|
נוס. דוגל בחשיבות ביקורת פנימית [צילום: התעשייה האווירית]
|
|
|
|
|
"ככל שהחברה או הארגון גדולים יותר ומורכבים יותר, כן ייטב שהמבקר הפנימי יבוא מתוך הארגון; ההנהלה חייבת להקצות משאבים לקיום ופעולה של ארגון ביקורת פנימי יעיל וחזק ובכך ישופר הניהול העסקי" - כך אמר אתמול (ב', 2.1.12) יעקב נוס, סמנכ"ל ומבקר הפנים של התעשיה האוירית, ביום עיון של הפקולטה לניהול טכנולוגיה במכון הטכנולוגי בחולון.
לדברי נוס, יושרה היא אחת התכונות העיקריות הנדרשות ממבקר הפנים, בצד אובייקטיביות, שמירת סודיות ואי-קיומם של ניגודי אינטרסים.
"מבקר פנים חייב להיות מקצוען, בעל ידע ויכולת כרייה של חומרי רקע הנוגעים לנושאים המבוקרים", אמר נוס.
"דוחות הביקורת המופקים במסגרת עבודתו של מבקר הפנים", הוסיף נוס, "חייבים להסתמך על עובדות וראיות והכרה אינטימית של החברה אותה הם מבקרים. חברה טכנולוגית גדולה ומורכבת אינה דומה, מבחינת הביקורת הפנימית, לחברת ביטוח או לארגון בנקאי. ארגון הפועל בשוק המקומי אינו דומה לחברה מוטת ייצוא".
"ביקורת פנימית היא כלי ניהולי בידי הדירקטוריון וההנהלה. באמצעותה מתקבלות החלטות טובות ונכונות יותר העוזרות לשפר את ביצועיה העסקיים של החברה", סיכם נוס.