|
עמידה בסטנדרטים בינלאומיים [צילום: AP]
|
|
|
|
|
ועדת פרויקט 200 פי 2 אישרה שתי תוכניות עסקיות ראשונות בפרויקט.
הפרויקט, שמפעיל משרד התמ"ת, נועד לשנות את התרבות העסקית של יצואנים קטנים ובינוניים בפריפריה ולהפוך אותם לשחקנים לגיטימיים בשווקים הבינלאומיים.
בישיבתה האחרונה אישרה ועדת הפרויקט תוכניות עסקיות עבור שתי חברות, מתחום התקשורת והקוסמטיקה, בתקציב כולל של כ-3 מיליון שקלים. סך גובה המענקים לחברות לביצוע התוכניות העסקיות עשוי להגיע לכ-1.2 מיליון שקל.
בועז הירש, מנהל מינהל סחר חוץ בתמ"ת מציין כי תהליכי האבחון המתבצעים על החברות הינם עתירי זמן, מכיוון שמדובר באבחון מקיף של העסק, כאשר במקביל המשרד מתאים ככל הניתן את כלי הסיוע לצרכי החברות כפי שעולים באותם אבחונים. עם זאת, משרד התמ"ת ער לכך, וקבע כי עד סוף חודש מרס יאושרו תוכניות אסטרטגיות ל-40 חברות, ומיד לאחר חג הפסח יחל תהליך האישור ל-40 חברות נוספות.
עד כה עברו את השלב הראשון, שלב בחירת החברות, כ-130 חברות. עבור כל חברה שעברה את השלב הראשון נבנית תוכנית עסקית על-ידי חברת הייעוץ דלויט, שמלווה את הפרויקט. התוכנית נתפרת לחברה על-פי צרכיה ויכולותיה בשיתוף עם הנהלת כל חברה בנפרד. מדובר בתוכנית עסקית, ספציפית, הנבנית, כאמור, על-פי הצרכים הייחודיים של כל חברה, תוך שימוש במגוון הכלים שמשרד התמ"ת מעמיד לרשות התעשיה.
התוכניות העסקיות מנותחות על-ידי צוות התוכנית בניהול מכון הייצוא ומובאות לפני הוועדה לאישור. התוכניות מקיפות את כל תחומי הפעילות של החברות משלבי תכנון המוצר, דרך שרשרות אספקה וייצור עד לבניית האסטרטגיה השיווקית והמכירות.
בקרוב גם צפוי לקום אתר אינטרנט למשתתפי התוכנית, בו יינתנו נתונים באופן מקוון על התקדמות הפרויקט ועל התקדמות הביצוע של כל חברה וחברה, כך שיתאפשר לחברות להשתתף בפורומים מקצועיים וליהנות מניסיון חובק עולם של מומחים ומהזדמנויות עסקיות אשר יועלו לאתר על-ידי הנספחויות המסחריות ברחבי העולם ועל-ידי מכון הייצוא.