|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מסעדות הגורמה הכשרות הטובות בישראל

סטייק מבשר כשר? פירה איכותי ללא חמאה? מסעדות הגורמה הכשרות מוכיחות שאפשר להגיש מזון מצויין תוך הקפדה על כשרות בחרנו את עשר המסעדות הכשרות הטובות בארץ
11/09/2009  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: מתן אברמוביץ'  |    |  עכבר העיר  |  mouse.co.il  |  תגובות
מסעדת לה רג'נס בירושלים [צילום: מתן אברמוביץ´]

סטייק מבשר כשר? פירה איכותי ללא חמאה? קינוח פרווה? עד לפני כמה שנים האמינו בישראל שמזון גורמה חייב בהכרח להגיע ממטבח לא כשר. אבל באחרונה צצות ברחבי הארץ מסעדות גורמה כשרות שמקפידות על עיצוב, הגשה ושירות מהשורה הראשונה. עכבר העיר אונליין ממליץ על 10 מסעדות הגורמה הכשרות הטובות בארץ.

דרום


ORO

מסעדת ORO נמצאת במיקום לא אופייני למסעדת גורמה - בתחנת דלק בכניסה למושב גאליה הדרומי. אבל אל דאגה - המבואה החשוכה מובילה את המבקרים לחלל מלבני מרווח ומואר בגוונים חומים וזהובים שיוצרים תחושה רומנטית. המסעדה, בשרית ים תיכונית, מציעה מנות גורמה ששואבות מהמטבח המרוקאי, החל מחומרי הגלם וכלה בצורת ההגשה. מרבית המנות כאן מוצלחות, אך חסרה לעתים מעט הקפדה על הפרטים הקטנים, כמו חימום כלי הטאג'ין בו מוגשת המנה, כנהוג במסעדות יוקרה אחרות. השירות מקצועי ומחויך.

שף: אליאב צברי.
מנות הדגל: מנה ראשונה: סרדין מוגדור - שני זוגות סרדינים במילוי ביצי דגים, ממרח פלפלים, שום וכוסברה מטוגנים בציפוי פריך ומוגשים על מצע עלים צעירים וקרם לימונים כבושים 36 שקלים.
מנה עיקרית: שכבות פילה בקר, צנימי פילו, נתחי כבד אווז ואגס במילוי בשר טלה קצוץ ברוטב יין אדום ועל מצע פירה מתובל 128 שקלים.
מחיר ממוצע לסועד: ללא יין 90 שקל, עם יין 119 שקל.
  • ORO. מושב גליה, תחנת דלק 'אלון' בכניסה למושב



כדיתא

על אם הדרך הישנה לדרום, מעט אחרי צומת קסטינה, יצרה מסעדת כדיתא שער כניסה חדש למושב תימורים. המסעדה היא אחותה הצעירה והכשרה של מסעדת כרמים הותיקה ושתיהן חולקות את אותו השף. חלל המסעדה נעים החלונות צופים אל חלקת דשא רחבה. בניגוד למסעדות יוקרה אחרות, המקום חף מגינונים - השולחנות ערומים ממפות, הנרות לא תמיד דולקים והשירות סטנדרטי ותו לא. מנגד, המנות מוגשות ברמה הגבוהה ביותר. נראה שמישהו שם עדיין מתקשה להחליט על כיוון למקום, והתוצאה היא מסעדה שמנסה
לפנות לכולם, גם במחירים הנמוכים יחסית. אבל אל תטעו - למרות החזות הלא מלהיבה והשירות הבלתי מושלם, האוכל בכדיתא עשוי לעילא וההגשה היפהפייה שייכת ללא ספק לז'אנר מסעדות הגורמה - תוספת ברוכה לנוף המסעדות הכשרות בדרום הארץ.

שף: סהר רפאל.
מנות הדגל: מנה ראשונה: פלאפל טלה - גרגירי חומוס ספרדי ובשר טלה קצוץ על מצע טורטייה פריכה וסלט קצוץ 32 שקל.מנה עיקרית: פילה בקר על מצע ריזוטו פטריות 96 שקלים.
מחיר ממוצע לסועד: ללא יין - 80 שקל, עם יין - 100 שקלים.

ירושלים


לה רג'נס

ללא ספק הדובדבן שבהר הקצפת ששמו מלון קינג דיוויד בירושלים. מיטב שועי עולם כבר ישבו כאן לארוחה ונהנו ממנות מוקפדות בהשראה אירופאית וממלצרים בחליפות שחורות שעושים עבודתם נאמנה ומקפידים גם על הפרטים הקטנים. כשמזג האוויר מאפשר זאת, מומלץ להתיישב בשעות בין הערביים במרפסת הצופה אל בריכת המלון ואל חומות העיר העתיקה.

שף: דודו ביטון
מנות הדגל: מנה ראשונה: שקדי עגל צרובים לצד קונפי חלמון ורטטוי פטריות בציר עגל מצומצם - 85 שקל.
מנה עיקרית: אנטרקוט טלה צלוי, לצד קרוקט טלה בבישול איטי, מונח על בליני ירקות כתומים ותבשיל כרוב ביין לבן, בציר טלה מצומצם - 215 שקל.
מחיר ממוצע לסועד: ללא יין - 180 שקל, עם יין - 250 שקל.
  • לה רג'נס. רחוב המלך דוד 23, ירושלים


1868

המסעדה קיימת כבר חמש שנים אך קרויה על שם שנת הקמת המבנה בו היא ממוקמת. האבנים הירושלמיות הכבדות מדגישות את עול השנים וחדרי המסעדה מתהדרים בתקרת קשתות נמוכה ובעיצוב אירופאי אלגנטי אך חמים, מגובה בנברשות יפהפיות, מפות לבנות וסידורי פרחים. השירות מעונב ונעים.

שף: תומר ראובני.
מנות הדגל: מנה ראשונה: רביולי במילוי מוס ברבוניות וחלמון ביצה ברוטב זעפרן ופרמז'ן סיציליאני - 75 שקל.
מנה עיקרית: נתח קצבים ברוטב פטריות מורל ופלפל שחור, מוגש לצד ניוקי חצוצרות שחורות וסלט קולרבי - 155 שקל.
מחיר ממוצע לסועד: ללא יין - 250 שקל, עם יין - 300-350 שקל.
  • 1868. המלך דוד 10, ירושלים


SCALA

המסעדה פתחה את דלתותיה במלון מצודת דוד לפני כשנה ומאז הולכת וצוברת לה שם. עיצוב המקום מוקפד ומרשים והשימוש בעץ, בזכוכית ובשיש יוצר תחושת רטרו חמימה אך מהודרת. טכניקות הבישול הצרפתיות פוגשות כאן את מיטב מוצרי הים התיכון ליצירת מנות מוקפדות ובעלות טעמים שלא מפספסים. גם השירות מסביר פנים וסבלני.

שף: אורן ירושלמי.
מנות הדגל: מנה ראשונה: סלט שעועית ואטריות טריות, עגבניות תמר צלויות בפפריקה מעושנת, פירה תפוחי אדמה בציפוי פריך ואיולי בזיליקום - 80 שקל.
מנה עיקרית: חזה עוף צרוב במחבת ברזל עם תפוח אדמה מתוק בתימין, מרמלדת בצל וברנדי, ערמונים בציר עוף חום ותמרים לחים - 85 שקל.
מחיר ממוצע לסועד: ללא יין - 200 שקל, עם יין - 250 שקל.
  • Scala. רחוב המלך דוד 7, ירושלים

צפון


רוברג

העלייה מכביש סובב כנרת אל ליבנים מתפתלת וצרה, אך בסופה ממתינים נוף מדהים ומסעדה טובה במיוחד. רוברג, הקרויה על שמו של השף והבעלים, ממוקמת בבית רחב ידיים שקומתו השנייה הוסבה למסעדה הנמצאת כמעט תמיד בתפוסה מלאה. למרות השולחנות ההומים תמצאו כאן שקט ורוגע. מסך הטלוויזיה שניצב בקדמת המסעדה משדר את הפעילות במטבח הישר אל שולחנות הסועדים ומעצים את החוויה. האירוח מצד השף ובני משפחתו מורגש כמעט בכל שולחן, גינוני השולחן נעימים ומוקפדים במידה הנכונה, עם סורבה רענון והרבה ניקיון וסדר מכל עבר שמספקים כמה שעות של הנאה צרופה.

שף: אילן רוברג
מנות הדגל: מנה ראשונה: פטה כבדי פרגית עם ריבת בצל.
מנה עיקרית: פרגית סילאן - פרגית במשרה סודי של סילאן, צלויה על הגריל ומוגשת עם אורז.
מחיר ממוצע לסועד: ללא יין 124 שקל, עם יין 160 שקל.
  • רוברג. מושב לבנים


ARNOLD'S

ארנולד'ס הוקמה לפני כשנתיים ממש בכניסה למושב נתיב השיירה, הממוקם ממזרח לנהריה. מבנה העץ עטוף דשא וחובק מרפסת נעימה. המטבח מציע ביסטרו גלילי עם שלל נגיעות מאגן הים התיכון ומצרפת. כאן תופסות מנות הבשר חלק עיקרי בתפריט, זאת לצד מבחר יינות מרשים ועוד אטרקציה מקומית - בירה ביתית שמתבשלת במקום. מלצרים כאן אומנם אינם מחויטים כמו ברוב המקומות, אך מראה חיצוני לא קובע והמקצועיות אינה נגרעת ולו במיל. גם השף עצמו מתרועע עם הסועדים ודואג להכיר את כולם.

סוף הקיץ מביא איתו לארנולד'ס לא מעט מטיילים שהגיעו לסביבה, ולמרות שרובם בעלי ממון, עדיין תוכלו למצוא במקום סועדים פחות מחויטים.

שף: אורי ארנון
מנות הדגל: מנה ראשונה: כבד אווז על מצע טוסט ברוטב פירות יער - 78 שקלים. מנה עיקרית: ספריבס עגל חלב ברוטב ברביקיו ביתי ומוגש לצד סלט עלים צעירים ותוספת של סירות תפו"א ובטטה או פירה תפו"א או בטטה קרמי - 88 שקלים.
מחיר ממוצע לסועד: ללא יין - 150 שקל, עם יין - 200-250 שקל.
  • ARNOLD'S. מושב נתיב השיירה

תל אביב


DECA

מפות לבנות וסידור פרחים יוקרתי לצד קירות בטון חשופים שטופי תאורה חמימה, כוסות יין גדולות ומוזיקה רגועה - זו התמונה ב-DECA, מסעדת גורמה בסגנון ים תיכוני ששמה את הדגש דווקא על דגים טריים וגבינות משובחות. הניגוד שבין הרחוב המתועש שבחוץ לחלל הנוצץ של המסעדה עשוי להכין אתכם להפתעות המעולות שתקבלו כאן בכל צלחת וצלחת. גם השירות מוקפד ועשיר בגינונים כמו ניקוי השולחן בעזרת "פירוריה", ועם זאת משוחרר ונעים.

שף: תם קבלו.
מנות הדגל: מנה ראשונה: שיפוד ירקות בגריל - מבחר ירקות צרובים על שלושה סוגי גבינה, רוטב סילאן ואגוזים - 55 שקל.
מנה עיקרית: פטוצ'יני אלי אוליו עם נתחי דניס, עגבניות מיובשות, קישואים, בצל ועשבי תיבול - 90 שקל.
מחיר ממוצע לסועד: ללא יין - 200 שקלים, עם יין - 250 שקלים.
  • Deca. התעשיה 10, תל אביב


לילית

עם דגש על מנות בשר ודגים, מציעים בלילית מטבח כשר מודרני באווירה חמימה ורגועה הודות לעיצוב הרך ולתאורה העמומה. המיקום של לילית באזור משרדים אומנם מושך אליה הרבה אנשי עסקים מעונבים ואורחיהם הזרים, אך בקהל מצויות גם משפחות באירועים חגיגיים יותר או פחות. השירות בלילית מהיר וקפדני במיוחד, השולחן תמיד נקי, הכוסות מתמלאות תדיר והיחס אדיב מאוד. נקודת זכות נוספת למקום היא בהעסקת בני נוער בסיכון בעבודת המטבח והכשרתם כטבחים.

שף: נועם דקרס.
מנות הדגל: מנה ראשונה: סשימי דג ים ב"בלאדי מרי" וסויה - 47 שקל.
מנה עיקרית: דג קוד אטלנטי עם פונדו כרישה ולפת מקורמלת95 - שקל.
מחיר ממוצע לסועד: ללא יין - 160 שקל, עם יין - 185 שקל.
  • לילית. בית אסיה, רחוב דפנה 2, תל אביב.


OLIVE LEAF

המסעדה ממוקמת במלון שרתון בתל אביב ולוקחת את טעמי האזור למקומות חדשים. את הטעמים המעניינים מלווה נוף מקסים של חוף הים שנשקף מחלון הזכוכית הגדול. גם כאן הצליח המטבח להתגבר היטב על מגבלות הכשרות ולהציע מנות מגוונות ומרובות בטעמים ובמרקמים משובחים. השירות מקצועי ולא מתנשא ותזכו למזיגה חופשית של מים מינרלים לאורך כל הארוחה.

שף: צ'רלי פדידה.
מנות הדגל: מנה ראשונה: טריו כבד אווז - טריו של כבד אווז צרוב, רביולי ממולא בכבד אווז עם בצל ומוס כבד אווז, מוגש ברוטב סברא וריבת עגבניות שרי - 75 שקלים.
מנה עיקרית: נתח פילה בקר צלוי, מוגש עם תפוחי אדמה צעירים, פטריות ירדן, תרד ושעועית טורקית - 140 שקלים.
מחיר ממוצע לסועד: ללא יין 250 שקל, עם יין 300 שקל.
  • Olive Leaf. מלון שרתון, הירקון 115, תל אביב

תאריך:  11/09/2009   |   עודכן:  11/09/2009
מתן אברמוביץ'
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מסעדות הגורמה הכשרות הטובות בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ריקי גל מספרת שהחדר האהוב עליה בבית הוא האמבטיה. יש בו ג'קוזי מרווח, וזה באמת נחמד מאוד, אבל מה שבעיקר מושך בו את העין הוא ארכיון הקריירה המתומצת הפרוש על קירותיו. זו בצד זו תלויות כרזות מיצירות שבהן לקחה חלק במשך השנים - "עלובי החיים", "אמא קוראז'", "אוויטה", "שיקגו", "השיבה מהודו" ועוד. כמו קולנוע מחרסינה שנבנה בעבור כוכבת אחת. חוץ ממניפת הדמויות הצבעונית הזאת, תלויים על אחד הקירות גם שני מיצגים סולידיים יותר - אלבומי הזהב והפלטינה של גל מתחילת הקריירה. יש תחושת חשיבות בחדר.
11/09/2009  |  הילו גלזר  |   חדשות
מה אנחנו זוכרים מהשבוע שחלף? את הפרסומות שעצבנו אותנו במיוחד, את סדרות הטלוויזיה שפגעו לנו בבטן הרכה, את הכוכבים לרגע שצצו השבוע ותכף יעלמו כאילו לא היו כאן מעולם. במדור השבועי "המועדפים", נסקור מדי יום שישי את רגעי השיא והשפל של השבוע, את סרטון הקאלט שכדאי להפיץ הלאה, ועוד דברים שגיוונו את שגרת יומנו בתקווה לספק לכם קצת חומר קריאה (וגלישה) לסוף השבוע.
11/09/2009  |  עכבר העיר אונליין   |   חדשות
בימים אלו נשלמת העבודה על סרט מדע בדיוני חדש, "אנשי הריפו" (תרגום חופשי ל-Repo Men), המבוסס על ספר של אריק גרסייה. מיגל שפוצ'ניק, מי שהיה בעבר צייר סטוריבורד ואחראי על עיצוב אומנותי, מביים.
11/09/2009  |  מערכת "סרט"  |   חדשות
אלופת הריצה קסטר סמניה היא גם אישה וגם גבר - אנדרוגינוס. לאצנית הדרום אפריקנית בת ה-18 יש איברי מין נשיים וגבריים כאחד. כך מתברר לאחר בדיקות שנערכו (יום ה', 10.9.09).
11/09/2009  |  מאיה שני  |   חדשות
ארצות הברית אינה שמחה עם חבילת ההצעות שהגישה לה אירן ביום רביעי (9.9.09) לגבי שאיפותיה הגרעיניות. בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר כי המדדים אינם מתייחסים כלל לסטטוס של תוכניתה הגרעינית של אירן. רוסיה הגיבה ביתר חיוב על ההצעות והודיעה כי לא תפעיל סנקציות על הנפט האירני. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי יש בהצעות פוטנציאל לשיתוף פעולה.
11/09/2009  |  מאיה שני  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il