מנהל רשות החברות, איל גבאי, והממונה על השכר, אלי כהן, הודיעו להנהלת חברת נמל אשדוד, כי אין בכוונתם לאשר את טיוטת הסכם השכר עם עובדי התפעול בחברה, אשר לא אושרה על-ידי מנהל הרשות והממונה על השכר, ושאינה עולה בקנה אחד עם מדיניות השכר של הממשלה והסכמים קודמים.
גבאי וכהן ציינו, כי עם ההגעה להסכם במסגרת הרפורמה בנמלים, במסגרתה קיבלו העובדים בונוסים ותוספות שכר משמעותיות, סוכם על שקט תעשייתי לחמש שנים. באוצר תמהים כי חלפו רק שנתיים ימים, והעובדים שבים ומעלים דרישות נוספות.
"חלק מהתנאים העולים בטיוטת ההסכם", אומרים באוצר, "גובלים בשערורייה ציבורית וחלקם אף מעבירים את השליטה בנמל, דה-פקטו, לידי ועד העובדים". הם מספקים כדוגמה: על-פי טיוטת ההסכם, בירור משמעתי כנגד עובד בנמל ייפסק מיידית אם העובד יטען כי ביצע את העבירה המשמעתית על-פי הנחיית הוועד. כמו כן, על-פי הטיוטא, מעתה נדרשת הסכמת הוועד לכל הפעלה של גורמי חוץ בנמל.
לדברי גורמים באוצר, העובדים אינם מתחייבים לשקט תעשייתי במסגרת טיוטת ההסכם, כך שהסכם זה עלול להוות את הבסיס לשביתה הבאה בגין דרישות נוספות חדשות לבקרים. הם מציינים, כי כל הסכם עבודה בחברות ממשלתיות מחייב על-פי חוק אישור מראש על-ידי מנהל רשות החברות הממשלתיות והממונה על השכר. "עובדה זו ידועה היטב לכל המעורבים, לרבות ועד העובדים וההסתדרות. זאת ועוד, אף הייעוץ המשפטי של הנהלת הנמל הסתייג מטיוטת ההסכם ומתנאיו".
לדברי הממונה על השכר והממונה על רשות החברות, כבר ביום ה-20.02.07 פנתה רשות החברות אל הנהלת החברה וציינה, כי ההסכם המתגבש לא קיבל את אישור משרד האוצר וכן ביום ה-26.02.07 פנו מנהל רשות החברות והממונה על השכר להנהלת החברה, וזו נתבקשה להעביר למשרד האוצר את כל הטיוטות וההסכמים ולא להתחייב בפני העובדים בכל דבר בענייני שכר ותנאי עבודה שאינם עולים בקנה אחד עם מדיניות השכר של הממשלה והסכמים קודמים.