|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

הממשלה התעלמה מהכשירות הלקויה במילואים

פרק הביקורת הנוגע לכשירות חיילי המילואים מציג תמונה עגומה של מחסור חמור בימי אימונים ופיקוד שלא עבר הכשרה מתאימה אזהרות צה"ל שהושמעו על-ידי שר הביטחון לשעבר מופז לא זכו להתייחסות של אריאל שרון צה"ל לא הציג את המשמעויות של המחסור באימונים יום לפני המלחמה הציג צה"ל את התמונה גם בפני אולמרט אך עם פרוץ המלחמה נעלמו כל האזהרות
19/11/2007  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מבקר המדינה   |   תגובות

משרד מבקר המדינה בדק בצה"ל בחודשים ספטמבר 2006 עד מרס 2007 את המוכנות של מערך המילואים בזרוע היבשה למלחמה. במסגרת הביקורת נבדקו בעיקר אימון יחידות המילואים בשנים 2002 עד 2006, ובכלל זה ביצוע אימונים לקראת המלחמה; קביעת הכשירויות הנדרשות לכוחות היבשה ומדדים לבדיקתן והמוכנות של הימ"חים.

חלק זה של הדוח מפורסם אך ורק כתקציר וכך הוא גם מונח על שולחן הכנסת. זאת על-פי החלטת הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת, בהתייעצות עם מבקר המדינה, לשם שמירה על בטחון המדינה בשל הרגישות הביטחונית של המידע המופיע בחלק זה של הדוח.

המבקר מדווח על ליקויים חמורים במוכנות ובכשירות כוחות המילואים לבצע פעילויות מבצעיות. חלק מגדודי המילואים לא ביצעו תרגיל באש חיה כבר ארבע או חמש שנים.

למערך המילואים ביבשה נקבע מודל אימונים המבוסס על מחזור אימונים שנתי שנועד לשמר את מוכנותו למלחמה. בשנת 1989 שונה מודל האימונים למודל המבוסס על מחזור אימונים דו-שנתי, בעיקר בשל אילוצים תקציביים, ובשנת 2004 הוחל באימון במחזוריות תלת-שנתית.

"למרות הירידה הניכרת בתדירות ובהיקף של האימונים, מפקדת זרוע היבשה לא בחנה את ההשפעות האפשריות של המודל החדש על יכולתם של החיילים והמפקדים לשמר את הכשירויות הבסיסיות שרכשו בעבר, ואת השפעתו על כשירותם לבצע את משימותיהם בעת מלחמה. מתחקירי צה"ל שנעשו בעקבות המלחמה עלה כי לחלק מהיחידות לא הייתה הכשירות הבסיסית הנדרשת, וכי מודל האימונים התלת-שנתי לא הספיק לשמירת כשירות זו", קבע המבקר.

צה"ל לא גיבש תורת אימונים מחייבת

עוד ציין את העובדה כי על אף שתפקיד חטיבת התורה וההדרכה באגף המבצעים במטה הכללי לבנות את כוחות השדה ולהכינם למלחמה היא לא גיבשה תורת אימונים זרועית מחייבת עד למועד סיום הביקורת. אומנם פרסמה החטיבה בשנת 2000 טיוטא של ספר תורת האימונים אך לא הכינה תורה מחייבת כנדרש בתורת האימונים.

רוב המח"טים במילואים לא קיבלו הכשרה מתאימה

מודל האימונים התלת שנתי גרם גם לכך שרוב מפקדי החטיבות של מערך המילואים לא עברו הכשרה מתאימה וחלק גדול מהם לא ביצעו תרגיל חטיבתי מלא במהלך כל תפקידם. 13% ממפקדי הגדודים לא קיבלו הכשרה מתאימה וכשליש ממפקדי הפלוגות במילואים לא עברו קורס מפקדי פלוגות .

"חלק מהמח"טים בשנים 2001 עד 2006 שרובם פיקדו על חטיבות מילואים שימשו בתפקידם פחות מ-24 חודשים, שהם פרק הזמן המזערי למילוי תפקיד זה לפי פקודות הצבא. במצב זה, יהיו מח"טים שיסיימו את תפקידם בלי שביצעו תרגיל חטיבתי מלא, בשל מחזוריות האימונים התלת-שנתית הנהוגה כאמור בזרוע היבשה משנת 2004. כמו כן נמצא כי 13% מהקצינים ששימשו בדצמבר 2006 מפקדי גדודים ביחידות מילואים בחילות השדה, לא השתתפו בקורס מפקדי גדודים כנדרש, וכי 29% עד 39% ממפקדי הפלוגות במספר אוגדות לא השתתפו בקורס מפקדי פלוגות כנדרש".



גורם נוסף שפגע, על-פי דוח מבקר המדינה, בכשירות יחידות המילואים לבצע פעילות מבצעית היה קיצוץ ימי האימונים של הכוחות הסדירים של צה"ל.

"יחידות המערך הסדיר ביבשה הן המקור לכוח האדם של יחידות מערך המילואים. לפיכך מטען הידע והניסיון שנרכשים באימונים ובפעילות המבצעית מועברים מהמערך הסדיר למערך המילואים ומשמשים נדבך בכשירות של מערך המילואים ללחימה", כתב בדוח, "מאז שנת 2002 צומצמו באופן ניכר גם אימוני המערך הסדיר ביבשה ונפגעו כשירות היחידות ומוכנותן ללחימה. הפגיעה בהכשרות ובאימונים של היחידות הלוחמות במערך הסדיר פוגעת אפוא גם היא בכשירות מערך המילואים".

שרון לא התייחס לאזהרות על פגיעה בכשירות המילואים

בביקורת גילה מבקר המדינה כי עוד בתקופת ממשלתו של אריאל שרון הזהיר שר הביטחון דאז, שאול מופז, מפני פגיעה בכשירות חיילי המילואים בשל קיצוצי התקציב אך אזהרתו זו לא זכתה לכל התייחסות.

"בדיון על תקציב מערכת הביטחון לשנת 2006, שהתקיים באוגוסט 2005 בראשות ראש הממשלה דאז מר אריאל שרון, ציין שר הביטחון דאז, מר שאול מופז, כי מערך המילואים של צה"ל איננו כשיר עקב הפגיעה באימוניו. מעיון בפרוטוקול הדיון עולה כי המשתתפים בדיון, לרבות ראש הממשלה, לא הגיבו על דבריו אלה. כמו כן, לא נמצא כי הממשלה דנה בנושא חיוני זה בעקבות דבריו המהותיים של שר הביטחון, וניתחה את המשמעות הנובעת מהם", גילה המבקר.

ביקורת זו שהשמיע שר הביטחון לשעבר מופז מעמידה, לדברי מבקר המדינה, את האופן שבו הציג צה"ל את כשירות היחידות ואת הצטיידותן לשר הביטחון עמיר פרץ בתחילת מלחמת לבנון השנייה באור בעייתי מאוד.

"יום לפני פרוץ המלחמה, ב-11.7.06, נפגש ראש הממשלה, מר אהוד אולמרט, עם פורום המטה הכללי. כמה מחברי המטה הכללי השמיעו דעות סותרות לכאורה על כשירות הצבא בכלל ומערך המילואים בפרט, ובהן דעה נחרצת שלפיה מערך המילואים אינו כשיר. בתשובה לשאלת משרד מבקר המדינה לראש הממשלה בנוגע להשפעה של דברים אלה על החלטותיו בעניין המלחמה, השיבה לשכתו, בין השאר, כי בישיבת הממשלה שהתקיימה למחרת היום, ב-12.7.06, לא הוצג קושי ביכולת הצבא להתמודד במספר חזיתות. בפגישה עם מבקר המדינה בנובמבר 2006 ציין שר הביטחון דאז, מר עמיר פרץ, שלא הוצגה לו תמונה של חוסר כשירות מבחינת היערכות של היחידות או מבחינת הצטיידותן. אמירה זו מלמדת על הבעייתיות בדרך שבה הציג צה"ל לשר פרץ את ההשפעה של הפגיעה באימוני מערך המילואים על כשירותו. בעייתיות זו בדרך הצגת ההשלכות של הפגיעה באימוני מערך המילואים על כשירותו, מתחזקת נוכח דברי שר הביטחון הקודם, מר שאול מופז, לראש הממשלה באוגוסט 2005 בדבר אי-כשירות מערך המילואים בשל הפגיעה באימוניו", קבע לינדנשטראוס.

צה"ל דיווח על פגיעה באימונים אך לא על המשמעויות

עוד הוסיף למרות שצה"ל דיווח לדרג המדיני על פגיעה מתמשכת באימוני מערך המילואים בשנים 2003 עד 2005 עקב קיצוצי התקציב לא הציגו מפקדי צה"ל את המשמעויות המבצעיות של פגיעה זו ואת השפעתה על כשירות מערך המילואים למלחמה. "משמעויות כגון: פגיעה ביכולת לממש תוכניות מבצעיות, בין השאר, מבחינת משך הזמן הנדרש לביצוען; או הפגיעה ביכולת של החיילים להפעיל אמצעי לחימה שונים".

המילואים לא גוייסו והכשרת החירום לא בוצעה

מבקר המדינה מציין בדוח כי בצה"ל קיימת תוכנית להכנה מואצת למלחמה בתחומים שונים, לרבות ביצוע אימונים במשך מספר ימים למערך המילואים. שמה של התוכנית הוא "תוכנית א'".

"מכיוון שהמטה הכללי לא החליט לגייס את יחידות המילואים מיד עם תחילת המלחמה, לא בוצעה תוכנית א' לאימון יחידות המילואים. למרות האפשרות שיבוצע מהלך קרקעי במלחמה, לא הוצגה במטה הכללי תמונת המצב של כשירות יחידות המילואים ושל אימוני היחידות, כדי לבחון אם יש מקום לגייס כוחות מילואים ולאמנם לפי תוכנית א' כבר בשלבים הראשונים של הלחימה. הכוחות שגויסו אומנו לקראת הלחימה במתכונת מצומצמת מזו שנקבעה בתוכנית א'", קבע בדוח.

עוד ציין כי תוכנית ב', התוכנית המטכ"לית להשאלת ציוד מימ"חים ליחידות סדירות בעת רגיעה ולהשבתו לימ"חים בעת חירום, לא הופעלה במהלך המלחמה.

"עם זאת, מפקדים באוגדות שנבדקו הטילו ספק באפשרות לקבל בעת חירום את האמצעים מהיחידות השואלות לכשיוחלט על הפעלת התוכנית, נוכח העובדה שהיחידות השואלות כבר יהיו בעיצומה של הלחימה".

אין סיכומים כתובים של האימונים שבוצעו

מבדיקת משרד מבקר המדינה עולה כי 114 יחידות אומנו לקראת הלחימה בלבנון: כ-70% מהן במרכז הלאומי לאימונים ביבשה בצאלים (מל"י), הכפוף למפקדת זרוע היבשה, והיתר בבסיס האימונים של פיקוד הצפון באליקים.

"במל"י לא היו סיכומים כתובים של האימונים שבוצעו, ולכן לא ניתן לדעת מה תוכנן לעשות בהם ומה נעשה בפועל. כמו כן לא ניתן לדעת מה הייתה האפקטיביות של האימונים שבוצעו. האימונים בבא"פ צפון נמשכו יום עד יומיים, ומשכם נקבע לרוב לפי פרק הזמן שעמד לרשות היחידות עד להצטרפותן ללחימה. מסיבה זו, חלק מהיחידות לא ביצעו את כל האימונים שתוכננו להם", קבע.

למטכ"ל לא הייתה תמונה של כשירות חילות השדה

מבקר המדינה קובע בדוח כי על אף שהפעילות לקביעת הכשירויות הנדרשות לחילות השדה ולקביעת מדדים לבדיקתן החלה כבר בתחילת שנות התשעים של המאה העשרים, עד מועד סיום הביקורת במרס 2007 לא נקבעו הכשירויות הנדרשות לכלל חילות השדה, במערך הסדיר ובמערך המילואים, ולא נקבעו מדדים אחידים לבדיקת כשירויות אלה.

"כתוצאה מכך לא הייתה בידי המטה הכללי כל השנים הללו תמונת מצב של כשירות כלל חילות השדה, וממילא היא לא הוצגה לדרג המדיני. התמשכות הטיפול בנושא חשוב זה, גם אם הוא מורכב, וחוסר הנחישות של הדרג הצבאי העליון בהבאת הטיפול בו לכדי סיום היו מהסיבות המרכזיות שגרמו לכך שלפני הדרג הבכיר של צה"ל ולפני הדרג המדיני לא הייתה ערב המלחמה תמונת מצב מהימנה של הכשירות של חילות השדה, בסדיר ובמילואים, שהיה בה כדי לסייע להם בקבלת ההחלטות", קבע.

שבע שנים אחרי ההחלטה לא פותחה מערכת הכשירויות

החלטת הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז לפתח מערכת כשירויות ומדדים שבאמצעותה ניתן יהיה לבחון את הכשירויות של היחידות על-פי מדדים אחידים אמורה היתה להתבצע באמצע שנת 2003. המבקר מציין כי ביוני 2001 הוצגו בפורום המטה הכללי נתונים על כשירות כלל הגדודים בחילות השדה ובאבחון עלו פערים משמעותיים בכשירות הגדודים שנבחנו.

"לא נמצא שגורמי מפקדת זרוע היבשה וגורמי המטה הכללי דנו בתוכנית להבאתם לרמת הכשירות הנדרשת. בתקופות שבהן כיהנו הרמטכ"לים הבאים - רב-אלוף משה יעלון ורב-אלוף דן חלוץ - לא התקיים דיון המשך על מערכת הכשירויות ומדדים ויישומה בזרוע היבשה. רק ביוני 2006, בסיכום דיון על עבודת מטה בנושא יעדי המוכנות בתוכנית הרב-שנתית החדשה של צה"ל, קבע סגן הרמטכ"ל, האלוף משה קפלינסקי, כי מפקדת זרוע היבשה מחויבת להאיץ את עבודת המטה לקביעת הכשירות הנדרשת מחיילי המילואים ולתקצבה בקביעות בתוכנית הרב-שנתית. בעת הביקורת בדצמבר 2006 טרם הסתיים פיתוחה של מערכת הכשירויות והמדדים".

על צה"ל ומפקדת זרועות היבשה לפעול לתקן הליקויים

"לדעת משרד מבקר המדינה, על צה"ל בכלל, ועל מפקדת זרוע היבשה בפרט, לפעול לשיפור כשירותו ומוכנותו של מערך המילואים ביבשה למלחמה, בין היתר על-ידי תיקון הליקויים שהועלו בדוח זה, ובעיקר לנקוט את הצעדים האלה:


1. על מפקדת זרוע היבשה לכתוב את תורת האימונים של זרוע היבשה, על-פי תורת האימונים שהוציא המטה הכללי, כדי שתשמש בסיס לכל פעילות האימונים בזרוע היבשה.

2. (א) על צה"ל לקבוע בדחיפות את הכשירויות הנדרשות מחילות השדה, במערך הסדיר ובמערך המילואים, ולקבוע מדדים שיאפשרו לבדוק את העמידה בכשירויות אלה. עוד יש לקבוע את התשומות הנדרשות להשגת אותן כשירויות, כמו סוגי האימונים הדרושים לשם כך, משכם והאמצעים הדרושים לביצועם. יש להקפיד על הקצאת תשומות אלה לאורך זמן ולקבוע שאין לבטל את הקצאתן, אלא באישור הדרג המדיני (קביעת תקציב מינימום לאימונים).
(ב) יש לעגן את הקביעות בדבר הכשירויות והמדדים לבדיקתן במסד נורמטיבי מחייב בצה"ל, כמו הוראות הפיקוד העליון ופקודות מטכ"ל. כמו כן, יש לקבוע סדרי פיקוח ובקרה בתוך צה"ל, שיאפשרו לוודא את קיומם של הכשירויות והמדדים שייקבעו ואת קיומם של המשאבים הדרושים לקיים כשירויות אלה. נוכח חשיבות קיומו של מידע מהימן על מידת הכשירות של היחידות בתהליך קבלת החלטות של הדרג המדיני, ראוי לשקול לעגן בחוק את חובתו של צה"ל לקבוע אמות מידה מפורטות לכשירות הנדרשת של יחידות במערך הסדיר ובמערך המילואים. כמו כן ראוי לשקול לעגן בחוק את חובתו של צה"ל למסור לדרג המדיני דיווח עתי בעניין זה, כדי שיקוימו פיקוח ובקרה חיצוניים על צה"ל בנושא חיוני זה.

3. יש לאכוף את ביצוע פקודות הצבא בכל הקשור להכשרת מפקדי היחידות והעוצבות הלוחמות ולאימונם כדי לצמצם באופן ניכר את מספר המפקדים שלא הוכשרו ואומנו כנדרש. זאת, כדי להביא לכך שההכשרה והאימונים יתרמו תרומה מהותית לאיכות תפקודם של המפקדים.

4. על צה"ל לבחון אם במתכונת האימונים שנקבעה בתוכנית א' המעודכנת לאימון חיילי המילואים ניתן לממש את המטרות שנקבעו בה, כדי למנוע את המצב שהתברר רק בעקבות המלחמה, שבו השתרשה בצה"ל תפיסה מוטעית שניתן להחזיר לכשירות את יחידות המילואים באמצעות תוכנית א'.

5. יש לבחון את היקף כוח האדם הדרוש לתחזוקת ימ"חים בעת רגיעה ולקבוע לפיו תקן שישמש בסיס קבוע לאיוש התפקידים בתחום זה.

6. (א) על צה"ל לבחון את כמות הצל"מ והציוד הנוסף הדרוש ליחידות המילואים לעת חירום. בהתבסס על תוצאות בחינה זו יש לקבוע תקן אחד לצל"מ ולהשוות את המצאי אליו. כמו כן יש לבחון את השפעת המחסור בצל"מ ובציוד אחר על היכולת של היחידות לבצע את משימותיהן בעתות חירום.
(ב) על צה"ל לפעול לשירוש התופעה שנפוצה במלחמת לבנון השנייה - פניות של מפקדים וחיילים אל גופים אזרחיים בבקשה לקבל תרומות של צל"מ, ציוד אישי ומזון, בניגוד להסדרים שנקבעו בנושא זה בפקודות הצבא. נוסף על החשש שציוד כזה אינו עומד בדרישות של צה"ל, תופעה זו עלולה לגרום לאי-אמון במערכת הצבאית.
(ג) יש לבחון את תועלתה של תוכנית ב' נוכח הספקות שהעלו מפקדים בדבר האפשרות להחזרת הצל"מ והציוד המושאל בזמן חירום לימ"חים.

(ד) ראוי לשמור בתקציב השנתי נתח תקציבי קבוע לרענון צר"פ, על-מנת להבטיח את הימצאותו של צר"פ בר-תוקף בימ"חים בכל עת.

7. על מפקדת זרוע היבשה לקיים בקרה הדוקה על ביצוע התוכניות שקבעה להחזרת הציוד בימ"חים לכוננות ולכשירות בעקבות המלחמה במגמה לעמוד במועד ביעדים שנקבעו", לשון דוח המבקר.

תגובת צה"ל: הופקו לקחים על מוכנות המילואים

בצה"ל אומרים בתגובה לדוח מבקר המדינה כי לאחר מלחמת לבנון השנייה קיים צה"ל תהליך עמוק ומקיף של תחקירים והפקת לקחים בכל הקשור לשיפור ההיערכות של מערך המילואים בזרוע היבשה. כל זאת, בדגש מיוחד על האימונים, ההכשרות ומחסני החירום.

"חשוב לציין, כי עוד בטרם פורסם דוח מבקר המדינה בנושא מערך המילואים בוצעו אימונים בהיקפים שלא נודעו בשנים האחרונות, וכמו כן הוכנה תוכנית רב שנתית לאימון ולשמירת כשירות יחידות המילואים, על בסיס מודל שגובש ואושר. תוצאות אימונים אלו כבר ניכרות בפעילות המבצעית של חיילי המילואים. כמו כן, גובש והוטמע מודל לבחינת רמת כשירות היחידות.

הכשרת הקצינים לתפקידים בכירים מבוצעת בקורסים

"בנושא הכנת קצינים לתפקידים בכירים, נקבעו ובוצעו קורסים לרמת מפקדי חטיבות אותו כבר ביצעו שלושים ושישה אלופי משנה המשמשים בתפקידי מפקדי חטיבות", אומרים בצה"ל ביחס לטענות על חוסר הכשרת הפיקוד הבכיר של יחידות המילואים. "כמו כן, בוצע קורס מפקדי אוגדות לקצינים המשמשים בתפקיד זה, או לאלה העתידים להתמנות לתפקיד מפקד אוגדה. במקביל, אושרה תוכנית רחבה מאוד למסלול הכשרת הקצין מרגע הכשרתו לקצונה ועד לקידומו לדרגת תת-אלוף, וזאת תוך בניית הכשרות מתאימות הנדרשות לאורך המסלול".

עוד ציינו בצה"ל כי בחודש ספטמבר האחרון נפתח המחזור הראשון של הקורס המשולב לפיקוד ומטה, המאגד יחדיו מפקדי גדודים, מפקדי טייסות ומפקדי כלי שיט. בנוסף מונה אלוף ישי בר לפקד ולהוביל את הכשרות מפקדי האוגדות והחטיבות במסגרת זרוע היבשה.

עוד בטרם בדוח בוצע רכש נרחב לימ"חים

בצה"ל מציינים כי כחלק מלקחי המלחמה חוזק מערך מחסני החירום (ימ"חים). במסגרת זו הוכנה תוכנית "אשד הנחלים", תוכנית רב-שנתית לחמש השנים הקרובות אשר תוקצבה בהיקף רכש של קרוב לשני מיליארד ש"ח.

"טרם פרסום הדוח בוצע רכש בהיקפים גדולים אשר הביא לשיפור משמעותי במלאים ולשדרוג הציוד בימ"חים, שיעדו להביא את הציוד והאמצעים המאוחסנים בימ"חים לרמת איכות וכמות שתענה על צרכיו המבצעיים של צה"ל. בנוסף לאמור הוחלט לתגבר את מספר הנגדים בימ"חים בהיקף של עשרות תקנים, וכן תוקננו קציני אג"ם ביחידות. איוש התקנים מצוי בעיצומו ואמור להסתיים עד סוף שנה זו", לשון תגובת צה"ל.

תאריך:  19/11/2007   |   עודכן:  19/11/2007
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הממשלה התעלמה מהכשירות הלקויה במילואים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תורגמן שמעון
21/11/07 12:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כוכבת הקולנוע האוסטרלית ניקול קידמן אמרה, בבית המשפט בסידני, כי כשצלם הפפרצ'י עקב אחריה ואחרי בעלה הטרי, קית' אורבן, בירח הדבש, היא פחדה מתאונת דרכים, כפי שקרה לנסיכה דיאנה בפריז.
19/11/2007  |  הדר פרבר  |   חדשות
אולי זה בגלל שהם באמת מתרגשים, אולי זה בגלל שעד יום רביעי אין להם משהו אחר לכתוב עליו או אולי זה בגלל שהם חושבים שגם להם תצא מרצדס מכל הסיפור הזה. לא ממש ברור למה, אבל גם יומיים אחרי, התקשורת האנגלית לא מפסיקה להתלהב ולשבח את הנבחרת הישראלית שגברה במוצ"ש 1:2 על נבחרת רוסיה והעניקה לאנגלים צ'אנס אמיתי להגיע ליורו 2008.
19/11/2007  |  ONE  |   חדשות
פורקה אחת משתי השותפויות העסקיות בין חברת דיגל לבין חברת BSL, הנמצאת בשליטת יוסי שניאורסון, שהיה בעבר מנכ"ל חברותיו של שעיה בוימלגרין. דיגל, בשליטת יהודה לוי, הודיעה אתמול (18.11.07) רשמית, כי שני הצדדים החליטו לפרק את השותפות, שהיתה אמורה להשקיע בנדל"ן. כל צד היה אמור להיות בעל 50% במיזם המשותף.
19/11/2007  |  אלעזר לוין   |   חדשות
עמוס וולף תבע את אדוארד שטוקטור בבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה לאחר שפגע בבנו כשרכב על אופניו. וולף ביקש אופניים חדשים, פיצוי בגין עוגמת נפש והפסד ימי עבודה. לדבריו, בנו בן ה-14 נבדק בחדר מיון ושוחרר ללא אבחנה פתולוגית למעט המלצה לקירור מקומי ושחרור משיעורי ספורט למשך שבוע. וולף לא הגיש מסמך לאומדן הנזק שנגרם לאופניים פרט לתמונה בה נראו האופניים זרוקים על הכביש עם נזק לאחד הגלגלים. בית המשפט מתח ביקורת על התובע שהתעלם מהעובדה שתביעה לנזקי גוף, עקב תאונה, יש להגיש לחברת הביטוח בה מבוטח הנהג בביטוח חובה ועל בית המשפט לדון רק בנזק שנגרם לאופניים. "איני שמה את עצמי כמי שיעריך את הנזק שנגרם לאופניים ואת עלותם". כמו כן שלא פירט כיצד אירעה התאונה ויצא מנקודת הנחה שבכל מקרה חלה אחריות על נהג המכונית ולא על רוכב האופניים, ללא קשר להתנהגותו על הכביש.
19/11/2007  |  איריס פרחי  |   חדשות
במעגל הדמוקרטים "רצה" שמועה לפיה בידי הסנאטורית הילרי קלינטון מידע שערורייתי הנוגע ליריבה במירוץ לנשיאות ארצות הברית, הסנאטור ברק אובאמה, אך כי החליטה שלא לעשות בו שימוש.
19/11/2007  |  הדר פרבר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
יצחק בריק
יצחק בריק
לנתניהו, גלנט, הרצי הלוי, בני גנץ וגדי איזנקוט יש גם אשמה ישירה על שהפסדנו לחמאס במלחמה ברצועת עזה, והרע מכול - עוד לפנינו    איך זה ייתכן שהחבורה הזו שאחראית על המחדל והאסון הגדול ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il