שלושת רבעי השעה, זה משך הזמן שלקח לקומץ חברי כנסת, לרכוש כרטיסי נסיעה לרכבת הקלה בסיור פתע שקיימה (יום ד', 30.5.12) הוועדה לפניות הציבור בתחבורה הציבורית בירושלים. הסיור התקיים בעקבות תלונות רבות שהגיעו אל הוועדה.
בסיור השתתפו חמישה חברי כנסת:
יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה),
אורי מקלב (יהדות התורה),
אברהם מיכאלי (שס), מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) והיו"ר
דוד אזולאי (שס). את פני הח"כים קידמה הפגנה של חברי קבוצת "רכבת תקלה". בעקבות הקשיים שהתגלו ברכישת כרטיסי נסיעה ועל-מנת שלא לעכב את יציאת הסיור יתר על המידה, החליט לבסוף בן-ארי לוותר על הניסיון לנסוע ברכבת כאזרח מן השורה ונסע בתור ח"כ, שפטור מרכישת כרטיס.
ח"כ מקלב אמר כי המסר בסיור הוא נחישות הכנסת שלא להרפות מן הנושא עד שייפתר לשביעות רצונם של הנוסעים. לדבריו, "מפעילי התחבורה הציבורית, לרבות הנהלת סיטיפס, לא הצליחו להסתיר את הפאשלות ואת חוסר התפקוד. מערכת הכרטוס לא עבדה כראוי, התפעול היה לוקה ולא גילינו אנושיות מצד הפקחים".
ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' הגדירה את בניית הרכבת הקלה והפעלתה כאחד המחדלים הגדולים בתולדות המדינה. היא קראה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית כדי לבדוק מי אחראי לתכנון הלקוי, שגורם מדי יום סבל לאלפי נוסעים, לעסקים ולאטרקטיביות התיירות של העיר. עוד הוסיפה ש"על מפעילי הרכבת הקלה לדאוג לכיתוב בשפה הרוסית בכל התחנות עקב השימוש המוגבר של עולים, בעיקר ותיקים, ברכבת".
ח"כ אברהם מיכאלי אמר שדרושה חשיבה מחדש לגבי תנאי הפעלת הרכבת והתחבורה הציבורית בבירה. "על הכנסת לקיים בדיקה מחודשת ומדוקדקת של כל התקנות שהיא עצמה אישרה בנוגע לרפורמה בתחבורה הציבורית בכלל ובירושלים בפרט", אמר.
ח"כ מיכאל בן ארי אמר שניכר כי ניהול הרכבת הקלה איננו כדי לשרת את ציבור הנוסעים כי אם את המנגנון של הרכבת עצמה. "אם היו משקיעים בשירות לציבור את אותם משאבים שמשקיעים במתן קנסות", אמר, "אזי התוצאות בשטח היו אחרות לגמרי".
בעקבות הסיור תקיים הוועדה דיון דחוף בעקבות הסיור, שבו תדרוש מ
משרד התחבורה ומכל הגורמים המעורבים בתחבורה הציבורית בבירה לבחון מחדש את כל החוזים וההסכמים להפעלת הרכבת והאוטובוסים. הוועדה תדרוש לבדוק מחדש לא רק את המכרז להפעלת הרכבת הקלה בעיר, אלא תבקש להקשיח את התנאים במכרזים הבאים להפעלת רכבת קלה בתל אביב ובערים נוספות.