|
רון חולדאי [צילום: יעל צור]
|
|
|
|
|
ראש עיריית ת"א רון חולדאי אמר במסגרת ועידת ישראל עסקים 2009 של העיתון גלובס, כי אזרחים עדיין נאלצים להמתין לאוטובוס שמגיע כל 30 דקות אך אינם יודעים את לוח הזמנים המדויק ועדיין אינם יכולים ליהנות מיכולת להגיע מחיפה לאשדוד ב-45 דקות בלבד.
"ב-11 השנים האחרונות התחלפו הרבה שרי תחבורה ומנכ"לים של משרד התחבורה - אבל מערכת התחבורה הציבורית לא השתנתה. אותם 85 קווי אוטובוסים שעוברים כאן במטרופולין הזה, אותה צפיפות בכבישים ואותה מערכת", אמר חולדאי. "עדיין מוכרים את הכרטיסים בתוך האוטובוס, והאוטובוס מחכה שהנהג ימכור את הכרטיסים, עדיין מחכים שהאוטובוס יגיע כל 30 דקות ולא בשעה מסוימת, עדיין מחיר הנסיעה ברכבת יותר יקר מאשר לנסוע באוטו, והנהג צריך להחנות את הרכב שלו במגרש חניה שלא בטוח שהאוטו יחכה לו שם בערב כשהוא יחזור".
עוד אמר חולדאי כי ממשלת ישראל חייב להקים רשות מטרופולין שיש ביכולתה לנהל ולבצע את הרשת המטרופוליטנית של מדינת ישראל, ולרכז את הסמכויות בתחום התחבורה אצל הרשות המקומית. "מתחילת הקדנציה הראשונה שלי אין שום חדש בהתנהלות מערכת התחבורה בישראל", ציין חולדאי והאשים את ממשלת ישראל באדישות כלפי אזרחי המדינה.
"במקום שבו נתנו לנו יצרנו איגוד ערים לתברואה שעושה את עבודתו היטב (שפד"ן). אם ייתנו לנו נצליח לעשות. למה אנחנו לא יכולים להיות כמו וינה או פריז? לא צריך להמציא את הגלגל - פשוט להעתיק מהם".
"קחו לדוגמה את הנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית). יש נת"צים במדינה, אך לא אוכפים אותם. ולמי באים בטענות? אלי. למה, לי יש יכולת אכיפה? בבחירות המוניציפליות האחרונות היו שני נושאים בוערים על הפרק: מחירי הדירות ותחבורה ציבורית. שימו לב מה קרה. אין לי שום סמכות לעשות משהו בנושא הזה, אבל בכל זאת באו אלי בטענות.
"אני מצפה שיקום ראש ממשלה בישראל ויגיד 'אני רוצה להשאיר מאחורי רכבת קלה'", דברי חולדאי.