מבקרת
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אורית קרופ, התבקשה לבדוק את כל תהליך קבלת ההחלטות שהוביל לשרשרת התאונות הקטלניות שאירעו בנתיב התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי בפתח תקוה. כך גילה שר התחבורה ישראל כ"ץ במענה לשאלתו של חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) במליאת הכנסת. המבקרת תבדוק את כל הרצף - משלב התכנון, קבלת החלטות, הפניות שנעשו, הדיונים שנערכו וכו'.
נכון לעכשיו הכביש סגור, וצוות מקצועי של משרד התחבורה בודק איך להיערך לפתוח אותו כך שישמש כנתיב תחבורה ציבורית. צוות השלישי חוקר את התאונה בה נדרסו שני האחים למשפחת חכם. צוות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בראשות המדען הראשי מבצע בדיקת עומק, לאחר שהתברר שלא נעשתה חקירה מעמיקה באשר למה שהתרחש.
כ"ץ ציין כי גם לפני התאונה האחרונה כבר טופלו דברים בכביש בעקבות תאונות קודמות, והוסיף: "כשאני נחשפתי לראשונה, אחרי התאונה האחרונה, אז הוריתי למנכ"ל: קודם כול תסגרו את הכביש. זה הפתרון קודם כול. יכול להיות שכל התוכניות הן בסדר. אגב, יש נת"צים כאלה בכל העולם - נת"צ אמצע - ויש גם בבת-ים, יש גם בירושלים ויש במקומות אחרים. זה לא שמישהו הביא כאן קונספט הזוי. הוא קיים. עד שלא תהיה סבירות מאוד גבוהה שאפשר לפתוח את זה כנת"צ, אז זה לא ייפתח".
שר התחבורה התייחס גם באופן כללי לנושא התקצוב של הבטיחות בדרכים על-ידי משרד האוצר, ואמר: "יש תחום אחד שכרגע הוא לא מתוקצב, אבל אי-אפשר לעבוד אתו ב-1 חלקי 12, וזה הבטיחות בדרכים - מוקדי הסיכון הבין-עירוניים והעירוניים. אנחנו מבקשים כבר משנה שעברה: תתקצבו את זה. יש בכל שנה כ-60 מוקדי סיכון, שחברת נתיבי ישראל עם המשטרה, עם כל הגורמים המקצועיים, יושבים ומנתחים היכן מוקדי הסיכון הבולטים, לצערנו, מבחינת הנזק שנגרם שם, ואותם מבצעים, וגם כמובן בתוך היישובים מאתרים את אותם פרויקטים שצריכים לעשות שם".