תחרות מוצר השנה לשנת 2012 יוצאת לדרך, זו השנה השביעית ברציפות. השבוע נפתחה ההרשמה לתחרות מוצר השנה למוצרי צריכה חדשים וחדשניים שהושקו בישראל החל ביוני 2010. בתחרות הבינלאומית, הנערכת במקביל ל-28 מדינות נוספות בעולם (ביניהן ארצות הברית, בריטניה, צרפת, ספרד, איטליה, ברזיל ודרום אפריקה), מוענקים פרסי מוצר השנה בכל רחבי העולם למוצרי צריכה חדשים, שהצרכנים בכל מדינה החליטו שהם האטרקטיביים והאיכותיים ביותר.
מתודולוגיית המחקר האחידה של פרסי מוצר השנה בכל העולם מבוססת על מחקר צרכנים שהוא הגדול מסוגו בכל מדינה, במסגרתו מדרגים הצרכנים את המוצרים המועמדים בכל קטגוריה על-פי שני פרמטרים: אטרקטיביות ושביעות רצון מהשימוש בפועל. בישראל ישתתפו השנה יותר מ-2,000 צרכנים במדגם ארצי מייצג שעורך מכון המחקר TNS טלגאל.
לצד מערכת 'פורום שיווק', המארגנת את מוצר השנה בישראל, פועל פאנל מומחים הכולל בכירים בתחום השיווק והחדשנות: קמעונאים, אנשי אקדמיה, אנשי תקשורת ועיתונאים. בראש הפאנל עומד פרופ'
יעקב הורניק, מהפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. בין המומחים שופטים הקמעונאים רמי לוי, יפתח סרי (מנכ"ל ניו פארם), דרור קציר (סמנכ"ל שיווק סופר-פארם) שושי אורן (מנכ"ל שילב) ועוד, לצד מומחים לשיווק וקמעונאות מהאקדמיה כדוגמת ד"ר טליה רימון, ד"ר יורם לבנון וד"ר עופר צלמאייר, ביחד עם עיתונאי צרכנות ובלוגרים.
הזוכים בפרסי מוצר השנה בקטגוריות השונות יוכרזו בטקס שייערך בחודש פברואר 2012 במוזיאון תל אביב. בשנה שעברה זכתה חוגלה-קימברלי בקטגוריית החברה החדשנית של השנה, חברת שטראוס זכתה בפרס המזון החדשנית.
לדברי אתי עמיעד, מנכ"ל משותף של פרסי מוצר השנה בישראל, "במציאות הנוכחית בארצנו, בה עולה חשיבות הצרכנים וההמלצות שהם נותנים על מוצרים חדשים יכולים לחרוץ את גורלם - מוצר השנה מאפשר לאזרחים בישראל להשמיע את קולם, לבחור מי לדעתם הם המוצרים האיכותיים והאטרקטיביים ביותר שעלו לאחרונה על המדפים ולהמליץ לחבריהם הצרכנים לנסות אותו".