21 נהגי הקטר שחלו במפתיע התייצבו אחר-הצהריים (יום ה', 8.8.13) לבדיקה רפואית במשרדי הנהלת
רכבת ישראל. 17 מהם נמצאו בידי רופא תעסוקתי של הרכבת בריאים כמו שור וכשירים לעבודה וחיובו לחזור לעבודה לאלתר. ארבעה קיבלו אישור מחלה עד יום ראשון, וארבעה אחרים מאושפזים וקיבלו אישור רפואי עד תום האישפוז.
אחד הנהגים לא הגיש מסמכים מרופא המעידים על אישור מחלה. למרות הוראת בית הדין בבוקר, אחד הנהגים לא התייצב לבדיקה. כזכור, בהסכמה מול ההסתדרות שאר הנהגים הורשו שלא להגיע.
בלוח הזמנים של הרכבת נגרמו מאז משמרת הצהריים שיבושים בשל היעדרותם של נהגי הקטרים. עשרות נסיעות בוטלו ותדירות הרכבות בקו חיפה-עכו ובקו תל אביב-באר שבע צומצמה. הנוסעים זעמו על התנהלותם.
אחוז דיוק הרכבות בתחילת הבוקר (09:00-06:00) היה גבוה - 91.6%, אחר כך (15:00-09:00) ירד ל-80%. עיקר הבעיה החלה בשעה 15:00. עד שבע בערב עמד אחוז הדיוק על 71%, ומשעה 19:00 נכון לשעת ערב זו אחוז הדיוק הוא רק 71%.
הנהגים טוענים כי סידור המשמרות החדש מעייף אותם ותשישותם מסכנת חיי אדם. הם הציגו שקיות שתן שחולקו להם, כדי לעשות צרכים בנסיעות ארוכות. ברכבת הסבירו שכך נהוג בכל העולם. יצוין כי משך הנהיגה של נהגי קטרי ישראל נמוך מאשר זה שנהוג במדיות בהן מופעלות רכבות ארוכות.
ירון הדרי, סמנכ"ל משאבי אנוש ברכבת ישראל, אמר שתנאי העבודה "סבירים ואף יותר מזה". "אנחנו עשינו בדיקה לפני מספר חודשים וראינו שמספר שעות הנהיגה הממוצע של נהג נוסעים ברכבת ישראל הוא 3.8 שעות נהיגה ביום. זאת מתוך 6 שעות נהיגה שמותר לנו להעסיק אותו במסגרת ההסכמים הקיבוציים", הסביר בראיון ל
גלי צה"ל.
עמוס רון (61), שהוביל את הרפורמה בנמלים וברכבות כמנכ"ל רשות הנמלים והרכבות ונמלי ישראל, התייחס לשביתת הנהגים ומתח עליהם ביקורת: "לא ברור לי מדוע הם החליטו להפוך לנטל על הציבור ולמרר למיליוני נוסעים את החיים. על הציבור לומר את דברו ולדרוש מהממשלה להחזיר את הסדר על-כנו".