בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
דיידלנד: הבעלים מת, החברה בבעיה
|
צרור צרות: הבעלים אלי ברדוגו נפטר, הבנק דורש פרעון מיידי של ההלוואה, קשה לקבל הלוואה נוספת, משבר הסאב-פריים מכביד ● הפתרון (אולי) למכור את המגרש
חברת מגדלי דיידלנד, שהנכס היחיד שלה הוא מגרש במיאמי, נקלעת לצרה אחרי צרה: פטירתו של הבעלים, אלי ברדוגו, לפני כחודש, מביאה לכך שהבנק דורש פרעון מיידי של ההלוואה. זאת, אחרי שהחברה שרויה ממילא בהפסדים, זקוקה למימון נוסף, ומתקשה למצוא קונים נוכח משבר הסאב-פריים. ברדוגו נפטר באופן פתאומי לפני כחודש. החברה אומנם הודיעה מייד לאחר מכן, שתמשיך בפעילותה הסדירה, אלא שהיום (10.3.08) התברר שיש בעיות: הנכס היחיד שלה הוא מגרש במחוז קנדל-דיידלנד, מיאמי, שרכשה בכ-38 מיליון דולר, המיועד לבניית שני מגדלי מגורים, בית אבות, בית מלון ו/או שטחי מסחר. החברה חייבת לבנק מקומי 14.7 מיליון דולר, הלוואה שקיבלה למימון חלקי של קניית המגרש. החוזה קובע, כי אם ברדוגו ילך לעולמו, זכאי הבנק לתבוע פרעון מיידי של כל ההלוואה. הבנק הודיע, או רמז, שהוא אכן עומד לדרוש פרעון מיידי. הבעיה היא, שלדיידלנד אין מהיכן לפרוע את החוב: לחברה אין פעילות אחרת, והיא הפסידה 3.3 מיליון דולר בינואר-ספטמבר. מנהלי החברה ביקשו מהבנק שלא ידרוש פרעון מיידי, ובמקביל מחפשים בנק אחר שיתן הלוואה. אולם - אומרת החברה - לאור משבר האשראי בארה"ב, יש סיכוי נמוך לקבל הלוואה חדשה. מה עושים? אין ברירה, כנראה, אלא לשקול את מכירת המגרש. כאן נולדה בעיה נוספת: משבר הסאב-פריים והמיתון ההולך ומגיע עלולים להקשות על מציאת קונה. אם כבר יקנה מישהו את המגרש, יתכן שישלם בעדו פחות מה-38 מיליון דולר שהחברה שילמה בזמנו. קשיי מגדלי דיידלנד לא נולדו עם פטירתו של הבעלים. כבר לפני כשלושה חדשים הודיעה החברה, שהיא זקוקה "לתמיכה של המנהלים והבנקים", כדי שתוכל להמשיך בפעילותה העסקית. במילים אחרות, ברדוגו המנוח היה אמור להכניס את היד לכיס ולהוציא כסף פרטי כדי להזרים לחברה - או שהיה משיג לה הלוואה נוספת מאחד הבנקים. כבר לפני שלושה חודשים ידעה החברה, שמשבר הסאב-פריים יקשה על מציאת מימון לבנית המגדלים, וגם יקשה על קונים עתידיים של דירות או ששטחי מסחר להשיג משכנתאות.
|
תאריך:
|
10/03/2008
|
|
|
עודכן:
|
10/03/2008
|
|
אלעזר לוין
|
דיידלנד: הבעלים מת, החברה בבעיה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
Anonimus
|
18/03/08 05:47
|
|
גם היום (ב', 10.3.08) תשובש הפעילות הסדירה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, עקב החרפת העיצומים שבהם נוקטים 250 העובדים. הנהלת הבורסה החליטה היום, בדומה להחלטתה מאתמול, כי המסחר יינעל מוקדם מהרגיל - בשעה 15:30. היא נערכה מראש לכך שהעובדים ישבשו את הפעילות בשעות אחר-הצהריים.
|
|
|
חבר מועצת העיר בעיריית ירושלים, ניר ברקת, סיכם (יום ב', 10.3.08) עם ראש ישיבת "מרכז הרב", הרב יעקב שפירא, כי יפעל עמו להרחיב את הישיבה במיקומה הנוכחי ובמקומות נוספים בעיר. צעד זה ייעשה כמענה למה שהגדיר ברקת "הניסיונות השפלים לקריאת התיגר של אויבינו על ריבונותנו בירושלים".
|
|
|
"לאורך השנים היתה לדרגים ביטחוניים, ובמיוחד צבאיים בכירים, השפעת-יתר בהחלטות מדיניות וביטחוניות. ואולם, במלחמת לבנון השנייה הגיע המצב הזה לקיצוניות", כך אומר (יום ב', 10.3.08) חבר ועדת וינוגרד, פרופסור יחזקאל דרור. לדבריו, אומנם עליונות הדרג המדיני נשמרה בקפדנות, ובמספר סוגיות חשובות אף נדחו המלצות צה"ל, אך בסך-הכול הצבא קבע למעשה את מהלך המערכה.
|
|
|
ריבוי האירועים הבטיחותיים בשמי ישראל, כתוצאה מליקויים במערך הפיקוח האווירי של רשות שדות התעופה, גרם - אחרי 60 שנות קיום לתעופה הממוסדת בארץ - לביטול הנהלים הישראלים ולאימוץ הסטנדרט האמריקני. בשנים האחרונות נמנעו בשמי ישראל בדרך נס תאונות חמורות - בקנה מידה של אסונות לאומיים, שמהותם בעיקר אישורים מצד פקחי הטיסה למטוסים שונים להמריא ולנחות באותה שעה על אותו מסלול, וכמעט התנגשויות עקב אי הקפדה של הפקחים על מרחק בטוח של מטוסים שונים הנמצאים במרחב האווירי.
|
|
|
"אין ספק שמי שהביא את הנקודות בדרבי הוא השוער שלנו, דראגוסלב יבריץ' שנתן תצוגה הירואית שפשוט בלתי ניתנת להסברה", כך אמר קפטן מכבי ת"א, מושיקו מישאלוף, ל-ONE, לאחר הניצחון הדרמטי 1:2 על הפועל ת"א בדרבי.
|
|
|
|