הממשלה אישרה (יום א', 23.2.03) הצעת-החלטה שהגישו שר התעשיה והמסחר, דני נווה, ושר האוצר, סילבן שלום, בנושא תיקון תקנות חובת המכרזים (העדפת תוצרת הארץ וחובת שיתוף פעולה עסקי), התשמ"ה-1995, באופן שחובת העדפת תוצרת הארץ תחול גם על התקשרות הנעשית בהליך תחרותי המבוצע בפטור ממכרז.
שר התמ"ס ציין, כי בתקופה קשה זו, בו שרוי המשק הישראלי, יש לעשות מאמץ כדי להגדיל את היקפי העבודה המופנים לחברות ישראליות. חשיבות החלטת הממשלה היא ביצירת מנוף לעידוד מקומות עבודה חדשים ולמעורבות מסיבית של חברות ישראליות בפיתוח המשק הישראלי, אמר נווה.
בארץ צפויים להתבצע בשנים הקרובות מספר פרויקטים גדולים, אשר שוויים הכולל מוערך בכ-1.5 מיליארד דולר, ושמבוצעים בפטור ממכרז. החלת העדפת תוצרת הארץ (אשר קיימת היום רק כאשר קיים הליך של מכרז), אומרים השרים, כי תסייע להגדיל את חלקם של עוסקים ישראליים במכרזים, ותסייע בהוספת מקומות עבודה.
ממשרד התמ"ס נמסר, כי עם החלת החוק המחייב גם עסקות בשיטת B.O.T כדוגמת מערך ההסעה ההמונית בתל אביב, תחנות חשמל פרטיות, מתקני התפלה ועוד, עשוי לעלות רכש הגומלין בעשרות אחוזים. פרויקט הרכבת בתל אביב עשוי ליצור עבודה לתעשיה הישראלית בהיקף של כ-140 מיליון דולר, שמשמעותו כ-3,000 מקומות עבודה.
עסקות בשיטת B.O.T הינן עסקות לבחירת זכיין לביצוע פרויקט ומימונו, הפעלתו במשך תקופת זמן קצובה והחזרתו למדינה בתום התקופה האמורה.
במכרזים מסוג זה משתתפות בדרך כלל קבוצות יזמים המורכבות מחברות ישראליות ומחברות זרות, כאשר האחרונות יספקו בעיקר את הידע הטכנולוגי ואת הציוד להקמה ולתפעול הפרויקט.
ישנה חשיבות רבה להכללת דרישה לשיתוף תעשיות ישראליות בפרויקטים אלו, שתביא בעקבותיה בעיקר יצירת מקומות עבודה נוספים והרחבת התעסוקה, צבירת ניסיון על-ידי התעשיה המקומית, העברת טכנולוגיות וידע הנדסי ארצה, פיתוח הון אנושי וחסכון במטבע זר.