בשבת שעברה (10.12.11) הודיעה חברת
נתיב אקספרס ללקוחותיה, באמצעות אתר האינטרנט, כי לא יתבצע בקו 35 (מעלות-תרשיחא-עכו) איסוף בכמה תחנות בגליל המערבי. לאחר כשנה וחצי, מסלול הקו שונה באופן שמונע ממנו לעבור בישובים יהודיים, שעד היום היו בתוואי המסלול שלו, ולעבור אך ורק בכפרים ערבים. ההודעה נמסרה כחודש וקצת לאחר שמסלול הקו כבר שונה.
השינוי מנתק ארבעה ישובים בגליל המערבי משתי ערים מרכזיות. מדובר בניתוק של הישובים כליל, עמקה, בית העמק ואשרת, שהקו חלף סמוך למסעפים שלהם, מהערים מעלות ועכו, שבה נמצאת תחנת הרכבת. לתושבי ישובים אלו, המונים כ-3,000 נפשות, אין אלטרנטיבה סבירה אחרת כדי להגיע לערים אלה, והם נדרשים לעשות סיבוב ענק דרך נהריה, באמצעות קו שעובר בישובים פעמים בודדות ביום, ומאריך את הדרך בכשעה וחצי ומצריך שימוש בקו
אוטובוס נוסף.
נתיב אקספרס: זה רישיון הקו
דובר חברת נתיב אקספרס, זאב סוננזון: "קו 35 תוכנן במקור על-ידי
משרד התחבורה להתחיל נסיעתו מעכו לעבר הישובים הדרוזים הסמוכים לכבישים 85 ו-70, ועם הגעתו לאבו-סנאן לעבור דרך הישוב לכיוון כביש 8721 עד יציאתו דרומית לשיח-דנון, כלומר, מבלי לעבור כלל בסמוך לישובים אשרת, עמקה ובית העמק.
"באמצע שנת 2010, החלה החברה הלאומית לדרכים בישראל לבצע עבודות דרך בישוב אבו-סנאן בגינן הורה משרד התחבורה לחברה להסיט את קו 35 כך שלא יסע דרך כביש 8721 ויעבור דרך כביש 70 בסמוך ליישובים אשרת, עמקה ובית העמק.
"בחודש נובמבר, הסתיימו עבודות הדרך ביישוב אבו-סנאן, ובעקבות זאת הורה משרד התחבורה לחברה לשוב ולהסיט את מסלול נסיעת קו 35 חזרה למסלולו המקורי, דרך כביש 8721 ומבלי לעבור באותם שלושה ישובים.
"ככלל, כל מסלולי הנסיעה בכל הקווים שמפעילה החברה קבועים מראש ברישיונות הקווים שנמסרו לחברה מאת משרד התחבורה, ולחברה אין כל שיקול דעת או זכות לשנות מסלול קו מסוים בלי קבלת אישור מראש מאת משרד התחבורה. ככל שתוגש לחברה בקשה להוספת תחנות או לשינוי מסלול של קו מסוים, כך שיחלוף בתחנות או ביישובים נוספים, החברה תבחן הבקשה בכובד-ראש, ובמידה שתמצא כי היא מוצדקת, תגיש בקשה למשרד התחבורה לשינוי רישיון הקו".
משרד התחבורה: השינוי - בעקבות עבודות
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה: "מדובר בקו בינעירוני הנותן שירות בין מעלות-תרשיחא לעכו. בשל עבודות תשתית בכביש 8721 שונה מסלול הקו באופן זמני עד לסיום העבודות. לפני כחודש סיימה מע"צ את העבודות ומסלול הקו חזר לתוואי המקורי.
"בתחנות בית העמק ועמקה ממשיכים לעבור הקווים: קו 47, שתוגבר לאחרונה, מכפר יסיף לנהריה. קו 48, מכרמיאל לנהריה וקו 294 מאוניברסיטת חיפה לחורפיש. כמו-כן, בוחן משרד התחבורה את האפשרות לתגבור קווי השירות באזור".
יצוין כי השינוי בקו אינו מגביר את מספר הנוסעים בקו, שכן בג'דיידה, במכר ובאבו-סנאן מספר הנוסעים אפסי בשל תחבורה ציבורית אלטרנטיבית באמצעות מוניות וקווים של אגד. לעומת זאת, לארבעת היישובים שהוזכרו לעיל, כמו גם לשייח דנון ולנתיב השיירה אין אלטרנטיבה אחרת של תחבורה לעכו ולמעלות.