הנתונים אותם מפרסם משרד התחבורה נכונים אך חלקיים. הם אינם מעידים על מצב הבטיחות הרעוע ב רכבת ישראל. דוח מבקר המדינה שפורסם ב-2006 כמו גם דוח המעקב שבא בעקבותיו ב-2012 מעולם לא הובאו מעולם לדיון בוועדה לביקורת המדינה, למרות שהמשמעות של אי ישומם עלולה להסתיים בעשרות ואולי במאות הרוגים. עד היום לא ביצע משרד התחבורה את השינויים הנדרשים, לרבות שינויי חקיקה, בכל הקשור לתחזוקת הציוד ברכבת. בעקבות לחץ העובדים וההסתדרות אף חזר בו השר כ"ץ מהחלטתו להעביר את התחזוקה לחברה בת, והשאיר אותה בידי עובדי הרכבת. בכך הפקיר את בטיחות הנוסעים.
|
|
|
|
ירידה של יותר מ-50% נרשמה במספר המקרים של שבירת מחסומי רכבת על-ידי נהגים במפגשי מסילה וכביש, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתונים שהוצגו היום לשר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ.
מהנתונים עולה כי בעשרת החודשים הראשונים של השנה נרשמו 56 אירועים של שבירות מחסומי רכבת על-ידי נהגים עבריינים, לעומת 130 בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
משנת 2009 ועד היום חלה ירידה מתמשכת בשבירת מחסומי רכבת על-ידי נהגים. בשנת 2009 נרשמו 353 אירועים של שבירות של מחסומים ובשנת 2010 הצטמצם מספר האירועים ל-217. בשנת 2011 צנח מספר שבירות המחסומים ל-130 בלבד.
הפעולות שננקטו, ואמצעי ההרתעה שהותקנו במחסומים על-ידי
משרד התחבורה ו
רכבת ישראל בשנים האחרונות הצליחו לצמצם באופן משמעותי את מספר אירועי שבירות המחסומים של הרכבת. "אנו מזהים מגמה חיובית ומתמשכת בקרב הנהגים שהפנימו את הסכנות הכרוכות בשבירת מחסומים ומעבר באור אדום במפגשי מסילה וכביש", אמר השר כ"ץ.
במסגרת התוכנית הרב-שנתית, משקיע משרד התחבורה מאות מיליוני שקלים בהפרדות מפלסיות בכל נקודות המפגש של הרכבת והכבישים בישראל. לפני כשנה וחצי פרסמו משרד התחבורה ורכבת ישראל מסע הסברה נרחב להעלאת המודעות בקרב כלל נהגי הרכב והולכי הרגל, בכל הנוגע למעבר נכון של מסילת הברזל.