|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
[צילום: AP]

ישראל מתייחדת עם בניה

22,305 חללי מערכות ישראל

בשעה 20:00 נשמעה צפירת דומייה שפתחה את אירועי יום הזיכרון 1,635 חללים בפעולות האיבה הזיכרון והכאב נמשכים, והמלחמה לא תמה
22/04/2007  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   חגים ומועדים   |   תגובות

רא"ל גבי אשכנזי:
ביום הקדוש לנו ובמעמד הזה, נאמר לשכנינו הקמים עלינו ולאויבנו: עם קשה-עורף אנחנו, כואבים אך איננו עייפים. בעוד שידנו האחת מושטת לשלום, מונחת השנייה היטב על משמורת ההדק לקדם כל אויב וצר

מתי טוכפלד
אולמרט: "שוב נדרשנו להגן על נפשנו"

גבי אשכנזי, רמטכ"ל
המלחמה גבתה מחיר דמים כבד

עמיר פרץ, שר
"אין שיעור ואין ניחומים לכאב השכול"

ערב יום הזיכרון התשס"ז לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה עומד מספרם של הנופלים במערכות ישראל משנת 1860, שנת תר"ך, ועד היום על 22,305.

בשנת תר"ך, השנה שנקבעה כנקודת התחלה למניין מספר החללים במערכות ישראל, יצאו ראשוני המתיישבים היהודיים מחוץ לחומות ירושלים והחלו בהקמת שכונות יהודיות.

מאז יום הזיכרון האחרון השנה נוספו למניין הנופלים 233 חללים (מספר החללים כולל נכי צה"ל שנפטרו עקב נכותם). מניין החללים אשר נפלו בקרבות במלחמת לבנון השנייה הינו 119.

מאז קום המדינה ועד היום - 1,635 הרוגים בפעולות איבה.

צפירה בת דקה, שנשמעה בכל רחבי המדינה הערב (22.4.07) בשעה 20:00, ציינה את תחילתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.
לאחר הצפירה התקיימו עצרות זיכרון. העצרת המרכזית הייתה הטקס הממלכתי ברחבת הכותל המערבי בירושלים, במעמד מ"מ נשיאת המדינה, דליה איציק והרמטכ"ל גבי אשכנזי.

אשכנזי אמר בטקס: "רק צה"ל חזק ומרתיע, נחוש ואיכותי, הנשען על טובי המפקדים והלוחמים, הוא שיביא את כל עמי האזור ומנהיגיו, להכרה כי את המשא-ומתן עם מדינת ישראל, יש וניתן לנהל רק סביב שולחן הדיונים ולא בשדות האש, הקרב והשכול. רק צבא שכזה יקרב את השלום. כזהו צה"ל! כלוחם אשר הסתער ועיניו נעוצות בגב מפקדו המוביל, הנופל מאש האויב ולוחש: המשיכו! כמפקד שהוביל חיילים אל תוך האש וצעד בראש טור במשעולי הקרבות, כמי שחזר משדות האש בשורות, החסרות את טובי לוחמיו,
כמי שעמד פעמים רבות, רבות מידי, על סף דלתן של משפחות שאיבדו באחת את עולמן, כמפקד וכלוחם, אני רוצה לומר לכם אזרחי ישראל: אין ארורה מן המלחמה, אין קשה ממנה ואין כואבת יותר ממנה. איננו ששים אליי קרב. לא צבא של שוחרי מלחמה אנו, אלא צבא הגנה. אולם, אם חלילה תכפה עלינו מלחמה - לא נירא מן הקרב. נעשה כל שנצטרך למען ישבו אזרחי ישראל בבטחה בבתיהם ובגבולם. ביום הקדוש לנו ובמעמד הזה, נאמר לשכנינו הקמים עלינו ולאויבנו: עם קשה-עורף אנחנו, כואבים אך איננו עייפים. בעוד שידנו האחת מושטת לשלום, מונחת השנייה היטב על משמורת ההדק לקדם כל אויב וצר. אל לאיש לבחון את כוחנו. בכל קושי נעמוד, איתנים ומלוכדים. לא, אין זו היהירות הבוקעת מגרוני כי אם היכרותי וידיעתי את צה"ל ואת מדינת ישראל והאמונה בצדקת דרכנו. את המלחמה האחרונה חקרנו לעומק, במקצועיות וביסודיות ואנו עוסקים בתיקון הליקויים ויישום הלקחים. מתוך התחקירים ומסיפורי הקרבות צצים ועולים, מעשי הגבורה, רמת הלחימה, התגייסותם המופלאה והרוח המיוחדת של הלוחמים, צעירים וותיקים, אנשי סדיר ומילואים, וכאשר ייחשפו הסיפורים הללו בקרב הציבור הרחב, לא יוכל לטעון עוד איש כי פּוחת והולך הדור. לא פסו מעשי הגבורה, ועל כך גאוותנו כולנו".

מחר (ב') ייערכו בשעה 11:00 טקסים ממלכתיים ב-43 בתי עלמין צבאיים וליד האנדרטה לחללים הבדואים בצומת המוביל.

שלושה סמלים ממלכתיים שונים נהוגים ביום זה: הדלקת נר זיכרון המסמל את החיבור ליהדות, הנחת צרור פרחים לביטוי הרגשי והסמל השלישי המונהג החל מיום הזיכרון התשס"ב, דגלון המדינה נושא שלהבת וסרט "יזכור" שחור שיוצב על קברו של כל אחד ואחת מחללי מערכות ישראל, כביטוי כבוד ממלכתי לנופלים והשתתפות המדינה ברחשי לבם ותחושת האובדן של המשפחות השכולות, האלמנות והיתומים.

הנחת דגלונים על קברי הנופלים החלה ביום ד' (19.4.07), כאשר הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, הניח דגלון על קבר החלל האחרון הקבור בהר הרצל.

קרן "משפחה אחת" מקימה חדר הנצחה וזכרון לזכר קורבנות הטרור משנת 2000

קרן "משפחה אחת" יוזמת הקמת חדר זכרון והנצחה לזכר קורבנות הטרור משנת 2000. על כך מסרה שנטל בלזברג, סגנית יו"ר הקרן.
חדר הזכרון יוקם בבניין הראשי של "משפחה אחת" בירושלים (רח' רחל אמנו 28) והוא ישמש מקום התייחדות ולימוד לבני המשפחה, ומוקד לביקורים של תלמידים, חניכי תנועות הנוער, חברים ותיירים.

כמו כן יתקיימו ימי עיון והרצאות לזכרם של קרבנות הטרור.
לדברי שנטל בלזברג, חדר הזכרון של "משפחה אחת" יבטא לא רק את הכאב ואת השכול, אלא גם את המורשת, את התקווה ואת האור.
איש הקשר לפרויקט הוא אורי ברוך, מצוות מתנדבי "משפחה אחת", והוא מציין כי הוא מצפה לקבל, סיפורים, מכתבים, שירים, תמונות, חוברות וספרים, קלטות, סרטי וידיאו. "לכולם נמצא מקום וניתן ביטוי הולם", הבטיח אורי ברוך.

"מדינת ישראל שכחה את אלמנות חללי צה"ל"

בת שבע אורן, אלמנת צה"ל ופעילה מרכזית בארגון אלמנות צה"ל, תקפה הבוקר את משרד האוצר ומשרד הביטחון על הזנחה מתמשכת רבת שנים של אלמנות צה"ל ע"י המדינה. לטענת אורן, ארגון אלמנות צה"ל התמוטט ואלפי אלמנות אינן מקבלות קצבה ראויה המאפשרת להן קיום בכבוד.

"ערב ציון יום הזיכרון לחללי צה"ל, חשות אלמנות צה"ל כי הופקרו ע"י מדינת ישראל, וכי המדינה שכחה כי מאחורי כל חלל עומדת משפחה הנאלצת להתמודד בחיי היום יום עם אובדן היקר מכל, ובמקרים רבים עם אובדן המפרנס העיקרי, שאיבד חייו לטובת המדינה", טוענת אורן.

ארגון אלמנות צה"ל נמצא במשבר עמוק עקב גילוי אי-סדרים מנהליים חמורים. יו"ר הארגון לקחה כשכר 50% מכלל תקציב מ.הביטחון לפעילות הארגון שהם 1 מיליון שקלים.

בת שבע אורן, אלמנת צה"ל, אמרה כי "הקצבה של אלמנות צה"ל לא הועלתה מזה 15 שנה. אנו נשארנו מקובעות בדרגה 19 שהיא דרגה מנהלית נמוכה ביותר במגזר הציבורי. בימים אלה הארגון נערך לבחירות חדשות לאחר מינוי מנהל זמני לארגון ע"י בית המשפט.
התנהלות הממשלה מביאה את אלמנות צה"ל למצב בלתי נסבל, השולל מהן את זכות הקיום בכבוד שמגיעה לנשים אלו למשפחותיהן עקב תרומתן הגדולה למדינה - תרומה אשר לא תסולא בפז".

חוק הנצחת החייל - לא ביו"ש

בתוך כך, ח"כ אורי אריאל, יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, תקף הבוקר בחריפות את הודעת משרד הביטחון, כי חוק הנצחת החייל אינו חל ביהודה ושומרון.

הבוקר נחשף בתקשורת, כי משרד הביטחון מסרב להשתתף בהנצחת חיילים-מתנחלים, שהוריהם ובני משפחותיהם מבקשים להקים להם אנדרטה, ספרייה, חדר הנצחה או גן זיכרון. לדברי ח"כ אריאל, מדיניות זו של משרד הביטחון היא שערורייה ואפליה בין דם לדם. "כשם שמשרד הביטחון יודע לגייס את המתנחלים ובניהם לצה"ל, כך חובה עליו להנציח את זכרם לאחר שנפלו במערכות ישראל, ונהרגו למען קיום המדינה", הדגיש אריאל. "האם המדיניות המכוערת הזו היא מתנת הפרידה של עמיר פרץ ממשרד הביטחון ומצה"ל?", היקשה אריאל.

אריאל הודיע כי הוא מגיש הצעת חוק שתתקן את העוול במפורש, אך הוא קורא למשרד הביטחון לנהוג כך מיידית.

אירועי יום הזיכרון בירושלים

עיריית ירושלים, בשיתוף עמותת זוכרים, תערוך הערב אירוע אלטרנטיבי, לציון חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. מטרת האירוע, המתקיים בסימן 40 שנה לאיחוד העיר, הינה לאפשר דרך מתאימה לציון היום, לאוכלוסיות שונות, כגון הדתית והחרדית, שאינן מוצאות את מקומן בטקסים הקונבנציונאליים שהוצעו לקהל עד כה. הטקס יפנה לקהלים שונים, ביניהם הציבור הדתי והחרדי, וכאלו המבקשים לציין את היום ברוח נוסטלגית ומסורתית. מטרה נוספת ששמו המארגנים לעצמם, מבקשת להעניק מקום משמעותי יותר במסגרת האירוע, לצד נפגעי מערכות ישראל, גם לנפגעי האיבה וחללי טרור.

בערב שיתקיים במעמד ראש העיר ירושלים אורי לופוליאנסקי, ייטלו חלק הרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, רבה של מגדל העמק וחתן פרס ישראל, הרב דוד גרוסמן, הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, נציגי משפחות שכולות, יהורם גאון וזמרים מקרב הציבור הדתי והחרדי.

מאחורי היוזמה עומד דב קלמנוביץ, הפצוע הראשון של האינתיפאדה הראשונה, מייסד ויושב-ראש ארגון נפגעי פעולות איבה.

במהלך הערב ישתתפו גם רבנים ואישי ציבור מהציבור החרדי, וכן אמנים חרדיים. הטקס, תחת הכותרת "זוכרים, שרים ומספרים", הנערך בשיתוף עיריית ירושלים, בשעה 19:30, במרכז הקונגרסים שבבנייני האומה.

למחרת - טקס יום הזיכרון בכיכר ספרא בשעה 09:15 יהיה בהשתתפות ראש העיר אורי לופוליאנסקי, יחידת יש"מ ירושלים, נציגי המחתרות, חטיבת הנח"ל, תלמידים ואורחים. בתוכנית: הזמר חנן יובל, החזן יצחק שטיבל. מנחה: צבי סלטון.

תאריך:  22/04/2007   |   עודכן:  23/04/2007
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
22,305 חללי מערכות ישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ברק.
22/04/07 16:36
2
בב
22/04/07 19:19
3
הניה
22/04/07 20:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נמאס לכם משיפודים אבל אתם לא מוכנים לוותר על המסורת הישראלית הגאה של מנגל ביום העצמאות? בדיוק בשביל זה קיבץ עבורכם עכבר און ליין מתכונים כחול לבן לתפארת מדינת ישראל.
22/04/2007  |  מערכת עכבר און ליין  |   חדשות
ראש הממשלה אהוד אולמרט, משאיר בידיו, בשלב זה, את תיק האוצר - "לזמן קצר", כדבריו. ח"כ אברהם הירשזון, שהשעה עצמו מתפקיד שר האוצר עקב החשדות והחקירות הפליליות נגדו, לא ישמש כחבר ממשלה.
22/04/2007  |  יואב יצחק  |   חדשות
אפריקה-ישראל, באמצעות החברה-הבת אפי אירופה, חתמה על הסכם מקדמי לרכישת מתחם בן 40,000 מ"ר בעיר הנופש הבולרית ורנה, על שפת הים השחור. היא תשקיע בעסקה 77.5 מיליון אירו, שהם כ-425 מיליון שקל, כולל השתתפות בהוצאות הבנייה.
22/04/2007  |  אלעזר לוין  |   חדשות
חברות לידר וסאמיט ירכשו, בעסקות נפרדות, שורת נכסים מניבים בגרמניה, בהשקעה כוללת של כ-870 מיליוון שקל. עסקות אלו הן חלק מהביקוש הגובר של חברות ישראליות להשקיע בנדל"ן בגרמניה, בשל המחירים הנוחים וההתאוששות הכלכלית המורגשת באחרונה במדינה זו.
22/04/2007  |  אלעזר לוין  |   חדשות
העסקה, שבה רוכשת חברת פאנגאיה 2,400 דונם ברוסיה, תהיה בעיר סט. פטרסבורג. כך הודיעה החברה הבוקר (22.4). היא תשלם 100 מיליון דולר, ולאחר מכן תכניס לעסקה שותף, כנראה ב-50%. פאנגאיה הודיעה על העסקה לפני ימים מספר, אך בלי לנקוב בשם העיר.
22/04/2007  |  אלעזר לוין   |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראלים נבונים חייבים לשטוף עתה את הרחובות והכיכרות ולהתייצב מול קלגסי המשטרה הפועלים בשליחותו של איתמר בן-גביר, ולמנוע את מה שעלול להיהפך ל"בכיה לדורות"
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
השורשים ההיסטוריים של נושא הגיוס יוצרים ציפייה אצל קהל נרחב שלא חלה עליו חובת גיוס    מאחורי הציפייה הזו עומדת הבטחה שלטונית    עקרונות הציפייה, ההסתמכות וחובת השלטון לקיים את הבטחות...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
נכון להיום כבר גרשנו כ-200,000 תושבים מרפיח לצחיחות המדבר    מה שהצליחו הבורחים לקחת איתם לאי שם המדברי לא יספיק לקיום ליותר מכמה ימים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il