|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

הסנהדרין: השתתפות באולימפיאדה - סכנה לאנושות

לאחר שנה של דיונים הכריע בית דין בינלאומי של הסנהדרין כי הראיות הנסיבתיות מכריעות בנכונותן של טענות הפאלון-גונג לקציר איברים מאנשי הכת בעודם בחיים
15/07/2008  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   אולימפיאדת בייגין   |   תגובות
התעללות בפאלון-גונג

לדרישה הנבואית מישראל להיות לאור גויים יש משמעות כפולה ומכופלת גם כלפי העם היהודי במבחן המוסרי שנקלע אליו העולם באולימפיאדה זו

שנה שלמה ישבה הסנהדרין בירושלים על המדוכה בבואה לבדוק את טענות כת הפאלון-גונג על קציר איברים שמבצעת בהם ממשלת סין. בית דין של הסנהדרין, בשבתו כבית משפט בינלאומי בנשיאות נשיא הסנהדרין הרב עדין אבן-ישראל (שטיינזלץ), הכריע בסופו של דבר כי יש ממש בטענותיהם של מתרגלי הכת נגד הסינים, וכנגזרת מפסיקה זו הצהיר כי השתתפות באולימפיאדת בייג'ינג, אותה מארחת סין, יהיה בה כדי להוות סכנה לשלום האנושות.

כמו בתקופת היטלר

"ממשלת סין עומדת לארח את האולימפיאדה, אירוע של קירוב לבבות בין בני האדם בני אומות שונות במטרה להרבות שלום ואחווה ולתעל יריבויות למתכונת ספורטיבית של דרכי שלום. נטילת חלק באירוע זה, עלולה להשתמע, בהיעדר תיקון המעוות, כהתעלמות ואף כתמיכת האומות והספורטאים המשתתפים במטרה הפוכה. התעלמות משפיכות דמי נקיים עלולה להוות עידוד כדוגמת עידודו של היטלר ימ"ש [ימח שמו] בעריכת האולימפיאדה בעת שלטונו, בברלין", נכתב בפסק הדין.

הסינים שלחו כמויות עצומות של חומר למשפט

בית הדין פנה לשגרירות ממשלת סין בישראל בבקשה להציג את עמדת של ממשלתם בעניין התלונות שנשמעו, אך זו נקטה בשיטה אמביוולנטית: מצד אחד הציגה את עמדתה באמצעות שגרירותה בכתב ובתקליטורים שהכילו מידע עצום בכמותו התומך בגרסתה, שלעבור עליו ארך ימים רבים; ומצד שני לא נענו נציגי השגרירות לזימונם ואף לא הופיעו לישיבת הפתיחה של הדיון. בית הדין נזקק בנסיבות אלו של התעלמות ואי שיתוף פעולה משפטי להעמיד את עצמו כסניגור של ממשלת סין על-מנת להגן על עמדתה בעניין כפי מיטב הבנתו ויכולתו.

לחץ סיני לביטול המשפט

בנוסף לכך פנתה שגרירות סין לאישים שונים מן הממסד הפוליטי בישראל, בבקשה להניא את בית הדין מלעסוק בנושא זה. בין האישים הייתה גם אורה נמיר, שגרירת ישראל לשעבר בסין. בית הדין של הסנהדרין לא ראה לנכון לשעות לפניות אלו בהיותו בלתי תלוי. עקב כך, פנתה שגרירות סין לבית הדין בבקשה לפגישה בנושא. משלחת של המזכירים הראשון והשלישי של השגרירות נפגשה בירושלים עם נציג בית הדין.

אנשי המשלחת הסינית טענו שמוציאים את דיבתם רעה והדברים הללו הינם בגדר עלילה. הם טענו שמתעמלי הפאלון גונג מהווים גם מטרד רפואי בהסיתם להימנעות מהזדקקות לטיפולים רפואיים קונבנציונליים.כמו-כן טענו האישים לחיסיון דיפלומטי, ואף התריעו שעריכת משפט כזה עלולה לפגוע ביחסים הטובים של העם הסיני והיהודי, זאת בשעה שידוע שבעת השואה ניצלו יהודים לא מעטים על-ידי בריחה דרך סין. נציגי בית הדין השיבו להם כי בית הדין של הסנהדרין אינו מטעם המדינה, אלא בית דין עצמאי וולנטרי המבוסס על שיטת המשפט העתיקה של העם היהודי המבוססת על-פי התורה שבכתב והתורה שבעל–פה, שבה בתי הדין מוכרחים להיות בלתי תלויים, ומצווים לדאוג לא רק לעם היהודי אלא לכל באי עולם. בהתאם, הבהיר מזכיר הסנהדרין לאנשי המשלחת שיש להבחין היטב בין העם הסיני לממשלתו. לדבריו, העם היהודי רוחש כבוד ויקר לסיוע העם הסיני להימלטותם של יהודים מציפורני הנאצים, ואולי דווקא בגלל זה יש לבית הדין את מלוא הרצון לבחון את הטענות באשר הן נוגעות לסבל של סינים. כמו-כן נערכה התייעצות עם מומחית למשפט הבינלאומי, פרופ' רות לפידות, ששללה את הטענה לחיסיון דיפלומטי.

כן מתנגדי שלטון, לא מפילי משטר

במהלך המשפט גבה בית הדין הבינלאומי של הסנהדרין, באמצעות שליחים מטעמו בישראל ובחו"ל, עדויות שונות בפרשה זו. נשמעו עדים שבאו מארה"ב ואף נגבתה עדות באוסטרליה. בית הדין שמע עדים סינים שהתייצבו לפני בית הדין והעידו מתוך חוויותיהם האישיות והרדיפות שעברו על בשרם על פגיעות מהותיות בזכויות האדם על-ידי זרועות הממשל הסינים. הם אף העידו, שלא מנוכחות ישירה, על קיומו של נוהל קצירת האברים. כמו-כן נשמעה עדותו המפורטת של דייויד קילקגר, משפטן ידוע מקנדה שהינו פעיל בינלאומי בנושא זכויות אדם, שפעל כתובע בממשלת קנדה, ואף היה סגן שר החוץ בממשלת קנדה. בפני בית הדין הובאו עדויות עקיפות בקנה-מידה רחב ואף עדויות מוקלטות עם רופאים בסין שנערכו בפיקוח ועדות נאמנות. העד נחקר גם בחקירה נגדית ונמצא דובר אמת. הדיינים כתבו כי לא התרשמו שיש לעד חשוב זה סיבה צדדית פוליטית ואחרת להתנכל לממשלת סין. כמו-כן הוצגו מסמכים של ארגונים בינלאומיים בעלי שם התומכים במציאות קשה זו.

"בית הדין מתרשם שלא היו למתעמלים [בכת הפאלון-גונג] כוונות להפיל את השלטון. אך גם אילו היו הללו מתנגדי משטר, אין עדיין שום צידוק לרציחתם היזומה ובוודאי לא לפיתוח תרבות אכזרית המעודדת סחר אברים של אנשים חיים שנידונים מראש למוות, וזאת בנוסף על תאוות הבצע הקשורה במימוש הפוטנציאל המסחרי של אבריהם", נכתב בפסק הדין.

לא נגד עונש מוות

בית הדין מצא לנכון להבהיר לממשלת סין, שאינו מתנגד לעונש מוות באמצעות הוצאה להורג של רוצחים ועבריינים שעברו על שבע מצוות בני נוח, מצוות שניתנו לאומות העולם, ובהן: איסור רציחה; איסור גזל שסניפיו הם גם איסור עינויים, החרמות, וגזילת אברים; עשיית דין צדק במי שעושה פשע, וכן כיבוד אמנות צודקות ואנושיות בינלאומיות שקיבלו עליהן האומות.

הדיינים אף קראו לתת אפשרות לגופים בינלאומיים ציבוריים לבחון את מצב שמירת שבע מצוות בני נוח, זכויות האדם על-פי עקרונות התנ"ך, ולפרוס את חסותם על סינים שיעידו לפני ועדות כאלו על-מנת שניתן יהיה לבדוק שוב את מצב זכויות האדם ולהיווכח בתיקון המעוות.

משטר המתנכר לבורא עולם

באשר לדיכויים נוספים שמעורבות ממשלת סין מוזכרת בהם בתקשורת לאחרונה כתבו הדיינים כי יש בהם לחזק את טענותיהם של מתעמלי הפאלון-גונג בדבר היחס הבסיסי לחיי אדם ולזכויות עמים ברפובליקה העממית של סין. מדובר בדיכויים בטיבט, במעורבות ברצח העם בסודן-דארפור, ובסיוע שסין מספקת לצפון קוריאה בפיתוח נשק גרעיני. "יש מקום סביר להניח שמשטר המתנכר לבורא עולם, הקורא לחסד, לרחמים ולשלום, יתנכר גם לבריותיו", קבעו הדיינים, וחתמו בכך שלדרישה הנבואית מישראל להיות לאור-גויים יש משמעות כפולה ומכופלת גם כלפי העם היהודי במבחן המוסרי שנקלע אליו העולם באולימפיאדת בייג'ינג, מה שמביא אותו לקבוע כי אין לתת לגיטימציה לאולימפיאדה בסין.

עדויות נסיבתיות שראוי לקבלן

נושא השואה לא נפקד מהחלטת בית הדין, ותקדים זה אף הביא את הדיינים להכרעה על-סמך ריבוי עדויות נסיבתיות. "העם היהודי חווה שואה מידם הקשה של הגרמנים בתקופת המשטר הנאצי שטבחו מיליוני יהודים ולכן עליו להיות רגיש במיוחד לשוועת נרדפים. בעת מלוא תוקפו של המשטר הנאצי, פעל המשטר להסתיר מעשיו, ולכן גם קשה היה מאוד ובעצם גם בלתי אפשרי היה להשיג עדויות מרוכזות בעניין. אולם היו גם היו עדויות נסיבתיות. בסופו של דבר התקיימו משפטי נירנברג שאיפשרו חקירה ודרישה כהלכה. התעלמות מעדויות נסיבתיות כשמדובר ברצח המונים בחסות כוחה של ממשלה חזקה תהיה בבחינת 'אוטם אוזנו משמוע שוועת נרדפים'. לכן בענייננו היה לנגד בית הדין התקדים הקשה המוביל להזדקקות חיונית לעדויות נסיבתיות שראוי גם לקבלן לפי דיני בני נוח".

כאמור, בית הדין הגיע למסקנה שעל-פי העדויות המצטברות הנסיבתיות הרבות אכן קיימת תופעה חמורה של רציחת אנשי פאלון-גונג חפים מפשע בין השאר לפי שיקולים כלכליים לניצול מסחרי של איבריהם. ממשלת סין עוצרת את מתעמלי הפאלון-גונג בהמוניהם, כולאת אותם במחנות מעצר ומפעילה מנגנונים רבים ומגוונים לשם רצח וקציר איברים מאנשים חיים כצורת ענישה, נקמה והרתעה. בית הדין קיבל את טענת המתעמלים ולפיה הצליחה ממשלת סין ליצור היצע נרחב להזמנות לאיברי אדם מכל רחבי תבל, זאת בשעה, שלטענת אנשי הכת, מעולם לא פעלו המתעמלים נגד השלטונות וכל עניינם הוא בריאותם הגופנית והנפשית של הנוקטים בשיטת הפאלון-גונג - תרגילים בהתעמלות והטפה לאמת, לחמלה ולסובלנות.

למה הם נרדפים?

המתרגלים מעריכים בעדויותיהם שרדיפתם הינה פועל יוצא משני תהליכים הפוכים - ירידה חריפה ומתמדת במספר חברי המפלגה הקומוניסטית הסינית, המהווה את משענת המשטר ומאידך-גיסא, גידול מתמיד במספר מתעמלי הפאלון-גונג, כאשר מספר המתעמלים גבוה כבר עתה באופן משמעותי ממספר חברי המפלגה הסינית. לדעתם, שני תהליכים אלו נתפשים על-ידי השלטונות כאיום על המשטר - מה שהביא את השלטון לפני כתשע שנים לשינוי חריף ביחסם למתעמלים, היינו מיחס חם ואוהד להתאכזרות ודיכוי בכל האמצעים,לרבות קציר איברים רצחני.

בישראל נהגו רשויות הבריאות לאשר הטסת חולים להשתלת אברים בסין, או הזמנת איברים לישראל מסין, אך משנודע על החשד הכבד לקציר איברים חדלו רשויות הבריאות לאשר תקציבים לזקוקי השתלה בסין.

תאריך:  15/07/2008   |   עודכן:  15/07/2008
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסנהדרין: השתתפות באולימפיאדה - סכנה לאנושות
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לא מביןן
15/07/08 23:33
 
תכנה בכינויים?
16/07/08 09:42
2
מתעניין1
15/07/08 23:44
3
אבידן
15/07/08 23:49
4
לחימה-הולך למזרח-
16/07/08 00:59
5
כנעני
16/07/08 01:33
6
בית דין דלה חארטה
16/07/08 02:15
7
קורא מתעניין
16/07/08 09:48
8
ושפט בין העמים...
16/07/08 12:55
 
euch
16/07/08 13:38
9
צנחן
16/07/08 13:42
10
הקדושה
16/07/08 22:01
11
רונרון עכברון
18/07/08 17:25
12
דפנה לבנון
10/08/08 02:00
פורום: אולימפיאדת בייגין כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שש שנות מאסר וקנס בסך חצי מיליון שקל נגזרו (יום ג', 15.7.08) בבית המשפט המחוזי בתל אביב על כל אחד מהאחים יוסי ואבי גבאי שהורשעו בעבירות מרמה, הלבנת הון ושימוש בחשבוניות מס פיקטיוויות, במסגרת הפרשה שכונתה "זהב שחור".
15/07/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בית המשפט הגבוה לצדק הוציא (יום ב', 14.7.08) צו על תנאי המורה לרשת החינוך החרדית "בית יעקב" לנמק בתוך 45 יום מדוע לא תפעיל המדינה פיקוח ממשי ויעיל עליה, ותתנה את התמיכה המועברת לו בקיום הוראות החוק בדבר איסור אפליה.
15/07/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע גבר בן 50 בביצוע עבירות מין חמורות בבת אחותו, כיום בת 22, בעת שהייתה בת 12-7, ובכלל זה מעשי אונס, מעשי סדום ומעשים מגונים.
15/07/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל (יום ג', 15.7.08) את ערעורם של חמישה מתושבי הנגב על הרשעתם בציד בלתי חוקי, וזיכה אותם מחמת הספק.
15/07/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
צעירה תושבת הרצליה התנפלה לפנות בוקר על נערים חמושים בסכין והצליחה להציל גור חתולים שהוכנס בידי נערים לארגז פלסטיק.
15/07/2008  |  עומר כרמון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
אלי אלון
אלי אלון
דן הדני עלה לישראל ב-1948, סיים קורס חובלים ושירת בחיל-הים כקצין בשירות קבע    בשנת 2016 מסר דן הדני את אוסף תצלומי העיתונות שלו שכלל כמיליון צילומים לספריה הלאומית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il