|
כלי בית. להיט לקראת החג [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
גידול של כ-7% צפוי במכירות רשתות השיווק השונות בתחומי המזון, ההלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, בחודש החגים תשרי. כך עולה מסקירה שנערכה השבוע באיגוד לשכות המסחר, לקראת ראש השנה ותקופת החגים.
רשת שיווק, על-פי הגדרת הסקירה, כוללת כמה חנויות, לפחות שלוש, השייכות לאותה רשת והמוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר.
העלייה הצפויה מבוססת על בסיס ניתוח שנים קודמות, כאשר ההשוואה נעשית לעומת החודש הקודם (אלול). במקביל, נמדדה בשנים עברו ירידה בשיעור זהה בחודש שאחרי החגים.
בהתפלגות לתתי-ענפים עולה כי בשנים 2003 עד 2010 נרשמה עלייה ממוצעת של כ-9% במכירות המזון בחודש החגים, לעומת ירידה של 8% בחודש שלאחר החג.
במכירות מוצרי בני קיימא, דוגמת מוצרי חשמל ורהיטים לבית, נרשמה בחודש החגים עלייה ממוצעת של 13% בהשוואה לחודש הקודם. לעומת זאת, נרשמה ירידה של כ-19% במכירות בחודש שלאחר תקופת החגים.
במכירות ההנעלה נרשמה בחודש החגים עלייה של כ-7% בממוצע, לעומת ירידה של 6% בחודש שלאחריו. במכירות הטקסטיל וההלבשה נרשמה בשמונה השנים האחרונות עלייה של כ-12% בממוצע בחודש החגים, לעומת ירידה של 4% בחודש שלאחריו. במכירות כלי הבית והמטבח נרשם הגידול הבולט ביותר של כ-87% בממוצע, לעומת ירידה בהיקף של כ-26% בממוצע, בחודש לאחר החגים.
מהסקירה עולה כי שיעור הגידול במכירות רשתות השיווק בחודש בו חלים חגי תשרי נמוך מזה שבתקופת חג הפסח שעמד בשנים 2010-2003 על כ-22%. "השונות בין שתי תקופות החגים משקפת את הבדלי הצריכה המהותיים, בעיקר במזון, במכירות מוצרי בני קיימא וכלי הבית והמטבח", ציינו באיגוד לשכות המסחר.