|
זהר. דאג להדדיות מול אירופה ומיסד את נהלי הטייס של המטוסים הלא-מאויישים [צילום: ביטאון חיל-האוויר]
|
|
|
|
|
סיטרמן. חילוקי דיעות עם ראש רשות התעופה
|
|
|
|
|
מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זהר, הודיע (ג', 13.5.08) למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, על החלטתו לסיים את תפקידו עתה - עם תום חוזה העסקתו במשרד התחבורה.
ההחלטה נבעה כנראה מחילוקי דיעות עם המנכ"ל עצמו. זהו התפקיד הבכיר ביותר בתעופה האזרחית בישראל. הוא מוסד לאחר שהרשות הפכה לרשות חזקה - לעומת מעמדה הקודם כמינהל כמעט נטול סמכויות ותקציבים במשרד התחבורה.
תת-אלוף (מיל.) זהר, טייס אף-15 בחיל האוויר, שימש בתפקיד במשך ארבע שנים ובמהלך תקופת כהונתו עוצב ואושר המבנה האירגוני החדש לרשות - שאיפשר לה לראשונה לשמש כרגולאטור משמעותי בתחום התעופה ולהגביר משמעותית את יכולת הפיקוח ורמת בטיחות הטייס בישראל.
השינוי האירגוני איפשר להכפיל את כוח-האדם המקצועי ולגייס עובדים מיומנים במקצועות התעופתיים. במהלך התקופה קידם זהר בין השאר את תקנות התעופה הספורטיבית בישראל, וכן תרם למיסודו של תחום כלי הטייס הבלתי מאויישים.
בנוסף לכך פעל זהר ליישום ההמלצות המתייחסות לפתיחה מדורגת של השמיים לתחרות מלאה, תוך עמידה על מימוש זכויות הטייס של ישראל והקפדה על הדדיות מלאה של הסכמים שנחתמו עם מדינות אירופה. זהר נענה לפניית מנכ"ל המשרד להמשיך בתפקידו כמנהל הרשות עד למציאת מועמד קבוע לתפקיד. הליך איתור מועמד לתפקיד יתחיל בימים הקרובים.