|
יונס. גידול משמעותי בהיקפי הפעילות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
על-רקע אזהרות הרווח החריפות מצד מרבית הבנקים הגדולים, מודיע (יום ב', 28.11.11) בנק מזרחי-טפחות כי דווקא רשם רווח נקי של 255 מיליון שקל ותשואה להון של 14.9% ברבעון השלישי של השנה - גידול של 22.6% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010. כך עולה מפרסום דוחותיו.
יחס ההון הכולל לרכיבי סיכון (הלימות הון) עמד על 13.55%, ויחס הון רובד ראשוני עמד על 7.7%.
הרווח המימוני ברבעון השלישי עלה ב-19.3% בהשוואה לרבעון המקביל, והגיע ל-877 מיליון שקל. גם מהתפתחות סעיפי המאזן עולה תמונה דומה: מתחילת השנה עלה היקף המאזן של הבנק ב-10.2% בעוד שפיקדונות הציבור והאשראי לציבור גדלו בשיעור דומה של 9.9%.
סך האשראי לציבור נטו עמד בסוף הרבעון על כ-117.6 מיליארד שקל, גידול של 5.2 מיליארד שקל לעומת סוף הרבעון הקודם וגידול של כ-14 מיליארד שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
נתון חשוב נוסף העולה מן הדוחות של מזרחי-טפחות נוגד לצד ליחסי היעילות של קבוצת הבנק (Cost-Income Ratio). אלו הגיעו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ל-57.2%, לעומת 60.7% בתקופה המקבילה אשתקד ו-59.3% בשנת 2010 כולה. מגמה חיובית זו מצביעה גם על השיפור המתמשך בתוצאותיו העסקיות של בנק יהב, והצלחתו להגדיל את הפער היחסי שבין סעיפי ההכנסה וההוצאה שלו. ברבעון השלישי של 2011 לבדו, עמדו יחסי היעילות של קבוצת מזרחי-טפחות על 53.6%, כדוגמת הסטנדרט המאפיין בנקים מובילים בעולם.
נתח השוק הממוצע בהלוואות לדיור ברבעון: 34.3%
מזרחי-טפחות ממשיך גם לשמור על מעמדו בתחום ההלוואות לדיור, חרף התחרות העזה והתמורות שחלו בענף בשנה האחרונה. על-פי נתוני בנק ישראל, עמד נתח השוק הממוצע של הבנק ברבעון השלישי על 34.3%, תוך שמירה על מרווח פיננסי גבוה יחסית, בהתאם לרמת הסיכון המאפיינת בימים אלה את ענף הנדל"ן למגורים.
בבנק אומרים כי התוצאות העסקיות המרשימות ברבעון השלישי, בוודאי ביחס לשאר הבנקים, הן תוצאה של צמיחה מואצת בכל תחומי הפעילות. כך בין השאר, גדל מאז סוף ספטמבר 2010 האשראי לציבור ב-13.7%, מזה 14.9% בתחום הקמעונאי ו-8% בתחום העסקי והמסחרי. בפיקדונות הציבור חלה עלייה של 15.1% - רובה במגזר הקמעונאות והבנקאות הפרטית. כמו-כן, גדל ב-12 החודשים האחרונים היקף הפעילות בחדר העסקות של הבנק ב-9.3%.
על-מנת לענות על הגידול המשמעותי בהיקפי הפעילות ובקצב גיוס הלקוחות החדשים, פתח הבנק מתחילת השנה 13 נקודות מכירה וסניפים חדשים, תוך הגדלה מבוקרת של מצבת העובדים.
מנכ"ל הבנק אלי יונס מסר בתגובה כי "מזרחי-טפחות ממשיך להיות מחולל התחרות המוביל במערכת הבנקאית בישראל, באמצעות פס יצור חדשני ומקורי של מוצרים ושירותים, שתכליתם לשפר משמעותית את חווית הלקוח. 'הבנקאות ההיברידית' שהבנק השיק בימים אלה, מהווה מענה מושלם לצורך אמיתי של הלקוחות, ותסייע למזרחי-טפחות להמשיך ולהתבדל, תוך צמיחה מואצת במאגר הלקוחות ובמגוון תחומי הפעילות".