ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום א', 14.8.11) להאריך את תקופת הניסוי של הרכבת הקלה בירושלים, שאמורה הייתה להסתיים ב-18 באוגוסט, עד ל-14 בספטמבר השנה. בכך נענתה הוועדה לבקשת
משרד התחבורה להאריך את תקופה הניסוי ולדחות את ההפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בירושלים. עם זאת, היו"ר כרמל שאמה-הכהן הבהיר כי יגיש בקשה לדיון מחדש בהארכה. המשמעות היא כי הארכת תקופה הניסוי טרם נכנסה לתוקף, ודחיית ההפעלה המסחרית תאושר סופית רק אם הוועדה תיווכח שלא ניתן להקדים את המועד.
נציגי משרד התחבורה ונציגי תוכנית אב לתחבורה ירושלים הסבירו כי ישנן שתי בעיות שעלולות להוביל לעיכוב בתחילת ההפעלה המסחרית. הבעיה הראשונה נוגעת למערכת הכרטוס שמפעיל הזכיין, אולם הנציגים הבהירו כי נציגי הזכיין אמורים להיפגש עם מנכ"ל משרד התחבורה דן הראל ולהציג לו פתרונות לבעיה. נושא נוסף נוגע לדוח שאמורים להגיש הערב או מחר אנשי הצוות הגרמני של הבודקים הבטיחותיים הבלתי תלויים.
הפעלה במתכונת מוגבלת
היועצת המשפטית של זכיינית הרכבת הקלה סיטיפס, עו"ד גיתית שיינין, אמרה כי "החברה עושה כל מה שאפשר, במגבלות הזמן, כדי להיערך להפעלה במתכונת מוגבלת כבר בסוף השבוע הזה, והעברנו המלצות להפעלה בהתאם לשיקולי הבטיחות הבלתי תלוי".
שאמה-הכהן ביקש לוודא שהארכת תקופת הניסוי היא מתחייבת. לכן הוועדה אישרה את בקשת משרד התחבורה, אולם היו"ר הבהיר כי יגיש בקשה לדיון מחדש בהחלטה. המשמעות היא כי האישור שנתנה הוועדה לדחיית תקופת ההפעלה המסחרית יהיה על תנאי, וייכנס לתוקף רק אם הוועדה תיווכח שבהתאם לדוח הבטיחות של הצוות הגרמני לא ניתן להתחיל את ההפעלה המסחרית כבר בסוף השבוע.
כמו-כן, הוועדה אישרה היום גם את תקנות מסילות הברזל, שמסדירות את ההתנהלות בדרך של הרכבת המקומית, יחסה עם משתמשי הדרך האחרים והתנהלותם של משתמשי הדרך האחרים ביחס לרכבת המקומית. התקנות נועדו להחיל את תקנות התעבורה, בהתאמות הנדרשות, גם על הרכבת המקומית. נציגי משרד התחבורה הסבירו כי התקנות חלות כיום על הרכבת הקלה במסגרת תקופת הניסוי. מאחר שתקופת הניסוי צפויה להסתיים בקרוב, מבקש משרד התחבורה להחיל את אותה מתכונת, בשינויים המחויבים, בתקנות בפקודת מסילות הברזל.