בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
רכב שעבר תאונה קשה יצוין ברישיון הרכב
|
הציון נועד למנוע תיקון או שיקום של כלי-רכב שנגרם להם נזק של לפחות 50% משוויים וזאת לנוכח התופעה הנרחבת של סחר בהם, הפוגעת בשלום הציבור ובבטיחותו ומעלה את היקף הפשיעה
משרד התחבורה מתכוון להוסיף לרישיון הרכב הערה שתציין אם הרכב עבר תאונות קשות. על הכוונה נמסר במסגרת דיון שנערך (יום ג', 8.3.11) בוועדת הכלכלה של הכנסת בהצעת-חוק של ח"כ אמנון כהן, שביקשה לאסור על תיקון או שיקום כלי-רכב שנגרם להם נזק של לפחות 50% משוויים. בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי האפשרות להגדיר רכב שניזוק בתאונה כמצוי במצב של "אובדן גמור להלכה" יצרה תופעה של סחר בכלי רכב המצויים במצב זה וכי מדובר בתופעה נרחבת, בעלת השלכות הרסניות על שלום הציבור ובטיחותו וגם על היקף הפשיעה בישראל. יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-כהן, אמר כי מטרת החוק היא למנוע מצב שכלי-רכב לא-בטיחותיים ינועו הכבישים. לדבריו, יש מאחורי הנושא תעשיה שלמה, שמי שנפגע ממנה הוא האזרח הקטן, שלא יודע שהרכב שקנה עבר תאונה קשה. יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, קרא לבטל את המושג "אובדן להלכה", שהוא המניע העיקרי לגניבות רכבים והונאות. ניצב-משנה יהודה עטר, מפקד יחידת אתגר של המשטרה, שנלחמת בגניבות כל הרכב, אמר כי ישנם סוחרים שמתקנים את הרכבים שנזקם מוגדר כ"אובדן להלכה", בחלפים זולים וגנובים ולדבריו זהו המניע המרכזי לגניבות כלי הרכב.
|
תאריך:
|
09/03/2011
|
|
|
עודכן:
|
09/03/2011
|
|
ראובן לייב
|
רכב שעבר תאונה קשה יצוין ברישיון הרכב
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
קפנר יהודה
|
9/03/11 19:35
|
|
"לשנה הקרובה המטרה שלנו ברורה: אנחנו רוצים לחבר שוב בין האזרח הישראלי לבין חיילי צה"ל. יש לנו תחושה שהקשר הזה התרופף ואנחנו מבקשים להדק אותו שוב", כך אמר יו"ר קרן לב"י, אשר גולדשלגר במפגש שהתקיים בשבוע שעבר בבית ההסתדרות החדשה בחיפה, במעמד יו"ר הסתדרות החדשה בצפון ברוך זלץ, ובנוכחות ראשי הוועדים.
|
|
|
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, דנה היום (יום ד', 9.3.11) בהצעה הממשלתית לתיקון חוק הבנקאות ובהצעת חוק כרטיסי חיוב, של ח"כ דני דנון, ששולבה בהצעת החוק הממשלתית, העוסקות בסליקת כרטיסי אשראי. לפי ההצעות, חברה המחזיקה לפחות 10% משוק כרטיסי האשראי תחשב ל"מנפיק גדול" והיא תחויב לאפשר לסולקים אחרים לסלוק עסקות שבוצעו בכרטיסי האשראי שלה.
|
|
|
תוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להאיץ בניית 47,000 דירות, בשמונה ערים, תיתקע, קרוב לודאי, משום שמדובר בתוכניות ותיקות, המתעכבות זה שנים בועדות המקומיות, בשל אילוצים שונים. כך אמרו (יום ד', 9.3.11) ל-News1 גורמים בכירים בענף. הם פירטו:
|
|
|
תנועת אומ"ץ פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ואל מבקר המדינה, ה שופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, בבקשה למניעת המשך מפקד החברים המתוקשר למפלגת העבודה.
|
|
|
ועדת הכספים קיימה (יום ד', 9.3.11) דיון פתיחה בהצעת חוק מיסוי רווחי נפט (חוק ששינסקי). יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר שבניגוד לאישור החפוז של החוק בממשלה, הוועדה תקיים דיון מעמיק. "סיום העבודה על החוק לפני פגרת הכנסת, איננו בבחינת 'יהרג ואל יעבור'. לא נוציא מתחת ידינו חוק שאיננו ראוי", אמר. לדבריו, הדיונים יתרכזו בשאלת חלקה של המדינה ברווחים לעומת חלקם של המשקיעים. גפני: "לא ניתן לפגוע באלה שהשקיעו בכך, בו בזמן שהמדינה נמנעה מכך". עוד אמר, ש"שאם התחזיות האופטימיות יתממשו ומלאי הגז יגדל משמעותית, הדבר יעמיד את ישראל במקום אחר לחלוטין".
|
|
|
|