|
הרצל עוזר מנכ"ל הוט. הוט מובייל פגעה קשה בחברות הסלולר הוותיקות [צילום: עידן יוסף]
|
|
|
|
|
הצלחה חסרת-תקדים בחדירה לשוק הסלולרי. הוט מובייל גייסה 142 אלף לקוחות לרשת הסלולר החדשה שלה תוך חודש וחצי לפעילותה ומעל רבע מיליון לקוחות עד כה. כך מדווחת (יום ב', 13.8.12) החברה במסגרת דוחותיה של קבוצת הוט לרבעון השני של 2012.
הכנסות קבוצת הוט הסתכמו ברבעון בכ-1.03 מיליארד שקל, גידול של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הרווח הנקי נחתך בחדות, והסתכם ב-4 מיליון שקל בלבד, ירידה של 95% לעומת הרבעון המקביל.
בתחומי פעילות אחרים הציגה קבוצת הוט גידולים מתונים יותר במצבת הלקוחות, למעט גידול נאה למדי בתחום הפעילות הקווית. בשירותי הטלוויזיה להוט 894 אלף מנויים, גידול של כ-1,000 מנויים ברבעון לעומת הרבעון הקודם. בשירותי האינטרנט לחברה 774 אלף מנויים, גם כן גידול של כ-1,000 מנויים ברבעון לעומת הרבעון הקודם. עם זאת, נמשכת מגמת השדרוג למהירויות הגבוהות, ומהירות הגלישה הממוצעת בתום הרבעון כבר עומדת על 15 מגה לשנייה. בתחום הטלפוניה הקווית, לחברה 672 אלף קווים, גידול של 18 אלף קווים בהשוואה לרבעון הקודם.
סטלה הנדלר, יו"ר קבוצת הוט, מסרה כי "ברבעון השני השיקה קבוצת הוט את רשת הסלולר החדשה בטכנולוגיית UMTS, וכבר בחודשיים וחצי הראשונים לפעילות, גייסה הוט מובייל מעל לרבע מיליון לקוחות. הוט נערכת לטווח הארוך בכל תחומי פעילותה, ובהתאם ממשיכה בתוכנית ההשקעות הנרחבת, כאשר במחצית הראשונה של השנה השקיעה מעל ל-850 מיליון שקל, מתוכם כ-250 מיליון שקל הושקעו בהקמת התשתית הסלולרית המתקדמת בתחומה, והיתר בשדרוג רשת הכבלים, ובציוד קצה מתקדם בבתי הלקוחות. במקביל, הקבוצה נערכת לשינוים הרגולטוריים הצפויים בשוק התקשורת בכלל והטלוויזיה בפרט".
בעלי המניות העיקריים של קבוצת הוט הם קול החזקות בע"מ (69%), קבוצת פישמן (7%) והציבור הרחב (24%).