|
פיתוח ישראלי בקצב מהיר במיוחד [צילום: AP]
|
|
|
|
|
חזית הטכנולוגיה של תעשיית הרכב
|
|
|
|
|
חברת ההנדסה הישראלית זיו-אב הנדסה, הוזמנה (יום א', 4.11.07) להשתתף בתיכנון וייצור מכוניות המשתתפות במירוצים היוקרתיים "פורמולה-1". המכוניות יפותחו במפעל החדש אפסילון אוסקדי, שהוקם לאחרונה בעיר בילבאו בספרד.
ד"ר אמיר זיו-אב, מייסד החברה, קיבל את ההזמנה מידי מהנדס-הרכב סרג'יו רינלאנד, מבכירי מהנדסי מכוניות פורמולה-1 בעולם. רינלאנד, ששימש בעבר כמהנדס ראשי של קבוצות מירוץ כמו בנטון, רנו, וויליאמס ובראבהם, מבקר בימים אלה בישראל.
על-פי הסיכום, המהנדסים הישראלים ישתתפו בפיתוח, בהטמעה וביישום של מתודות מתקדמות לתיכנון אופטימלי, שאותן פיתח זיו-אב. בנוסף, ישולבו אותן מתודות במסלול לימודים חדש שנפתח באוניברסיטת בילבאו ללימודי תואר שני בהנדסה, עם דגש על טכנולוגיות שפותחו במירוצי הפורמולה הבינלאומיים.
רינלנד הוא דירקטור להנדסה ואחד משלושת הבעלים של חברת אפסילון אוסקדי שהוקמה לצורך קידום היכולות הטכנולוגיות של ספרד בתעשיית הרכב העולמית. החברה עומדת להשיק בסוף ינואר הקרוב מכונית מירוץ ראשונה, שתתחרה תחת שם החברה בתחרות "למונד".
"בחרנו בזיו-אב הנדסה כשותפים לפרויקט החדש מתוך הערכתנו הרבה ליכולתה של החברה לתכנן ולפעול בסביבת עבודה רב-תחומית, על-פי מתודות המאפשרות זמני פיתוח קצרים", אמר רינלנד. "האלמנטים של זמן קצר ויעילות גבוהה בתהליכי הפיתוח - הם מאוד משמעותיים עבורנו, מאחר ומדובר על תקופה של פחות משנה לבנייה של מכונית מירוץ".
ד"ר זיו-אב מסר כי הוא רואה בתעשיית הפורמולה-1, שמגלגלת יותר מ-4 מיליארד דולר בשנה, "חזית טכנולוגית חשובה המושכת את הטכנולוגיה של תעשיית הרכב העולמית". לדבריו, קצב הפיתוח המהיר המתחייב מהתחרות מחייב תהליך פיתוח יעיל במיוחד.
מנכ"ל החברה, יצחק טף, הוסיף כי פיתוח מכונית לפורמולה-1 מחייב שליטה בתחומים טכנולוגיים רבים כגון מכניקה, חומרים, אנרגיה, דינמיקה, אווירודינמיקה, הנדסת אנוש ואופטיקה. "אלו מאפיינים שאנו מכירים בחברה, מאחר והפעילות העיקרית שלנו היא בפיתוחים שונים עבור תעשיות היי-טק".
בחברת זיו-אב הנדסה עובדים כ-50 מהנדסים, והיא ממוקמת בקיבוץ בארות יצחק.