מנכ"ל
רכבת ישראל יצחק הראל הורה על הקמת ועדת חקירה בשיתוף המשטרה ל
תאונת התנגשות הרכבות שהייתה הבוקר (יום ה', 7.4.11) בנתניה, בה נפצעו כשישים נוסעים. אלא שבדיקת News1 מעלה כי מדובר בהודעה שאין מאחוריה דבר.
כמו תאונות הרכבת הקודמות, גם תאונה זו לא תיחקר בידי משטרת ישראל. הסיבה לכך היא שאין למשטרה סמכות חקירה. על-פי החוק, ההגדרות לתאונת דרכים אינן כוללות תאונה המתרחשת על מסילת ברזל. עם זאת, היא רשאית לחקור תאונה המתרחשת בין רכבת לרכב פרטי במפגשי כביש ומסילה, כפי שהיה בתאונה הקטלנית ליד קריית גת.
בשל כך, גם אם מדובר ברשלנות - הגורם האחראי לכך ברכבת ישראל לא יועמד לדין פלילי, ועניינו יידון במוסדות הרכבת. לכל היותר יוטלו עליו קנס, השעיה ובמקרים קיצוניים גם פיטורים.
במשטרת ישראל לא ששים להתעמת עם רכבת ישראל ומשתמטים מחובתם לחקור. המשטרה אומנם פטורה מחקירה רגילה של תאונה אך מתרשלת מחקירת חשדות לרשלנות וחשדות למעשים פליליים ברכבת ישראל שגרמו למצב שהביא לתאונה [ראו -
תחקיר: הטיוח הענק של משרד התחבורה].
במדינות אחרות קיימת משטרת רכבות מקצועית שעניינה לחקור היבטים תחבורתיים בתאונות רכבת. בישראל, לעומת זאת, נותן החוק אפשרות לנחקר לחקור את עצמו, וכך חוטא יוצא נשכר.
ברכבת ישראל הסבירו את פשר ההודעה התמוהה בכך שהמשטרה תשותף בחקירה, אך לא תנהל אותה.