במסגרת הפעימה השנייה בתחבורה הציבורית, יוכלו נוסעים לנסוע בתעריף אחיד רק בארבע החברות העיקריות הפועלות בגוש-דן - דן, אגד, קווים ומטרופולין. שאר חברות התחבורה הציבורית הפרטיות יישארו מחוץ למשק ותעריפיהן יישארו על-כנם. מדובר בחברות אפיקים,
נתיב אקספרס, סופרבוס, ואוליה,
אגד תעבורה.
בכיר ב
משרד התחבורה אמר ל-News1 כי הן לא צורפו במכוון, בשל היציאה למכרזי המפעילים החדשים לקראת ה-1 בינואר 2012. "המגמה שלנו היא להוציא אותן מגוש-דן. בינתיים אין לנו רצון להכביד עליהן בקביעת תעריף מחירים חדש".
מפי דוברי חברות התחבורה הציבורית כולם נשמעה אותה תשובה: "הרפורמה אינה נוגעת לנו, ומשרד התחבורה לא פנה אלינו בעניין. השירות אותו אנו נותנים אינו בתוך גוש-דן עצמו אלא אליו וממנו, ועל-פי תנאי הרישיון איננו רשאים להסיע נוסעים בין תחנות בתוך גוש-דן".
היחידים שאינם מרוצים הם נהגי מוניות השירות, שכבר איימו בהגשת עתירה לבג"ץ נגד משרד התחבורה אם לא ירשה להם להנהיג תעריפי מחירים שונים בדומה לאלו הנהוגים באוטובוסים.
ממשרד התחבורה נמסרה התגובה הבאה:
"הארגון-מחדש של גוש-דן מחולק לשלוש פעימות. הפעימה הראשונה בוצעה באוגוסט 2010. הפעימה השנייה החלה ב-1 ביולי והיא כוללת את ערי גוש דן: תל אביב, חולון, בת ים, אזור, רמת גן, גבעתיים ובני-ברק. מדובר בחלק המרכזי של התוכנית.
"הפעימה הבאה שתתבצע בעתיד תכלול את שאר הערים במטרופולין, ובהם אמורים להשתתף חברות נוספות שלהן גישה למטרופולין.
"מוניות השירות פועלות על-פי חוק לפקודת התעבורה מס' 64, שהתקבלה בכנסת בשנת 2004. בשלב זה, אין משרד התחבורה רשאי לשנות את מסלולי הנסיעה שלהן, ולכן לא ניתן לכלול אותן בארגון-מחדש".
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר ביום שישי האחרון כי עדיין לא נקבע מועד ליישום הפעימה השלישית, וכי הנושא נמצא בדיונים.