"בפני חברת התעופה הלאומית אל-על לא עומדות 3 אפשרויות לבחירה. יש לה רק 2 ברירות: ללכת להפרטה או ללכת לכינוס נכסים. על העובדים וההנהלה נותר להחליט לאן פונה דרכם עד לסוף חודש מאי הקרוב. אם לא יקדמו עד אז את ההפרטה, אאלץ אני לסגור את המוביל הלאומי".
כך אמר שר התחבורה אביגדור ליברמן, בפגישת הכרות שקיים עם כתבי רכב ותחבורה.
ליברמן סתר הטענה, כי השעה אינה כשרה להפרטה עקב משבר ענף התעופה בעולם. לדבריו החתמים מתחרים על הזכות לבצע את ההנפקה באופן המוכיח את כדאיות העיסקה. "לא נסתפק בהפרטת מחצית מהחברה, אף שהיזמים הפרטיים יריווחו פעמיים באם ניוותר כשותפיהם בבעלות," הסביר ליברמן.
"המיגזר הפרטי מזהה פוטנציאל עיסקי בהפרטה, אותה נבצע ישירות בבורסה לניירות ערך. אני אחראי שהממשלה תיתרום את חלקה לעיסקה, אך ראשית על העובדים וההנהלה להבין את חומרת המצב. אפילו יונייטד אירליינס האמריקנית מפחיתה 1 מיליארד דולר בשכר הטייסים, וכן עוברות 7 שנים רזות על בריטיש אייוויס ואפילו לופטהנזה. הן אינן ניצבות בפרטי הוצאות הבטחון להן נידרשת אל- על, ובמסגרת ההפרטה החברה גם תטוס בשבת!
בעניין הכבישים נאמר, כי יש להפריט את מע"צ, שכן "לא נכון שגוף אחד מתכנן את הכבישים וסולל אותם. חברות ממשלתיות מתחרות זו בזו, מע"צ כנגד חוצה ישראל".
"יש להמשיך בפרויקט חוצה ישראל, קטע 18 חיוני, רמת השימוש בכביש ממלאת את הציפיות הכלכליות. נותרה רק השאלה מי יזכה במיכרז".
פרויקטים יבשתיים נוספים שיקודמו: מנהרות הכרמל וכבישי הרוחב 431 ו-531, שניהם בשיטות מימון פרטיות.
בים תקודם בניית הנמלים החדשים כרמל בצפון והיובל בדרום.
בעיסקי האוויר יוקמו שדות תעופה חדשים בירושלים ובחיפה.
שדה התעופה של אילת יועתק צפונה.
תחבורה ציבורית: יונפק כרטיס נסיעה אוניברסאלי לאוטובוסים ורכבות. מערכת הכירטוס החדשה מתחייבת לנוכח ההזנה ההדדית המתחייבת בין אמצעי התחבורה המגוונים שיקושרו גם על-ידי תימרור סינכרוני.
נושא ענף המוניות ניפתח באחרונה מחדש לדיון לאחר שדומה, כי סוכם ברפורמה.
ליברמן מאמין גדול בכוחות המשק הפרטי: "אנו מדינה משופעת ברגולאטורים," הוא מסכם את את איפיון המשך תפקידו אותו הוא מקווה לשאת לכל אורך כהונת הממשלה הנוכחית.
הגורם האנושי הוא האחראי הראשון לתאונות הדרכים, אומר ליברמן, בהדגישו כי הפתרון גלום בשינויי חקיקה שיאפשרו הגברת האכיפה.
לקראת חג הפסח יצאו משרד התחבורה ומשטרת ישראל במבצעי אכיפה מקיפים. באופן מסורתי עורך משרד התחבורה מבצעי הסברה בחגים, מחלק עלונים בתחנות הדלק ומפיץ ערכות בטיחות למשפחות המטיילים. ליברמן מצדד בשיטת היד החזקה, אף שלשאלת מחלקה ראשונה מדוע לא ינקוט בשיטת הגזר, הוא מספר, כי עד היום זכור לו היטב פרס בו זכה בגין נהיגה זהירה.
"ועדת הכלכלה היא הגוף המתאים להמשך פעילותה של ועדת לנגנטל. התרשמתי מפעילות אגף המחקר של משטרת ישראל, וכן משיתוף הפעולה עם משרד החינוך".
נסיונו כמנכ"ל משרד רוה"מ וכשר לתשתיות לאומיות, מסייעים לליברמן בתפקידו החדש כשר התחבורה.
ולגבי הנושאים עימו בעול, אמר: "עד להעברת תקציב המדינה אין בדעתי לעסוק במינויי אישים במשרדי, מדרגת מנכ"ל ומטה. יש לזה עוד זמן אחרי החגים".