאשר נבדקו ההבדלים בין נשים לגברים, ניכר הבדל משמעותי לטובת הנשים. 76.6% מהן הצהירו כי הן נוהגות לאמץ התנהגות בריאה יותר. 8.6% מהן הצהירו כי הן תמיד מאמצות את הכתוב, 68% מהן הצהירו כי הן לפעמים מאמצות התנהגות בריאה ורק 23.4% הצהירו כי הן עוברות הלאה. בקרב הגברים ניכרת אדישות גדולה יותר ורק 3.8% הצהירו כי הם מיישמים כל מה שכתוב. 47.7% טענו כי הם לפעמים נוהגים לאמץ התנהגות בריאה יותר ואילו 48.5 מהם הצהירו כי הם אדישים. יעל קופר-דובב, מנכ"ל יעל קופר תקשורת שיווקית, מסרה היום (ה', 15.2.07) כי "המציאות היומיומית המחייבת נשים להיות רב משימתיות ולתפקד במספר זירות בו זמנית, הופכת אותן למודעות יותר ומיישמות יותר התנהגות בריאה כאמצעי למניעת מחלות. תוצאות הסקר מבטאות שוב את התפיסה המתחזקת להתייחס לנשים כאל מנהיגות הבריאות בתא המשפחתי". כאשר בוצעו פילוחים דמוגראפיים ונבדקה סוגיית גיל המשתתפים בסקר, ניכר הבדל משמעותי בין צעירים לבין מבוגרים. 10.6% מבני 65 ומעלה הצהירו שהם תמיד מאמצים את מה שכתוב, בעוד רק 2.3% מבני הגיל 35 עד 44. בקרב אלו הנוהגים לפעמים ליישם התנהגות בריאותית יותר, ניכר, אומנם באופן שאינו מובהק סטטיסטית, כי צעירים בני 25 עד 34 עושים זאת יותר, כאשר 64% מהם הצהירו על אימוץ בעוד רק 53% מבני 45 עד 54 הצהירו כך. הכי פחות אדישים היו הצעירים בני 25 עד 34 כאשר רק 30.5% מהם הצהירו על אדישות. כאלופי האדישות הוכתרו בני 45 עד 54 כאשר 42% מהן ענו כי הם עוברים הלאה. אבינעם ברוג, נשיא מכון המחקר Market Watch, הסביר כי: "ההבדלים על-פי הפילוחים בין גברים לנשים מעידים כי חלק מתפישת הגבריות קשורה לכוח ולעוצמה, ערכים אלו נסמכים על בריאות ומקושרים למילה בריאות באופן אסוציאטיבי. אצל גברים ישנה הכחשה של כל התחום והם חושבים במושגים של 'אם לא נקרא נהיה בריאים' או 'מי שקורא הוא מודאג', לכן מעדיפים להעיד על עצמם כאדישים לנושא. באשר להבדלי העמדות בין הגילאים, גילאי 65 ומעלה לא יכולים לרמות את הגוף ועבורם נושא הבריאות ממשי ומאיים בעוד בשביל הצעירים נושא הבריאות לא נתפס כאיום והדאגה מפני מחלות נתפשת כרחוקה. בנוסף, בקרב גילאי 45-54 הנמצאים בקבוצת הסיכון להתקפי לב, משמשת ההכחשה כמנגנון הגנה מפני האיום הפוטנציאלי".
|
כאשר נבדקה מידת הדתיות מול חשיפה קבועה לכתבות בנושא בריאות, הסתבר אומנם באופן שאינו מובהק סטטיסטית, כי דתיים קוראים יותר בקביעות מאשר חילוניים וכי מסורתיים עוד פחות מחילוניים. יעל קופר תקשורת שיווקית הוא משרד יחסי הציבור מנוסה המתמחה בתחומי בריאות, רפואה, מדעי החיים, ביו-טכנולוגיה וסגנון חיים. וכן בניהול משברים תקשורתיים בתחום הבריאות וליווי מאבקים ציבוריים להכללה בסל של תרופות חדשות. המשרד הוקם על-ידי יעל קופר דובב ולאחרונה הצטרפה כשותפה וכמנכ"ל משותף, נאוה עינבר, אשר שימשה במשך ארבע שנים כדוברת האגודה למלחמה בסרטן. המשרד חבר באיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות ועם לקוחותיו נמנים מוסדות וחברות ישראליות ובינלאומיות ביניהן חברת טבע, אסותא מרכזים רפואיים, ג'ונסון אנד ג'ונסון מדיקל ישראל, ג’נזיים (Global Medical Networks (GMN), ג’נמדיקס, אגנטק, אינסייטק, פארמטון, המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות, ינסן סילג, אונקוטסט - טבע, המרכז הרפואי רעות, חיבוק ראשון, העמותה לטיפול בתינוקות נטושים, גלקסו סמית קליין ארגוני חולים ועוד. מכון המחקר Market Watch עוסק במחקרי שוק וסקרי דעת קהל. המכון מהווה חברת בת של גוף המחקר הרב-לאומי SYNOVATE המעסיק כ-5,000 עובדים ב-51 מדינות ברחבי העולם. מכון המחקר Market Watch עורך כ-600 קבוצות מיקוד במהלך השנה וכ-70% מהיקף המחקר ב-Market Watch הוא מחקר כמותי. המכון מאופיין בצוות חוקרי שוק בכירים הכוללים אנליסטים, פסיכולוגים, מומחים להתנהגות צרכנים ולשיווק בעלי השכלה רחבה ובעלי ניסיון רב שנים. בראש צוות המחקר עומד אבינעם ברוג, נשיא החברה, פסיכולוג שיווקי ממובילי המחקר היישומי והייעוץ השיווקי בישראל. עם לקוחות המכון נמנים חברות ישראליות מובילות בתחום הצרכנות והשירותים, בניהן שטראוס עלית, פלאפון, טמפו, יוניליבר ועוד.
|
כאשר נשאלו המשתתפים בסקר אודות הרגלי הצפייה והקריאה שלהם בכתבות בתחום הבריאות בכלי התקשורת, התגלה כי 39.9% מהישראלים מתעניינים בתחום הבריאות וכי 60.1% לא מתעניין. המשתתפים בסקר נשאלו "האם אתה קורא או צופה באופן קבוע בכתבות בנושא בריאות ורפואה בכלי התקשורת". כאשר נבדקו ההבדלים בין נשים לגברים, ניכר גם בשאלה זו, הבדל משמעותי לטובת הנשים. 45.7% מהן הצהירו כי הן קוראות כתבות באופן קבוע, לעומת 33.7% מקרב הגברים. רוב מוחלט של הגברים אף טענו כי הם אינם צופים, בעוד רק כחצי מהנשים טענו כך. באשר לסוגיית גיל המשתתפים בסקר, מתברר כי ככל שעולה הגיל כך עולה רמת החשיפה הקבועה לכתבות בנושא בריאות. בגילאי 18 עד 24 רק 23.3% מהישראלים מודים בכך, אולם בגילאי 65 ומעלה גוברת החשיפה באופן משמעותי וכבר כמעט מחצית מהם קוראים.
|
תושבי ירושלים ובאר שבע - אדישים יותר
|
|
הבדלים משמעותיים ניכרים גם בין תושבי האזורים השונים בארץ. רק 1.9% מתושבי באר שבע הצהירו על אימוץ כל מה שכתוב בעוד באזור השרון, 9% הצהירו על כך ואף 62.6% טענו, אומנם באופן שאינו מובהק סטטיסטית, כי לפעמים הם נוהגים לאמץ בעוד רק 55.1% מתושבי באר שבע והדרום הצהירו כך. את שיא האדישות קטפו 37.6% מתושבי ירושלים ותושבי הדרום, בעוד רק 28.4% מתושבי השרון העידו על עצמם כאדישים.
|
|
|
הסקר נערך על-ידי חברת יעל קופר תקשורת שיווקית, המתמחה ביחסי ציבור וניהול משברים בתחום הבריאות, באמצעות מכון המחקר Market Watch בניהולו של אבינעם ברוג.
|
|
תאריך:
|
15/02/2007
|
|
|
עודכן:
|
15/02/2007
|
|
יפעת גדות
|
סקר חדש: כלי התקשורת עוזרים לבריאות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ירוק
|
15/02/07 19:45
|
|
הודעתם של פרקליטי הנשיא משה קצב על כך שלאחר חג הפסח יתקיים השימוע בעניינו אצל היועץ המשפטי לממשלה, העלתה בהילוך נוסף את המרוץ לנשיאות. גורמים בשס מעריכים כי הרב עובדיה יוסף יורה לכל חברי הסיעה להצביע כאיש אחד עבור הרב ישראל מאיר לאו. במידה ויחליט הרב לאו שלא להתמודד, יצטרך הרב עובדיה יוסף להכריע בין שמעון פרס ורובי ריבלין.
|
|
|
רבה של העיר רמת גן אוסר על גברים לשמוע את קולה של הזמר/ת דנה אינטרנשיונל. בפסק הלכה של הרב יעקב אריאל נשאל הרב על האיסור ההילכתי של "קול באישה ערווה" והתבקש להשיב האם לעניין זה נחשבת השירה של דנה אינטרנשיונל כשירת איש או כשירת אישה.
|
|
|
מחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה ובדק את מה מחפשות עולות חדשות מברה"מ באתרי ההכרויות באינטרנט מצא נשים שמרניות שלא רוצות לדבר ברשת על מין. הן מחפשות קשר רציני, רצוי חתונה, וממש לא אוהבות שלגברים יש כינויים בוטים. המחקר יוצג בכנס הסוציולוגי ה-38 של האגודה הסוציולוגית הישראלית שיערך השבוע באוניברסיטת חיפה בנושא "להיות מיעוט בישראל".
|
|
|
ערמונית מוגדלת היא מצב פחות שכיח בקרב גברים שאוכלים כמות מרובה של ירקות, כך עולה ממחקר חדש.
|
|
|
משפט פיגועי הרכבת במדריד מתחיל הבוקר (ה', 15.2.07), כמעט שלוש שנים לאחר שאירע הפיגוע שגרם למותם של 191 בני אדם ולכ-1,800 פצועים.
|
|
|
|