חברת מוטורגז מקבוצת משפחת קיסין, המשווקת מוצרי גז ודלק, תחל בהסבת כלי רכב להנעה בגז בישול - גפ"מ. ביום ג' הקרוב (17.6.03) יחנך מוסך מרכזי ראשון מסוגו, ובשנה הקרובה יוקמו, לדיברי היזמים, כ-30 תחנות לגז ברחבי ישראל.
טקס חנוכת המוסך המרכזי החדש של חברת מוטורגז יתקיים ביום 17.06.03, בשעה 19:00 באזור התעשייה עמק חפר, ליד חדרה. הטקס יערך במעמד שר החוץ וסגן ראש הממשלה, סילבן שלום, וכן במעמד בכירים ממשרד התחבורה, מכון התקנים ונציגי חברות מובילות בישראל.
סילבן יגיע למקום בשל מעורבותו בהכנת הבסיס הפיסקאלי לעידוד צריכת הגז הטיבעי, במהלך כהונתו כשר האוצר בממשלה הקודמת. עתה, כשר חוץ, הוא יביא ליישום הטכנולוגיה המוכרת זמן רב בהולנד, איטליה, אנגליה, צרפת ובלגיה.
אם תצליח היוזמה, תהיה זו הפעם הראשונה בישראל שיעשה שימוש המוני בכלי רכב המונעים בגז. מיצובישי הביאה את הרעיון ארצה, סובארו ניסתה לקדם אותו במטרה לגשר על חיסרון מנועי דיזל למוניות, ואילו חברת מוטורגז קיבלה ממשרד התחבורה את הרשיון להתקין את ערכות ההסבה לגז בכלי רכב, והחלה בהקמת תשתית הגז בישראל.
יתרונות הגז הטבעי מתמקדים בבעיות זיהום האוויר, וכן בשל המחיר האטרקטיבי של הגז לעומת הבנזין ואף הסולר. חסכון מסויים מושג גם בעלויות אחזקת הרכב לנוכח צמצום הטיפולים התקופתיים.
איימי רוזנבאום, שותפה בחברה, אומרת כי "את זיהום האוויר הנגרם מפליטה של גזים מכלי רכב ניתן למנוע כמעט לחלוטין על-ידי מעבר להנעה בגז."
בשלב הראשון תסב מוטורגז כלי רכב של ציי רכב בלבד, ורק בשלב השני היא תסב רכב פרטי עבור הציבור הרחב. החברה מוסרת כי חברת החשמל ואסם הביעו עניין בהסבת ציי הרכב שלהן למערכות גז.
לאחר ההתקנה הופך הרכב להיות היברידי, דו-תכליתי: ניתן לנסוע בו על גז או על בנזין, לפי בחירת הנהג.
רוזנבאום צופה כי 15% מכלי הרכב בישראל יעברו למערכת היברידית של הנעה בגפ"מ.
עלות ההסבה לגז תגיע לדיברי היזמים לכ- 10,000 שקלים, אך בשלב זה קשה לדעת את המחיר המדוייק: החברה טוענת עתה כי "מחיר ליטר גז יהיה כ-2 ש"ח, שליש מעלות בנזין,"?!