בחודש יולי הקרוב צפוי לעלות מרכז מידע אחוד לתחבורה ציבורית. בימים אלה מבצע משרד התחבורה הרצה של הפרויקט, הכולל את כל חברות התחבורה הציבורית בישראל.
מדובר בפרויקט מורכב ומסובך, שיעלה בשני אופנים - באתר באינטרנט ובמוקד טלפוני.
באינטרנט ישמש את מרכז המידע אתר ממשלתי מיוחד, במסגרת "ממשל זמין". הגולש באתר יוכל להקיש כתובת מוצא ויעד ולקבל את הנתונים המבוקשים, לרבות מקומה של התחנה הקרובה והדרך להגיע אליה.
בטלפון יהיה זה מודיעין "אגד", שישיב ללקוחות של כל החברות. למשימה נבחר דווקא אגד, שבשל גודלו מסוגל לקלוט שיחות טלפון רבות. בכך מוותר למעשה משרד התחבורה על הכוונה להקים מאגר מידע מרכזי שישמש את כל החברות בכמה מוקדים, ופונה לשיטה חסכונית יותר של מוקד אחד, שחסרונה עלול להתבטא בפיטורי מוקדנים בחברות התחבורה הציבוריות השונות. בשנים הקרובות צפויים לקום מרכזי מידע נוספים.
המרכז ייתן שירות לדוברי עברית, רוסית, ערבית ואולי גם אמהרית. השיחה למוקד תהיה בתשלום. יצוין כי בהצעת חוק שהגישו בעניין חברי הכנסת
יריב לוין ו
שלי יחימוביץ' הוצע שהשיחה למוקד תהיה ללא תשלום.
המוקד יהיה סגור בשבתות ובחגי ישראל. הוא יפעל רק בשעות הפעילות של משרדי חברות התחבורה הציבורית. עם זאת, משרד התחבורה בוחן אפשרות להרחיב את שעות פעילותו של המוקד האחוד גם לשעות בהן התחבורה הציבורית אינה פועלת, קרי - 24 שעות ביממה.
עלות הפעלתו של המוקד עדיין אינה ידועה. חלקה תמומן בידי משרדי האוצר והתחבורה, וחלקה האחר על-ידי המפעילים. לא נמסר כיצד יתחלק אחוז המימון של כל אחד מן הגופים.
גם רכבות ומוניות
בשורות נוספות: המוקד יכלול גם מידע בנוגע לשעות הפעילות של הרכבת, ואף מידע חלקי באשר לתנועתן של מוניות שירות. הנוסע יוכל לקבל באמצעות המוקד המלצות, כגון: נסיעה לפי המחיר הזול ביותר, הדרך הקצרה ביותר, הנסיעה הכי מהירה, הנסיעה עם הכי פחות החלפות אוטובוסים וכיו"ב. כמו-כן ניתן יהיה לקבל מידע גם על קווים עירוניים. על-מנת שאגד לא יטה את המידע לטובת ניתוב נוסעים לנסיעה בקווים אותם הוא מפעיל, על-חשבון המתחרות, מוקד המידע יהיה נתון לבקרה של משרד התחבורה, שגם יפקח על היבטים נוספים הכרוכים בהפעלת המוקד האחוד.
בשנים הקרובות, כל המידע שיימסר באמצעות מוקדי המידע יהיה על-בסיס תכנוני בלבד, כלומר - לא יכלול מידע בזמן אמת באשר לתקלות, לפקקים ולשינויים אחרים העשויים להשפיע על זמן הגעת האוטובוס.