|
התובע לא הבין את דברי הנציגה [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
מיכאל טארלשינסקי, תבע את גחלת אלומיניום - תכנון וביצוע עבודות, בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 2,600 שקל לאחר שהחליף, בלית ברירה, על חשבונו מנוע של תריס חשמלי. מכתב התביעה עלה שבחודש אוגוסט 2005, התקינה הנתבעת בדירתו תריס גלילה חשמלי וכעבור שנתיים וחצי התקלקל מנוע התריס. "צלצלתי לנתבעת ונציגתה הסבירה שתקופת האחריות והבדק תמו ועלי לשלם 280 שקל עבור ביקור טכנאי בתוספת 2,000 שקל עלות החלפת מנוע". לטענתו, שני טכנאים שבדקו את התריס קבעו שהמנוע התפרק עקב התקנה לקויה של הנתבעת. בצר לו, פנה לחברת תריסים ושילם 1,600 שקל עבור מנוע חדש והתקנתו. בכתב התביעה ביקש החזר בתוספת 1,000 שקל בגין עוגמת נפש והפסד יום עבודה. התובע האשים את הנתבעת ברשלנות.
בכתב ההגנה טענה הנתבעת, שנציגתה הודיעה לתובע שעליו לשלם 280 שקל בלבד עבור התקנת מנוע חדש והאחריות ניתנה לתקופה של 3 שנים וטרם הסתיימה. לדבריה, התובע לא הבין את הסבריה של הנציגה ו/או פירש אותם לא נכון. כמו-כן הכחישה שהתרשלה בהתקנת המנוע, "ולא ייתכן שכבל החשמל גרם לתקלה לאחר שנתיים וחצי ממועד ההתקנה". הנתבעת הוסיפה שהתובע לא נעדר מעבודתו בשל תיקון התריס ובקשתו לפיצוי בגין עוגמת נפש מופרכת ומוגזמת. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
בפסק דין שניתן בחודש יולי, בהעדר הצדדים, חייב השופט יחזקאל ברקלי, את הנתבעת לשלם לתובע 1,320 שקל לאחר שקבע שנציגת הנתבעת הטעתה אותו והוא נדרש להוצאה מיותרת. השופט הבהיר שהתובע אינו זכאי לסך של 1,600 שקל ששולמו על ידו ויש לנכות מהסכום את עלות ההתקנה בה נקבה הנתבעת בסך של 280 שקל. "לא שוכנעתי שמקור התקלה היה בהתקנה לקויה, לו מקור התקלה היה בחוט חשמל שנלפף סביב המנוע, סביר להניח שהתקלה הייתה מתגלית לאחר התקנת התריס והפעלת המנוע. מקור התקלה הוא כנראה במנוע עצמו".