יישום גביית האגרה בכביש 6 – חוצה ישראל, ממשיך להתקל בבעיות. הפעם מועלות השגות מפי בעלי המשאיות והמוניות.
המחלוקת התגלעה בפגישה שנערכה בפגישה שקיימה הנהלת מועצת המובילים והמסיעים במשרדיו של יהודה וילק, מנכ"ל חברת דרך ארץ מפעיל, בהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה המהנדס סלמן בן-ציון.
המנכ"ל בן-ציון התבקש לטפל בדרישת בעלי המשאיות והמוניות למצוא דרך להגמיש את התעריפים בכביש חוצה ישראל.
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, גבי בן הרוש, אמר כי בעלי המשאיות יאלצו להורות לנהגי המשאיות לוותר על הנסיעה בכביש, באם הממשלה לא תסבסד את הנסיעה למשאיות בכביש 6.
תעריפי הנסיעה בכביש בנויים באופן דפרנציאלי, עלפי סוג הרכב: התשלום למשאיות גבוה בהגדרה מהתעריף שנקבע למכוניות, כאשר התעריף הזול ביותר ניקבע כמובן לאופנועים.
על-פי חישוביו של בן הרוש המתחשבים במספר הקטעים הפתוחים כיום לתנועה - נידרשת משאית מעל 4 טונות לשלם עבור השימוש בכביש 6 - 22.72 שקלים.
נסיעה הלוך וחזור, לפחות פעם ביום, תסתכם בהוצאה יומית של 45.44 שקלים ובמחיר זה תסתכם ההוצאה החודשית ב–568 שקלים.
בן הרוש אומר, כי מרבית המשאיות יעלו על כביש 6 יותר מפעם אחת ביום, ולכן "זו הוצאה שלא נוכל לעמוד בה, וגם לא ניתן לגלגל אותה על הלקוחות".
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל אומר כי אם לא תתערב הממשלה במדיניות המחירים של מינהלת כביש 6, או לחילופין תסבסד את בעלי המשאיות, "תאבד ההזדמנות להפנות את הרכב הכבד מנתיבי התנועה הקיימים, וכל הרעיון של סלילת כביש 6 יוחמץ".
המדינה כבר הודיעה כי לא תעניק הנחות או הטבות לסקטורי שונים המשמתשים בכביש, ולדברי בן הרוש, "במקום לעודד את בעלי המשאיות לנסוע רק בכביש 6 ולפנות צירים עמוסים במרכז הארץ, עושים בדיוק את ההיפך".
"אין בכוחנו להשתמש בכביש 6 בתעריפים הקיימים", סיכם יו"ר איגוד המובילים והמסיעים.
יו"ר ארגון בעלי המוניות בישראל, אברהם פריד, הציע הסדר, לפיו יחול התשלום בנסיעה במונית בכביש 6 על הנוסעים במונית.
לדברי פריד, אפשר להוסיף למונה ערוץ חישוב נוסף אשר ינפיק קבלה שתכלול את תשלום האגרה על פי התעריפים של כביש 6.
על-פי הצעת פריד, לקוח שיבקש מנהג המונית לעלות על כביש 6, יחויב בתשלום נוסף בסדר גודל שבין 12.87 ל- 9.60 שקלים- על-פי מספר הקטעים שיסע.
יהודה וילק, מנכ"ל חברת דרך ארץ, המליץ לכל בעלי המוניות, לרכוש מנוי פסקל או מנוי וידאו.
מדובר בשיווק קבוצתי של כ-18 אלף מינויים, ורכישת מנוי מוזילה את התעריף.
מהנהלת כביש חוצה ישראל נימסר למחלקה ראשונה, כי לגביה אין כל מניעה שעלות המעבר בכביש תוטל על הנוסע במונית, ובלבד שבעל המונית הושא שישלם את החשבונית המגיעה לכתובתו הרשומה.
חיובי כביש 6 מתבצעים על פי נתוני משרד הרישוי, המציינים את בעליו הרשום של כלי הרכב, ובמקרה זה - המונית.