בעקבות מחאת ועד עובדי הרכבת, תופסק תנועת כל הרכבות, החל מהלילה (יום ב', 13.2.12) בשעה 23:04. חברת
רכבת ישראל הודיעה כי היא פועלת ככל יכולתה על-מנת למנוע את השביתה.
רכבת ישראל מבקשת מבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב להטיל קנסות כבדים על ראשי הוועדים ברכבת, בטענה לבזיון בית הדין. הרכבת אומרת, כי בניגוד להחלטות מפורשות של בית הדין - מונעים ראשי הוועדים את הפעלתם של הקטרים החדשים ובכך משבשים קשות את פעילות הרכבת.
השופטת
אפרת לקסר הורתה מוקדם יותר לוועדים לחבר את הקטרים החדשים למערך הרכבות, אך לטענת ההנהלה - הדבר לא נעשה. ההנהלה מטילה אחריות אישית לכך על יו"ר ועד העובדים הארצי, גילה אדרעי; יו"ר ועד דרום, משה אוליאל; ויו"ר ועד צפון, שי טל. כמו-כן, טוענת ההנהלה, נושא באחריות לכך יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי.
לטענת הנהלת הרכבת, זו הפעם השלישית בה ראשי הוועדים מפרים צווים של בית הדין. הפעמיים הקודמות אירעו, לדבריה, כאשר נקטו בעיצומים בעת פתיחת תחנת ראשון לציון מערב, ובעת שפתחו בשביתה פראית בעקבות מעצרם של עובדים שהפגינו מול ביתו של יו"ר החברה,
אורי יוגב. לאור זאת, מבקשת הנהלת הרכבת להטיל על הארבעה באופן מיידי קנסות כבדים. הנהלת הרכבת מיוצגת בידי עוה"ד מאיה צחור-אבירם, אלון עזרא וגדעון רובין.
מהנהלת הרכבת נמסר: "נציגי ועד עובדי הרכבת והעומדת בראשם, מוכיחים שוב כי לקוחות החברה משמשים עבורם אך ורק כבני ערובה במאבקם למנוע את הקידמה ברכבת ישראל. כלי השביתה של עובדי הרכבת הפך לזול ומזלזל ואנו מגנים בכל תוקף את המהלך האגרסיבי וחסר האחריות של ועד עובדי הרכבת כלפי הציבור הישראלי".
עוד הוסיפו כי: "רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח למען הציבור ומהלכי הוועד מכוונים לפגוע בתנופה זו, למען האינטרסים הצרים שלהם וזאת למרות שהובטח לנציגי הוועד כי בכל מקרה לא יפגעו עובדי הרכבת הקיימים ואף ייקלטו מאות עובדים חדשים. זוהי נציגות עובדים שלא ראויה להנהיג, שאינה מצייתת לחוק, שפוגעת ללא הרף בתדמית החברה ומאבדת את תמיכת העובדים. בימים האחרונים ביצעו נציגי הוועד רמיסה של החוק וחצייה של קווים אדומים. אנו מצפים מהנהגת ההסתדרות להעמיד את יו"ר ועד עובדי הרכבת על מקומה ולהזכיר לה שתפקידה להגן על זכויות העובדים ולא לנהל את חברת רכבת ישראל".
"חברת רכבת ישראל פועלת לבקשת צווי מניעה כנגד השביתה בנוסף לבקשת ביזיון בית המשפט שכבר הוגש", לשון התגובה.