ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ג', 6.9.12) לקריאה שנייה ושלישית את תוכנית הרישיון המדורג שגובשה על-ידי שר התחבורה ישראל כ"ץ. על-פי תוכניתו של השר כ"ץ ניתן יהיה להתחיל בלימודי הנהיגה בגיל 16 וחצי, כאשר בגיל 16 ותשעה חודשים ניתן יהיה לגשת לראשונה למבחן המעשי, במקום גיל 17 כיום. מנגד, הנהיגה תותנה בחובת ליווי של המלווה במשך שישה חודשים.
על-פי הצעת החוק, מי שיעבור את הבחינה בהצלחה יקבל "היתר נהיגה" שיותנה בחובת ליווי של מלווה, במשך שישה חודשים כאמור, הכוללים שלושה חודשים של נהיגה בליווי ביום ובלילה ושלושה חודשים נוספים של נהיגת לילה בלבד.
משך הליווי לא יפחת מ-50 שעות ויכלול גם הנחיות לגבי סוג הנהיגה כמו למשל נהיגה בדרכים בינעירוניות, נהיגת יום ונהיגת לילה.
בתום תקופת הליווי, ולא לפני גיל 17 שנים ושלושה חודשים, יחתמו המלווה והתלמיד על תצהיר המאשר את ביצוע הליווי ורק לאחר מכן יונפק לנהג רישיון נהיגה קבוע מטעם רשות הרישוי.
השר כ"ץ ציין כי מנתונים שנאספו במשרד התחבורה עולה כי לתקופת הליווי יש השפעה חיובית ביותר על התנהגותו של הנהג. לדבריו, הארכת תקופה הליווי עשויה לצמצם את מעורבותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים. "הנתונים מוכיחים כי ככל שתקופת הליווי ארוכה יותר כך מעורבותם בתאונות דרכים קטלניות קטנה יותר" הוסיף כ"ץ.
שר התחבורה ציין כי במדינות בהן הופעלה תוכנית הרישיון הנהיגה המדורג פחת מספר תאונות הדרכים בהם היו מעורבים נהגים צעירים ולכן יש חשיבות רבה לקידום מהיר של תוכנית הרישיון הנהיגה המדורג.
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים,
רון מוסקוביץ, ברך על ההחלטה ואמר כי אחת הסיבות המרכזיות למעורבותם הגבוהה של נהגים צעירים בתאונות דרכים נעוצה בהיעדר ניסיון נהיגה. "רכישת ניסיון נהיגה בתנאים מגבילים במסגרת תוכנית רישיון הנהיגה המדורג תאפשר לנהג החדש לחוות מצבי נהיגה ברמת סיכון גבוהה יותר רק לאחר שרכש ניסיון מספיק בתקופת הליווי", אמר מוסקוביץ.