המפרקת הזמנית של מוטו תקשורת מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר לה להתקשר עם טיים אאוט מגזין (ישראל) בהסכם למכירת פעילותה של מוטו תקשורת.
טיים אאוט שבבעלות קבוצת סיגלר פעילה למעלה מ-20 שנה ומעסיקה כ-100 עובדים. היקף פעילותה של טיים אאוט הינו כ-30 מיליון ש"ח בשנה.
בראשית החודש מינה בית המשפט את עו"ד
רחל כרמי לשמש כמפרקת זמנית למוטו תקשורת. המפרקת הפעילה את החברה על-מנת לנסות ולמכור את פעילותה ונכסיה שעיקרם הוא המנויים של המגזינים והזכות לפרסום, והיא אף פירסמה הצעה לרכישת החברה.
למפרקת הזמנית פנו למעלה מ-20 גופים שונים שהביעו עניין ברכישת פעילותה של מוטו תקשורת. למפרקת הוגשו חמש הצעות רשמיות, מתוכן שתי הצעות לרכישת כל פעילות החברה שהוגשו על-ידי חברת תכלת תקשורת ועל-ידי טיים אאוט מגזין בבעלות יובל סיגלר.
המפרקת ציינה בפנייתה לבית המשפט כי גם טיים אאוט וגם תכלת הגישו הצעה הכוללת תשלום של 800,000 ש"ח והתחייבות לאספקת מגזינים למנויים סגורים עד סוף תקופת המנוי, ואולם הצעת טיים אאוט כוללת גם העסקה של 24 עובדים מעובדי החברה המהווים כ-40% מכלל העובדים, והפקת המגזינים תחת המותגים הקיימים, ואילו הצעת תכלת כוללת אספקת מגזינים זהים או חליפיים למנויים סגורים, ואינה כוללת התחייבות להעסקת עובדים מעובדי מוטו תקשורת.
בנסיבות אלה, הדגישה המפרקת הזמנית, הצעתה של טיים אאוט עדיפה גם לעמדתם של העובדים. המפרקת מבקשת מבית המשפט להכריע בהקדם בבקשתה לאישורה של הצעת טיים אאוט לנוכח החגים הקרבים ותקופת ההתארגנות לה זקוקה טיים אאוט.
לאחר פנייתה של המפרקת לבית המשפט פנתה תכלת תקשורת לבית המשפט בבקשה להורות למפרקת הזמנית להשלים את הליכי ההתמחרות ולאפשר לה להגיש הצעה משופרת. לדבריה היא מוכנה לשלם סכום של 1.1 מיליון ש"ח ולהמשיך ולהעסיק 30 מעובדי מוטו תקשורת.
בתגובה הכחישה המפרקת הזמנית את טענת תכלת תקשורת בדבר העדר שקיפות כלפיה וטענה כי אין לפתוח את המכרז מחדש, דבר העלול לסכל את המכירה ולהוביל את הלקוחות השונים לבטל מנויים.
לדברי המפרקת, בהצעתה המשופרת של תכלת תקשורת קיימת אי-בהירות רבה וחרף הפער הכספי בינה לבין טיים אאוט הצעת האחרונה טובה יותר, לנוכח התחייבותה לספק מגזינים למנויים סגורים עד לסוף תקופת המינוי.
לדברי המפרקת הזמנית, עובדי החברה מזהים את תכלת תקשורת שהינה זרוע המגזינים של מעריב עם עיתון מעריב ועם שלמה בן צבי, וכולם ללא יוצא מן הכלל הביעו בפניה עמדה נחרצת וחד-משמעית לפיה אין בכוונתם לעבוד בתכלת.
בנוסף, עובדי החברה רואים בתכלת ובשלמה בן צבי כמי שהיו מעורבים במקרים רבים של סגירת אמצעי תקשורת ופיטורי עובדים. כמו-כן לתכלת ולמוטו תקשורת מגזינים משיקים רבים מה שיוביל בוודאות לסגירת מגזינים, לאיחוד מותגים ולפיטורי עובדים.