|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

המחליף של חזקיהו

דודו זקן - המפקח על הבנקים הבא

יחליף את רוני חזקיהו, הפורש בסוף השנה לאחר 4 שנות כהונה זקן עובד בבנק ישראל מזה כ-20 שנה, ומשמש כעת כסגנו של חזקיהו וכממונה על הערכה מוסדית ורישוי שימש כמרצה לנושאי בנקאות באוניברסיטה העברית
29/11/2010  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות
[צילום: פלאש 90]

דוד (דודו) זקן ימונה למפקח על הבנקים הבא במקומו של רוני חזקיהו. כך הודיע (יום ב', 29.11.10) נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. חזקיהו מסיים את תפקידו כמפקח בסוף השנה בתום ארבע שנות כהונה.

זקן הוא תושב ירושלים, בן 44, נשוי ואב לארבעה ילדים. לזקן ניסיון רב בתחומי הבנקאות והרגולציה: הוא הצטרף לבנק ישראל לפני כעשרים שנה כעוזר מחקר בפיקוח על הבנקים ומאז מילא שורה של תפקידים, ובהם כלכלן ביחידת המחקר, עוזר למפקח על הבנקים וממונה על סיכוני שוק, מנהל יחידה בהערכה מוסדית, ממונה על איסור הלבנת הון ואחראי על צוותי באזל 2. מזה כשלוש שנים משמש זקן כסגן המפקח על הבנקים וכממונה על הערכה מוסדית ורישוי.

במקביל, משמש זקן כחבר בוועדה להטלת עיצום כספי לעניין תאגידים בנקאיים לפי חוק איסור הלבנת הון ובעבר שימש כחבר בוועדה בין-משרדית לבחינת כשלי שוק במערך סליקת כרטיסי אשראי וקביעת מנגנון לעמלה הצולבת וכחבר בוועדה בין-משרדית למלחמה בהלבנת הון.

לזקן תואר ראשון בכלכלה ובסטטיסטיקה ותואר שני במינהל עסקים - שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. במשך כעשר שנים שימש זקן כמרצה לנושאי בנקאות בישראל ולניהול בנקאי באוניברסיטה העברית בירושלים ובמוסדות אקדמיים נוספים.

הנגיד הודה ליושב-ראש ועדת האיתור, המשנה לנגיד, פרופ' צביקה אקשטיין, ולחברי הוועדה פרופ' מנואל טרכטנברג, ראש הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה; שאול (סם) ברונפלד, יו"ר הבורסה לניירות ערך; אסתר דומיניסיני, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ועו"ד טידה שמיר, היועצת המשפטית של בנק ישראל. הנגיד ציין כי הוועדה ביצעה את עבודתה בצורה מקצועית, מאומצת ומעמיקה, תוך שבחנה שורה ארוכה של מועמדים והתייעצה עם גורמים רבים במשק.

הנגיד שב והודה לרוני חזקיהו על תקופת כהונתו, בה הצעיד את המערכת הבנקאית ואת הפיקוח על הבנקים לקראת עמידה בסטנדרטים בינלאומיים מקובלים, תוך הטמעת הנחיות "באזל 2" של הוועדה הבינלאומית לפיקוח על בנקים. הנגיד הוסיף כי הוא שמח על כך שהמפקח היוצא הכשיר שורה של אנשי מקצוע בפיקוח על הבנקים, ובהם המפקח הנכנס זקן, שנבחר לאחר בחינה של מועמדים רבים. הנגיד הודה לכל המועמדים שהשתתפו בתהליך.

תאריך:  29/11/2010   |   עודכן:  29/11/2010
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דודו זקן - המפקח על הבנקים הבא
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרווח הנקי של בנק דיסקונט ברבעון השלישי של 2010 הסתכם ב-288 מיליון ש"ח - ירידה בשיעור של 1.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כך עולה (יום ב', 29.11.10) מפרסום דוחותיו הרבעוניים של הבנק. עם זאת, בהשוואה לרבעון הקודם, שהסתכם ברווח נקי של 158 מיליון ש"ח, מדובר על גידול ניכר בשיעור של 82.3%.
29/11/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מסמך אמריקני משנת 2009 מגלה כי לארצות הברית הגיע מידע שעל פיו המנהיג העליון של אירן, האייתולה עלי חמינאי, חולה במחלת סרטן סופנית.
29/11/2010  |  איציק וולף  |   חדשות

נועד, קודם כל ברכות על הזכיה באליפות העולם ב-BJJ לחגורות חומות ללא חליפה. ניצחת בקרב הגמר את באו קוואץ', גראפלר מוכר בעולם ה-MMA, בחניקת משולש מדהימה. האם מדובר בהישג השיא שלך עד כה בקריירה?
האמת שלא ייחסתי לזה חשיבות יתרה, אני אומנם מכיר את באו והוא בחור די קשוח אבל כל התחרות בכלליות לא הייתה הישג שיא אלא אבן דרך והצהרת כוונות למה שיבוא בהמשך. מה שכן, בעונה הקודמת של "בלטור" הייתי אמור להשתתף ובסוף הם בחרו מישהו אחר על פניי אז זה היה די נחמד לחנוק את אחד הבחירות שלהם על פניי.

למיטב ידיעתי, אתה הלוחם הישראלי הראשון ב-MMA המודרני שעזב הכל ונסע לחו"ל לתקופה ממושכת (מחיה, אימונים וקרבות). מתי הבנת ברצינות שזה מה שאתה הולך לעשות?
זה תהליך ממושך. בשום שלב לא אמרתי לעצמי "זהו אני עוזב והולך". בהתחלה הגעתי לארה"ב לתקופה עד שיגמר הכסף, ועם הזמן הבנתי שאני אוהב את זה, אני טוב בזה וזה מה שאני הולך לעשות. לצערי אין לי את האפשרות כרגע לעשות את זה מהארץ אז כרגע אני פה.

איך קיבלו הקרובים שלך את התחביב המשוגע הזה? ובכלל, מה היתה התגובה הראשונה שהבינו שאתה עוזב לחו"ל עבור חיי הלחימה?
בהתחלה אמא שלי חשבה שהשתגעתי. היא הגיעה לקרבות שלי בדוג פייט ודזרט קומבט ואז היא הבינה שזה לא סתם מכות והיום היא האוהדת מספר 1 שלי. היא רואה קרבות, היא מבינה עניין אבל היא עדיין לא אוהבת את המרפקים בקרקע. ואני שוב מדגיש: אף פעם לא עזבתי את הארץ! העברתי את המחנה אימונים שלי בינתיים לקליפורניה.

קשה להתעלם מההשקעה וההקרבה בהיבט הכלכלי. אין כסף בספורט עדיין, אין ספונסרים, בטח שלא ללוחמים צעירים בארגונים לא מוכרים אז איך אתה מרשה לעצמך לעזוב הכל, לנדוד בין מדינות ולהתאמן במחנות הטובים בעולם? האם יש לך הכנסה נוספת או תמיכה מסוימת?
דבר ראשון זה צד מאוד מכאיב וקשה, וזה מה שמפריד בין אלה שמוכנים לעשות את זה ואלה שלא. אף פעם לא תכננתי להישאר פה לכל כך הרבה זמן וזה לא קל לחיות כשכל הזמן צריכים לספור שקל לשקל אבל אני יודע שזה יהיה שווה את זה בסוף. אני רואה את כל הלוחמים מהמכון שנוהגים ברכבים יקרים מאוד, חיים בבתים גדולים פה בקליפורניה, יש להם כסף בלי סוף והמכנה המשותף לכולם הוא שהם היו איפה שאני היום. אני יודע שבסוף זה יגיע, אומנם זו לא המטרה אבל זה יהיה נחמד כשזה יגיע.

בינתיים אני מאמן במכון כמה שעות בשבוע ועובד בתור מאבטח בפאב שכל המאבטחים שם הם לוחמים מתחילים מהמכון. ג'ון פיץ', מייק סוויק וקיין ולאסקז, כולם עבדו בפאב הזה וזה הפאב הכי שקט בעולם, אף אחד אף פעם לא הולך מכות כי כולם שם יודעים מה המאבטחים עושים ביום יום.

עלו טענות לאחרונה לגביי קרבות נוספים שקיימת שלא מצויינים באף אתר. לפי "שרדוג" המאזן שלך הוא 0-4, אז מה המאזן הרשמי שלך ומתי נלחמת בפעם האחרונה?
בפעם האחרונה נלחמתי במאי או יוני, לא זוכר בדיוק. אחרי זה הייתי בארץ תקופה ואז כשחזרתי הייתי אמור לעשות כמה קרבות אבל נפצעתי ונאלצתי לפרוש מהם. כרגע יש לי 7 נצחונות רצופים. יש לי כמה קרבות שלא מופיעים בשרדוג, למה? לא יודע, אולי כי הם לא עוקבים אחרי כל האירועים. למה אני לא מעדכן? כי לא אכפת לי במיוחד. אולי בהמשך אני כן אעדכן חוץ מזה שיותר קל למצוא קרבות עם רקורד נמוך יותר וכשיגיע הזמן לאירועים הגדולים אני אהיה שם בלי קשר לרקורד – זה אחד מהיתרונות שהמחנה גדול.הרמה במשקל עד 66 ק"ג רק עולה ועולה וזה עוד לפני שבקרוב ירדו לוחמים ממשקל 70 ק"ג. אתה רואה את עצמך מתברג בטופ בקרוב?
כדי להתברג בטופ צריך להלחם בטופ וגם זה יגיע עם הזמן. אני לא חושב שיש לוחמים מהטופ 10 שיהיה להם איזשהו קרב קל איתי בעמידה, בהיאבקות או בקרקע.

למרות ש-WEC (בקרוב UFC) היא הבמה הגדולה ללוחמים במשקל שלך, עדיין יש ארגונים נוספים שהרמה במשקל 66 ק"ג מכובדת כמו בלטור, Tachi Palace Fights, KOTC, סטרייקפורס. אין לך שאיפה לחדור גם אליהם כדי לזכות בפרסום, חשיפה ומקפצה טובה יותר ל-UFC?
TPF אני לא מכיר, בסטרייקפורס אין את המשקל שלי, ב-KOTC בשני האירועים האחרונים שלהם הייתי אמור לעשות קרבות אבל הם לא מצאו לי יריבים שיקחו את הקרב, ובלטור עובדים לפי עונות וזאת אומרת שכל שנה הם מכניסים רק כמות מסוימת של לוחמים והחוזים שם ארוכים. כרגע יש כמה דברים שמתנהלים מאחורי הקלעים אז נראה בהמשך.

נראה שאתה בנוי מעולה לקטגוריה שלך, כמה אתה שוקל ביום יום והאם כל עניין חיתוך המשקל מהווה יתרון פיזי עבורך?
אני שוקל באזור ה-155 פאונד (70 ק"ג) ביום יום. השקילה לא מפריעה לי, אני לא אוהב את זה אבל זה לא מהווה פקטור בשבילי. רוב יריבי האימון שלי הם מהמשקל הקל שזה אומר באיזור ה-175 פאונד ומעלה. אני חושב שזה מה שמהווה יתרון מבחינתי שהחבר'ה מהקטגוריה שלי קלים וחלשים לעומתם.

לאחרונה נחשפת לא מעט בזכות הקירבה שלך לקיין ולאסקז, אלוף ה-UFC במשקל כבד. מה טיב היחסים ביניכם ביומיום? ועד כמה אתה גאה להיות צמוד ללוחם כמו ולאסקז? ספר לנו משהו מעניין שלמדת ממנו.
קיין הוא אחד החברים הטובים שלי וזה אומר שאנחנו עושים מה שחברים עושים: רואים קרבות ביחד, יוצאים ביחד עם החברות - זה עוזר שגם הן חברות - והיינו גם שכנים עד לא מזמן אז היינו נוסעים ביחד לאימונים. אני וקיין חברים עוד לפני שהפך למפורסם. אני גאה בו ושמח בשבילו ומי שלא חלק מהקבוצה אף פעם לא יבין את ההשקעה והעבודה הקשה שהחבר'ה פה נותנים ולראות את חבר שלך עובד כל קשה ובסוף עושה את זה, זה מדהים! למדתי ממנו איפה לאכול אוכל מקסיקני ולא לקבל הרעלת קיבה... עכשיו ברצינות, למדתי ממנו הרבה, אם זה בעמידה או היאבקות ואיך להתכונן לקרב פיזית ומנטלית.[קישור] שותפי האימון שלך? המוכרים ביותר והאהובים עליך ביותר?
ג'וש תומסון וג'סטין ווילקוקס הם פחות או יותר הכי קרובים אליי מבחינת משקל ואני מאוד נהנה לעבוד איתם כי הם קשוחים מאוד, עובדים חזק, יש להם המון נסיון ותמיד אני לומד מהם משהו חדש. הם השניים שאני עובד איתם הכי הרבה.

תן לי שם של לוחם לא מוכר שאתה מכיר מהאימונים שאנחנו עוד נשמע עליו בעתיד ולמה?
ג'סטין ווילקוקס. לא יודע אם הוא מוכר בארץ אבל רק השבוע הוא ניצח את שאולין ריביירו בסטרייקפורס. הבחור הזה חזק אימים, בלתי אפשרי להוריד לקרקע ובלתי אפשרי לעצור את ההורדות שלו. ללוק רוקהולד מסטרייקפורס יש יכולת עמידה מדהימה ויכולת קרקע בין הטובות שראיתי. ג'רמי סטיבנסון מתאבק חזק מאוד עם יכולות סטרייקינג טובות מאוד. יש עוד הרבה אבל אלה הבולטים שבהם.

למרות שבטח אתה מנסה לשכוח, אתה מחזיק הפסד בגיליוטינה לנתן עובדיה. מה מסמל ההפסד הזה עבורך? יש לוחמים שהפסדים מסוימים היו הדבר הכי טוב שקרה להם והאם יש לך רצון לנקום בהפסד הזה ולהילחם בקרב חוזר נגד נתן?
אני בכלל לא מנסה לשכוח וזה לא מטריד אותי במיוחד. כולה הפסד. עשיתי טעות, מיהרתי ונתפסתי, קורה. זה היה הקרב הראשון שלי. נתן היה הרבה יותר מנוסה עם 4-5 קרבות ברקורד שלו. למדתי מזה, השתפרתי ולקרב אחריו עליתי כבר לוחם אחר. היה לי רצון לנקום, קראתי כל כך הרבה פעמים לקרב חוזר ולא קיבלתי אבל זה בסדר, לא מפריע לי, אני במקום אחר בקריירה שלי מתמקד בעתיד ולא בעבר.

מקצועית, מה תרמה הכי הרבה למשחק שלך השהות בברזיל ומה תרמה הכי הרבה למשחק שלך השהות ב-AKA?
ברזיל נתנה את הג'יו ג'יטסו, ללא ספק זה משהו שאי אפשר למצוא בשום מקום בעולם. ב-AKA קיבלתי את כל השאר ואיך ליישם את הג'יו ג'יטסו לטובת הקרבות כי נגמרו הימים של לשחק מלמטה. מעטים היום יכולים להפגין עליונות בקרקע, כולם היום יודעים BJJ, לוחמים בדרך כלל מאוד קשוחים וקשה להכניע אותם. חוץ מהכלים האלו קיבלתי גם את הידע כיצד לשלב הכל לכדי משחק אחד שזה הדבר הכי קשה וחשוב בקרב.

כפי שבוודאי שמת לב לאחרונה מודעות ורמת ה-MMA בארץ עלו לגבהים חדשים. יש חשיפה ופרסום, שידורים בערוצים, אירועים כמו האירוע בהיכל נוקיה עם כוכבים מוכרים. מה אתה אומר על ההתקדמות הזאת? האם זה מפתיע אותך ומה הסיכוי לראות אותך שוב באירוע בארץ בקרוב?
זה בכלל לא מפתיע אותי. הענף תופס תאוצה בכל העולם - אין ספורט יותר אנושי וטבעי מזה. שני גברים שנכנסים לזירה לברר מי יותר קשוח והגיע הזמן אולי שמשהו ידחוף את הכדורגלנים האלה קצת מחוץ לכותרות. אני בכיף אלחם שוב בארץ מול החברים והמשפחה אם ההצעה הנכונה תגיע בזמן המתאים.

איפה אתה רואה את עצמך בעוד שנתיים?
תרשום מה שאני אומר - טופ 10 בתמונה לקרב על התואר.
29/11/2010  |  צחי בניטה  |   חדשות
"ישראל צלחה את המיתון העולמי במהירות, פרי מדיניותה ההחלטית והשמירה על מסגרות המדיניות המאקרו-פיננסיות. האתגר כעת הוא לשמר את הצמיחה ואת האינפלציה הנמוכה תוך חיזוק סיכויי ההצלחה לטווח הבינוני - זאת על-רקע חוסר ודאות גלובלית מתמשכת, תנועות הון מהמדינות המפותחות, התחזקות השקל והתחממות יתר של שוק הדיור" - זו הלשון העולה מהמסמך המסכם לקראת הגשת הדוח השנתי על כלכלת ישראל לשנת 2010, שהגישה (יום ב', 29.11.10) משלחת קרן המטבע הבינלאומית לשר האוצר יובל שטייניץ ולנגיד בנק ישראל סטנלי פישר. קרן המטבע הבינלאומית תגיש ככל הנראה בחודש ינואר הקרוב את הדוח המסכם המלא.
29/11/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי הדלפת הענק של המסמכים הדיפלומטיים האמריקניים באתר ויקיליקס תוביל לצמצום הצוותים שדנים בנושאים רגישים.
29/11/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il