"התוצאות המוצגות כאן היום אינן נס של חנוכה. אלה תוצאות משמחות במיוחד שהושגו בעמל רב. תוצאות אלה ותוצאות קודמות מצביעות בצורה ברורה על המשך מגמת השיפור בהישגי מערכת החינוך בכל המגזרים והשכבות החברתיות-כלכליות, הן בתחום ההישגים הלימודיים והן בתחום האקלים הבית ספרי". במילים אלה תיארה פרופ' מיכל בלר, מנכ"ל הרשות ארצית למדידה ולהערכה בחינוך (ראמ"ה) את תוצאות המחקרים הבינלאומיים TIMSS ו-PIRLS 2011, הבודקים הישגים במתמטיקה ומדעים בכיתה ח' ואוריינות שפה בכיתה ד', ופורסמו (יום ג', 11.12.12) על-ידי משרד החינוך.
נמצא שיפור של ממש בתוצאות המבחנים של תלמידי ישראל באוריינות, במדעים ובמתמטיקה. תלמידי כיתות ח' בישראל זינקו 17 שלבים במתמטיקה ומדורגים במקום השביעי מתוך 42 מדינות.
בתחום המדעים דורגו תלמידי ישראל במקום ה-13 בעולם ומדובר בשיפור של 12 מקומות.
במבחן שבדק את יכולות האוריינות של תלמידי כיתות ד' שיפרו תלמידי ישראל את הישגיהם והם מדורגים במקום ה-18 מתוך 45 מדינות. מדובר בשיפור של 13 שלבים.
השיפור הושג גם בקרב דוברי עברית וגם בקרב דוברי ערבית. שר החינוך
גדעון סער אמר כי מדובר בתוצאות הטובות ביותר של תלמידי ישראל מאז נבחנו התלמידים בארץ במבחנים הבינלאומיים בפעם הראשונה בסוף שנות ה-90.
פרופ' מלר אמרה במסיבת עיתונאים שקיים המשרד כי רבים נוהגים להביט במערכת החינוך מבחוץ בספקנות. מלר: "אני יכולה לומר כאן באחריות שהשיפור המתחולל בשנים האחרונות הינו שינוי מהותי ואמיתי. שיפור זה הושג בהשקעה רבה מצד כל העושים במלאכה".
היא הדגישה כי מערכת חינוך אינה יכולה להיות "קבלן הצלחות", כלשונה, כל הזמן: "חייבים להבין ששיפור מנקודה גבוהה כמו זו אליה הגענו היום יהיה קשה יותר, וידרוש התמדה והמשך השקעה בצד התשומות הכלכליות והחינוכיות כאחת".
נשיא המדינה
שמעון פרס ברך על הזינוק בהישגים של תלמידי ישראל ואמר כי יש להמשיך ולהשקיע בחינוך - הנכס העתידי החשוב ביותר של מדינת ישראל
אתמול קיים פרס פגישה מיוחדת עם סער, במהלכה חשף שר החינוך בפני הנשיא את נתוני הדוח המראים על הישגים בעלי ערך לתלמידי ישראל ואמר כי הנתונים הינם אופטימיים. פרס חיזק את ידי שר החינוך על הישגים אלו והדגיש כי הוא רואה בהערכה רבה את המאמצים שנוקט השר על-מנת לטפח ולחנך את דור העתיד - תלמידי ישראל.