בשנת 2002 חלה עלייה של 300% בתשלום קנסות על עבירות תנועה שנעשו בישראל על-ידי תושבי הרשות הפלשתינית, ביהודה ושומרון.
כך עולה מדוח של המפקח על התעבורה ביהודה ושומרון.
מדובר בעבירות תנועה שביצעו נהגים, תושבי הרשות הפלשתינית, בתחום הקו הירוק ובכבישי יהודה ושומרון. קנסות הנהגים הפלשתינים לישראל נעים בין 100 ל-5000 שקלים לכל נהג.
דובר משרד התחבורה, ציין כי העלייה החדה בתשלומי הקנסות בקרב הנהגים הפלשתינים ביהודה ושומרון, נובעת מרצונם של הפלשתינים לקבל אישורי עבודה בישראל. תשלום קנסות תעבורה הוא אחד התנאים לקבלת האישור.
מהדוח עולה עוד, כי בשנת 2000 חלה ירידה של כ-400% בהורדה של כלי רכב פלשתינים מהכביש, בשל בעיות בטיחותיות. בשנת 2002 הורדו מהכביש 127 כלי רכב, לעומת 529 בשנת 2001. את הצימצום במספר כלי הרכב שהורדו מהכביש ניתן ליחס לירידה במספר כלי הרכב הנעים בכבישי ישראל, בשל המצב הביטחוני.
מהנתונים מתברר עוד, כי בשנת 2002 חלה ירידה של 24% ביבוא כלי רכב חדשים וירידה של כ-80% ביבוא כלי רכב מסחריים משומשים, זאת, ככל הנראה בשל ההחמרה במצב הכלכלי של הפלשתינים.
כמו כן, נרשמה ירידה של 54% בתרומת כלי רכב ממשלתיים לרשות הפלשתינית על-ידי מדינות שונות, בעיקר מאירופה. מהדוח עולה כי בשנת 2002 נתרמו לרשות הפלשתינית 108 כלי רכב בלבד ,לעומת 236 כלי רכב בשנת 2001.
לעומת זאת, חלה עליה של 264% בהעברת בעלות של משאיות ואוטובוסים מישראל לרשות הפלשתינית. בשנת 2002 נרכשו מישראל 659 משאיות ואוטובוסים לעומת 249 כלי רכב שנרכשו בשנת 2001.