טוויטר השיקה בסוף השבוע האחרון, בכינוס SXSW שהתקיים באוסטין, שירות מיקום חדש שמאפשר לאתר את מיקומם הגאוגרפי של המשתמשים ברשת החברתית ולפרסם אותו לחברים שלהם. פייסבוק מתכננת להשיק שירות מיקום דומה בכינוס המפתחים F8 שיתקיים בחודש הבא.
השירותים החדשים של שתי הרשתות החברתיות יזהו את מיקום המשתמש בכל פעם שהוא יפרסם פוסט, ציוץ או מידע חדש בחשבון שלו. נתוני המיקום האלו ישמרו ויפורסמו על גבי מפה ליד המידע שפרסם המשתמש, כך שמשתמשים אחרים שיש להם עניין באזור שבו המשתמש נמצא יוכלו להשתמש במידע הזה.
השירות יכול לספק רווח כלשהו לגולשים עצמם, אך יותר מכך הוא יוכל להועיל לפייסבוק וטוויטר, אשר יוכלו להתבסס על נתוני המיקום של המשתמשים על-מנת לשלוח להם פרסומות מותאמות אישית. דבר זה יכול למנף בעיקר את ההכנסות מפרסום של עסקים קטנים, אשר מתעניינים כיום בפרסום ממוקד יותר לפי מידת הקרבה הגיאוגרפית של המשתמש אל העסק.
כמו בכל שירות שחושף את הפרטים האישיים של המשתמש, גם בשירות זה עשויות להתגלות סכנות לא קטנות. כך למשל, לא מן הנמנע שפושעים ישתמשו בנתוני המיקום של המשתמשים על-מנת לדעת אם הם נמצאים בביתם או לא, כדי שניתן יהיה לפרוץ אליו. אנחנו ממליצים לשקול היטב האם אתם באמת מעוניינים לחשוף את המידע הזה. עוד נזכיר כי בישראל, חברות ביטוח שונות,
לא מפצות על נזק שנגרם למשתמשים בעקבות פריצה שהתאפשרה בזכות מידע שפורסם ברשתות חברתיות.