|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

חסד בקרטונים

לא רק בכנסת פועל ח"כ ר' יצחק ועקנין עבור הציבור הרחק מהעין ומתשומת הלב, הוא מנהל מפעל ענק של עזרה לזולת יום עם איש החסד
17/04/2008  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: אהרון מיכאלי  |    |  יום ליום  |  תגובות
ח"כ ועקנין וסל המזון לחג

במחסן גדול בעיירה שלומי בצפון, נארזות מידי יום אלפי חבילות מזון לנזקקים. שם אורזים מתנדבי עמותת "ברכת מרגלית", על שמה של הרבנית הצדיקה מרגלית יוסף ע"ה, לתוך ארגזים מוצרי מזון בסיסיים למשפחות נזקקות. מצות, יין, אורז, שמן, סוכר ועוד. וכל המוצרים בהכשר המהודר של בד"ץ "בית יוסף".

כ-28,000 חבילות מכינים במקום, זו השנה העשירית. החבילות נשלחות לכל רחבי הארץ, ו"ברכת מרגלית" נעזרת במתנדבים, כך שכל כספי התרומות מגיעים ישירות לטובת הנזקקים.
בראש צוות העובדים מתייצב ח"כ ר' יצחק ועקנין ועוזרו ר' נסים כהן, שמסייעים באריזה ובעזרה ומנהלים את כל המבצע.

מבצע זה הוא אחד מהמבצעים הגדולים המתנהלים על-ידי העמותה, ומתווסף למבצע של חלוקת תיקים וילקוטים לפני פתיחת שנת הלימודים, וחבילות מזון לפני כל חג.

רשימות הנזקקים מגיעות דרך רשויות הרווחה, על-מנת לוודא כי כל מקבל הוא באמת נזקק, ורשימות מגיעות מכוללי אברכים. בין הנעזרים גם אלפי ניצולי שואה, והחבילות עושות את דרכן אל כל רחבי הארץ.

לעזור ולסייע
ח"כ ועקנין עם עובדי חברת הוט

"תאמר לי", אומר אחד לחברו, "יש אנשים שבלי זה אין להם מה לאכול, אפילו את הדברים הבסיסיים הללו אין להם דרך להשיג?"

בחדרים רחבי הידיים מונחים אלפי קרטונים מלאים בכל טוב וממתינים למשאיות שיבואו לקחתם אל הזקוקים להם. מדי יום מגיעים חיילים מהפלוגה שבה שרת ח"כ ועקנין והם מסייעים וממלאים קרטונים במצרכים.

כשנפגש הר' ועקנין עם ראשי חברות וארגונים גדולים, הוא מספר להם על הפעילות ומבקש את עזרתם. אחת החברות שנרתמה בהתלהבות למשימה היא חברת התקשורת "הוט", שעובדיה מגיעים זו השנה השנייה לתרום מזמנם וכוחם.
ביום שבו ביקרנו במקום, הגיעו קבוצה של אנשי מחשוב והנדסה, עם מנהלי המחלקות הבכירים של החברה, ובהתלהבות נמרצת הם מארגנים חבילות סיוע.

חלק מהם נתקלים במציאות הזו בפעם הראשונה כנראה, והם מתקשים לתפוס כי יש נזקקים רבים כל כך בישראל. "תאמר לי", אומר אחד לחברו, "יש אנשים שבלי זה אין להם מה לאכול, אפילו את הדברים הבסיסיים הללו אין להם דרך להשיג?"

הם באו במרץ, מקום שליד נתניה, שם ממוקמים המשרדים הגדולים של החברה, והם מתמסרים לעבודה; מכינים את הקרטונים הנוסעים על גבי סרט נע, לשם מכניסים את המוצרים, ובסיום הסרט הנע - הקרטון מודבק ומועבר למשטח. כשמתמלא המשטח הוא מועבר על-ידי רכב הובלת המשטחים אל המחסן.

עוד קרטון ועוד קרטון, עוד משטח ועוד משטח, ובשעת צהרים מסתיימת העמסת 80 משטחים. הרב ועקנין מסביר להם כי זהו שיא חדש בארגון ובעשייה, שכמותו לא היה, ונחסך בזכותם הצורך להביא מתנדבים למשמרת שניה.
שמחה רבה מנהירה את פני המתנדבים, מישהו מאלתר קרטון, אחר משיג לורד שחור, ובו הם מציינים "שיא חדש 80 משטחים" ועוד מילות שבח.

הר' ועקנין מכנס אותם לפני יציאתם, והוא מסביר להם בקצרה על פעילות עמותת "ברכת מרגלית" שבראשותו, הפועלת לסייע לנזקקים במגוון תחומים. הוא אומר להם כי זהו אחד המבצעים הגדולים ביותר בשנה וכעת זהו שיא המבצע, ותודה על העזרה.

אנשי "הוט" נדבקו באווירת הסיוע, והם כה נלהבים לעזור ולסייע. בפתח מונחת הקדשה גדולה של אנשי "הוט" לרב ועקנין, שבה הם מודים לו על הזכות שנתן להם לסייע לו במלאכה.
אחד מאנשי ההנהלה הבכירה אומר לנו, כי אנשים בחברה נהנים מאוד מההתנדבות במקום ושמחים מאוד להיות שותפים בפעילות הזו. וגם החברה שמחה מאוד 'לתרום' את זמן העבודה שלהם, על אף ההפסד הכרוך באבדן ימי העבודה. ואף את הוצאות המזון של המתנדבים עובדי החברה, החברה משלמת, כדי שלא ייגרע מהכסף המיועד לנזקקים.

ופיהם מלא שבח על הר' ועקנין, מסירותו ועבודתו הנאמנה, שעל אף שאין זה מחובתו ומתוך עבודתו, הוא מנצל את זמנו הפנוי לסייע עוד לנזקקים.

בעשייה שקטה
ח"כ ועקנין מרכז את רשימות הפונים

ח"כ ועקנין: "אני מאמין בעשייה שקטה, ואני חושב שכשאני עושה ומבצע זה הדבר שחשוב, ולא כמו ח"כים ממפלגות אחרות שרק מדברים בתקשורת ונואמים נאומים נלהבים מעל הדוכן. זה דבר שולי ולא הדבר החשוב"

בין סגירת קרטון להוראות לנהג המשאית שבא לשנע את החבילות דרומה, הר' ועקנין נאות לדבר איתנו כמה משפטים ולספר על הפעילות. הוא תושב המושב יערה בגבול הצפון וחבר הלובי החקלאי בכנסת, ומאחוריו פעילות פרלמנטרית ארוכת שנים ורבת השגים.

"זה השיא של הפעילות, כל שבוע אנחנו שולחים מנות למשפחות, מסייעים בהכנסת כלה ועוד. לפני כל חג ובעיקר בערב פסח, מתנהלת חלוקת חבילות גדולה שעובדים עליה חודשים לפני כן. הארגון שלנו הוא אחד הגדולים המסייע לניצולי שואה, כ-6,000 מנות", הוא אומר.

כשאנחנו מסיטים את השיחה לנושא העוני בישראל, והפעילות הפרלמנטרית שלו בנושא זה, הוא אומר: "לא יחדל אביון מקרב הארץ, וצריכים להערך כדי לסייע, כתוב כי גם כשיבוא מלך המשיח, למרות השפע הגדול שיהיה בעולם, יוותרו אנשים עניים שלהם יהיה פחות ויצטרכו לסייע להם".

"הבעיה היא, שגם משפחה ממוצעת של ארבע נפשות המשתכרת כ-5,000 ₪ בחודש, לא תמיד מצליחה לגמור את החודש בכבוד. יש הרבה תשלומים והוצאות. כשמשפחה מקבלת ילקוט לילד לבית הספר עם דברים בשווי של 1000 ₪, עזרת להם ונתת להם אור בעיניים. אם יש להם כמה ילדים זו עזרה כפולה לפי מספר הילדים. אנחנו מקפידים למלא את כל מה שצריך כשאנחנו מחלקים את הילקוט, ועל הילקוט לא כותבים את שם העמותה או כל דבר דומה שיכול להסגיר את העובדה כי מדובר בתרומה. לילדים אין להם כל כך רגש להבין שיש כאלה שאין להם, והם פוגעים במישהו שמקבל בתרומה. כך אנחנו עוזרים לילד ללמוד ולהצליח.
אני לא יכול להשמיע לך, כדי לא לפגוע בפרטיות של האנשים, אך אנו מקבלים הודעות נרגשות מלאות תודה ממשפחות, דבר המראה את החשיבות של מה שאנחנו עושים פה".

כשאנחנו שואלים אותו מדוע אינו מוכר יותר בתקשורת ולציבור הרחב, בראיונות ונאומים, הוא ממש נזעק. "אני לא מאמין בדברת ובתקשורת. אינני מאמין באמרה 'עשית ולא פרסמת - לא עשית'. אני מאמין בעשייה שקטה, ואני חושב שכשאני עושה ומבצע זה הדבר שחשוב, ולא כמו ח"כים ממפלגות אחרות שרק מדברים בתקשורת ונואמים נאומים נלהבים מעל הדוכן. זה דבר שולי ולא הדבר החשוב.

"בתקשורת לא רואים את העבודה האמיתית שלנו, היא נעשית בעיקר בוועדות, שם אתה צריך לבחון דברים ולרדת לפרטים. ההצבעות בכנסת זה הרי כהצגה, אם הקואליציה גדולה ההצבעות עוברות כרצונה, זה לא עיקר העבודה הפרלמנטרית."

זמנו תם, והוא ממהר לשטח כדי לפקד על הפעילות, הוא מתחיל את המבצע של איסוף תוצרת חקלאית מחבריו החקלאים, התורמים לו תוצרת שנותרה להם והוא מחלקה לנזקקים.

הנזקקים עורכים "קנייה" בחינם
ר' יעקב פינטו וח"כ ר' דוד אזולאי, בסיור במרכז החסד

בימים אלו החלה חלוקת 'קמחא דפסחא' הגדולה לקראת חג הפסח לאלפי משפחות על-ידי מוסדות "נתיבי חיים ומשה" בראשותו של בנש"ק הצדיק רבי יעקב פינטו שליט"א, רו"מ "נתיבי חיים ומשה". במשך כל יום, החל משעות הבוקר עד שעות הערב מגיעות משפחות רבות מהעיר אשדוד והסביבה, שהוזמנו מראש לאחר שמילאו את פרטי הבקשה.

השנה העמותה הציבה לעצמה, למרות המצב הכלכלי הקשה, להוסיף משפחות נוספות לעזרה לרגל חג הפסח ויחולקו מנות מכובדות לכ-2,000 משפחות. יצויין שקהילת "פינטו סנטר" בלוס אנג'לס, בראשותו של רבי יעקב פינטו, הרימה תרומה נכבדה לקמחא דפסחא של חג הפסח הקרב ובא.

המשפחות מגיעות לצרכניית החסד הממוקמת במקום שקט וצנוע באזור התעשיה ליד מרכז הפורום, שם הם מתקבלים עם כניסתם במאור פנים ומקבלים את עגלת הסופר מרקט וכך עורכים את ה"קנייה" לכבוד חג הפסח, כל זה כדי שהמשפחות ירגישו כאילו הן עושות קניות בסופר מרקט רגיל.

הליך חלוקת המזון בצרכניית החסד מנוהל על-פי נקודות; משפחות קבלו פנייה טלפונית מטעם נציגי העמותה להתייצבות בצרכנייה בתאריך ובשעה יעודה, וכך רמת השירות היתה גבוהה לאור הסדר המופתי שבו התנהלו הדברים.

המשפחות זוכות ליחס אישי, אוהד ואדיב, וכשצריך להרים שקיות מזון ולסייע לאותן משפחות ו/או להזמין מונית, המתנדבים במקום עושים זאת בשמחה רבה. גם עם המוניות המובילות את הארגזים עם המוצרים הרבים, הגיעו להסדר על הנחה משמעותית לאותן משפחות שקיבלו 'קמחא דפסחא' ממוסדות "נתיבי חיים ומשה".

לאחר שסיימו את ה'קניה' והעגלה כבר מלאה בכל טוב של מוצרים הכשרים לפסח, גם הילדים זוכים לקבל מיני מתיקה כמו במבה וכדומה.

בנוסף למצרכי המזון הרבים שיחולקו למשפחות, שיתנו אור בעינים ושמחה בלב, כל משפחה מקבלת ערכת ניקיון גדולה הכוללת בתוכה: נוזל רצפה, סמרטוטים בגדלים שונים, שמפו לכלים, מטאטא ומגב, שק אבקת כביסה ועוד, וכן ארגז "מצות שמורה" מהודר.

המשפחות הרבות מתברכות בצאתם בברכת חג פסח כשר ושמח, ומנגד לא מפסיקות להודות על החסד הגדול ועל הערכה של ה'קמחא דפסחא' המכובדת על-ידי מוסדות "נתיבי חיים ומשה" בראשותו של הרה"צ רבי יעקב פינטו שליט"א כשהם עמוסים בארגזים ובשקיות המלאים כל טוב, צועדים לביתם בשמחה ובטוב לבב.

הנהלת המוסדות שמה דגש במיוחד על רמת כשרויות המוצרים לחג הפסח, כך שרוב המוצרים הבסיסיים נבחרו בקפידה רבה מהחברות המעולות בכשרות המהודרת של בד"ץ "בית יוסף".

במשך השבועות האחרונים הגיעו מידי יום ביומו משאיות עמוסות במוצרי מזון וניקיון שהונחו על גבי משטחים רבים באולם הגדול של צרכניית החסד, וכך למעשה כמעט לא היה ניתן לזוז מפאת חוסר מקום. בסוף השבוע שעבר הגיעו עשרות בחורים צעירים מהמרכז לצעירים "ילדי שגיא ויעקב" שפשטו על כל פינה בצרכנייה, פירקו את האריזות והזיזו את המשטחים הכבדים ויחד הניחו את המוצרים הרבים על גבי המדפים בבחינת 'איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק'.

פורסם במקור: שבועון "יום ליום"
תאריך:  17/04/2008   |   עודכן:  17/04/2008
אהרון מיכאלי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כוח צה"ל זיהה (יום ה', 17.4.08) שלושה מחבלים חמושים בצד הפלשתיני של מעבר כרם שלום. בעקבות הזיהוי הוקפצו למקום כוחות של גדוד הסיור המדברי. חיילי הכוח ירו לעבר המחבלים וזיהו פגיעה בחלק מהם.
17/04/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
גם אחרי שלוש שנים של עליות במחירי הדירות בפתח תקוה, נשארה העיר עם התדמית האפרורית זולה מכל שכנותיה. עם זאת, בנייתן של אלפי דירות, פיתוח עירוני, שיפור תשתיות תחבורתיות, תוכניות לשימור מבנים וביסוסן של שתי שכונות חזקות בדרום ובצפון העיר, הביאו לעליית מחירים בשנה החולפת.
אדם אחד נהרד ושנים נוספים נפצעו בתאונת דרכים קשה שאירעה אחר-הצהריים (יום ה', 17.4.08) בכביש חיפה-תל אביב הישן, סמוך למושב עין איילה.
17/04/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
עיריית ירושלים נערכת להגעת מעל למיליון מבקרים לעיר במהלך ימי חול המועד פסח.
17/04/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אהובה עציון נענתה לבקשתו של סמנכ"ל חברת קומברס, אורי ערד, המשמש כמנהל חטיבת שירותי ערך מוסף, והוציאה צו מניעה ארעי האוסר את המשך ההליכים לפיטוריו - וזאת עד להחלטה אחרת.
17/04/2008  |  דרור מרום  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il