|
שירות סלולרי פופולרי - גם בחו"ל [צילום: AP]
|
|
|
|
|
AMC, המפעיל הגדול באלבניה, המשרת למעלה ממיליון מנויים, החליט (יום ג', 25.11.08) להרחיב את פעילות ה-Ring Back Tone (המוזיקה ששומע המחייג בזמן ההמתנה למענה) של קומברס, מאחר והשירות זכה להצלחה רבה בזמן קצר.
נשיא חטיבת המוצרים של קומברס, דרור בין, אמר כי קומברס חולקת עם המפעילים את הידע העולמי רב-השנים שצברה בתחום ה-Ring Back Tone: "מפעילים רבים בעולם נמצאים איתנו בקשרים עסקיים ארוכי טווח, ו-AMC הוא דוגמא טובה לכך. המפעילים עושים שימוש בפתרונות שלנו כדי לשפר את חווית המשתמש ולייצר רווחים גדולים יותר"
השירות של קומברס נקרא Fun Dial, והוא חלק מחבילת שירותי התוכן של קומברס, הכוללת גם פרסום סלולרי, תוכן בתא הקולי ושירותים דומים.
שירות Ringback Tone הוא מהפופולאריים בישראל ובשוק העולמי, ועל פי ההערכות כ-1.5 מיליון ישראלים ומעל 175 מיליון איש ברחבי העולם רכשו מהמפעיל שלהם Ringback Tone. שוק ענק זה מגלגל כ-2.4 מיליארד דולרים בשנה.
לפני כעשרה ימים הודיעה קומברס כי הארגון הבינלאומי Open Mobile Alliance אישר יוזמה של קומברס לסטנדרט בינלאומי חדש בשוק ה-Ringback Tone והחל בעבודה עליו.
הסטנדרט החדש יאפשר קישור ישיר בין המפעילים לבין ספקי תוכן צד ג' באופן שיאפשר למנויים לרכוש לראשונה Ringback Tones מספקים חיצוניים ולא רק מהמפעיל. ליוזמה זו של קומברס הצטרפו כבר מפעילים מובילים מרחבי העולם וספקי תכנים והיא צפויה להיות מנוף לפתיחת השוק.