|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

יאיר לפיד לא מתחרט:

"לא ביזינו את קרנית פלוג"

שר האוצר מודה שהליך הבחירה היה מזעזע אך אינו סבור שעל נתניהו ועליו "להתנצל בפניה שמונתה לנגידה" "לאט-לאט התגבשנו. מה אתם מעדיפים, שלא יהיה תהליך?!"
21/10/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
קרנית פלוג. נגידה טרייה [צילום: פלאש 90]
לפיד. פלוג תוכל לסייע [צילום: מן הטלוויזיה]

איציק וולף
קרנית פלוג נבחרה לנגידת בנק ישראל

שר האוצר יאיר לפיד אומר כי תהליך בחירת הנגידה, שארך כארבעה חודשים, "לא הוסיף כבוד למישהו", אך הוא וראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעו לתוצאה הנכונה, ופלוג תהיה נגידה מצוינת.

בראיון ל"מבט" בערוץ הראשון, אמר לפיד (יום א', 20.10.13) כי האמירות העיתונאיות את מי הוא ואת מי ראש הממשלה מעדיפים הן ספקולציות משום ששניהם לא דיברו על כך. "החלטתם שאתם יודעים מה שקורה בחדר סגור ביני לראש הממשלה. איש מאיתנו לא אמר את מי הוא מעדיף ואת מי הוא לא מעדיף". לדבריו, הדיונים בינו לנתניהו היו ענייניים ובאווירה טובה, ושבתקופה שחלפה קפץ העניין האירני ונסיעותיהם של השניים במועדים שונים לחו"ל.

לפיד נשאל האם הוא מאמין להודעה שיצאה מתחת ידו ולפיה פלוג תסייע בהצעדת ישראל להישגים נוספים, בשעה שמועמדותה כלל לא עמדה על הפרק. עוד נשאל האם במהלך כל החודשים שחלפו שמע מנתניהו מילה טובה אחת על פלוג. לפיד השיב כי הוא ונתניהו אינם מוציאים אמירות שנאמרו בדיונים סגורים, כדי שניתן יהיה לדבר בפגישות בחופשיות.

"לאט-לאט התגבשנו. מה אתם מעדיפים, שלא יהיה תהליך?! איש לא חשב שיהיה סיפור החליפות של פרנקל ואיש לא חשב שיהיה הסיפור של ליידרמן. אם הייתי מופיע אחרי יומיים עם מועמדת אז היית אומר: איך אחרי יומיים יש לכם מועמדת? מה, אתם לא מקיימים דיונים רציניים? אני מצטער - התעקשנו לקיים דיון רציני על השאלה מי צריך להיות בכיסא הזה.

להתנהג בכבוד

לפיד התייחס לדברים שאמר בראיון לחדשות2 בהם אמר כי פלוג לא תהיה נגידה, ואמר כי אינו סבור שהוא או נתניהו ביזו את קרנית פלוג, וכי לא ניתן לומר על מי שבוחרים בו לתפקיד בכיר במשק שביזו אותו במשהו, אולם אפשר היה להיות יותר אלגנטי, כלשונו. "לא אכפת לי להתנצל לפני פלוג. אני לא חושב שעלינו להתנצל בפניה. אני לא חושב שצריך להתנצל בפניה שהיא מונתה לתפקיד נגידת בנק ישראל. אני רוצה להגן על כבודה של קרנית. יש גבול איך תדברו עליה; אני פוליטיקאי ולא מבקש מכם להתנהג אלי בכבוד, אבל אתם יכולים להתנהג אליה בכבוד!"

הוא דיבר על המשולש שיצטרך לעבוד היטב ביחד - רה"מ, שר האוצר והנגידה, משולש שעליו התעקש לקיים הליך מסודר של מינוי ולא לתת לנתניהו לקבוע לבדו.

לפיד גם נשאל האם נתניהו הסכים למינוי תמורת משהו אחר מלפיד, ושר האוצר השיב: "זה לא עובד ככה". עוד הוסיף כי פלוג תוכל לסייע, בין השאר, בשיח האמיתי בסוגיות מחירי הדיור, הצמיחה והיצוא. שר האוצר אמר עוד כי מאז החלה כהונתו פעל לעשות שינויים גדולים - מהלכים המעוררים גם התנגדות למדיניותו.

השר לפיד התראיין במקביל גם לערוצים המסחריים שם הודה בין היתר כי תהליך הבחירה בה היה מזעזע. הוא התייחס לסקר עיתון הארץ שצופה ליש עתיד ירידה לעשרה מנדטים ואמר: "הסקר שמראה על צלילתנו במנדטים מבעס אותי. ירידת המנדטים - לא נעימה ולא כיף לי לראות אותם.

עוד אמר: "אני לא יכול להעמיד פנים שזה לא מעליב אותי כשקוראים לי 'יהיר'. הוא התייחס לאמירתו לפיה בכוונתו להתמודד בעתיד על ראשות הממשלה ואמר: "היה קצת טיפשי להגיד את זה אז. זה נאמר רגע אחרי הבחירות כשהראש המלא מלא. בסופו של דבר, כשמתקרבת הישורת האחרונה, אנשים עושים את החשבון אם להצביע לך".

גם סטנלי מברך

הנגיד היוצא הפרופ' סטנלי פישר אמר כי הוא יודע שההחלטה למנות את קרנית פלוג לא הייתה קלה. לדבריו, לאורך כל הדרך חיפשו ראש הממשלה ושר האוצר את המועמד המתאים ביותר לטובת המשק. פישר הוסיף כי בשנים האחרונות הייתה פלוג גורם מרכזי בקבלת החלטות חשובות בוועדה המוניטרית ובמועצה המנהלית, דבר שהכשיר אותה לשמש נגידה ראויה - לצד ניסיונה והיכרותה עם גורמים כלכליים בין -לאומיים.

יו"ר ראש ועדת הכספים, ניסן סולמינסקי, בירך את קרנית פלוג לרגל מינויה לנגידת בנק ישראל ואיחל לה הצלחה. "מתברר שאין צורך לרעות בשדות זרים, והאוצר הגנוז של תבונה כלכלית קיים בכחול-לבן", דברי סלומינסקי.

חוות הדעת של האנליסטים

  • שמואל בן אריה, מנהל מחקר שוק מקומי בפיוניר תכנון פיננסי: "המתנגדים למינויה של פלוג ציינו כחולשה את חוסר ניסיונה הבינלאומי בטענה כי הדבר עשוי לפגוע במעמדה הכלכלי של ישראל. לדעתי, מעמדה של ישראל נפגע יותר דווקא מהזגזוג הבלתי נתפש של לפיד ונתניהו בתהליך בחירת הנגיד, כאשר האפשרות הטבעית והברורה, שלבסוף גם נבחרה, עמדה אל מול עינם כל הזמן. אין ספק שפלוג מתאימה לכהן כנגידת בנק ישראל הן מבחינת הידע והניסיון הרבים שבאמתחתה, והן מבחינת הרקע והסגנון המאקרו כלכלי שלה, הדומה לזה של פרופ' סטנלי פישר, הנגיד היוצא. שמירה על יעד מחירי האינפלציה וכן תמיכה ושמירה על יעד הצמיחה יעמדו בראש סדר העדיפויות של פלוג. מכיוון שאין בעיית אינפלציה בישראל, אני מאמין כי פלוג תתמקד ביעד הצמיחה, המושפע כיום משער המט"ח והמשפיע על היצואנים. מסיבה זו, אני צופה התערבות בשער החליפין ואף הורדת ריבית נוספת במידה ויהיה צורך".

  • אלכס זבז'נסקי, כלכלן ראשי, בית השקעות מיטב דש: "מינוי הנגידה לבנק ישראל הינו אירוע חשוב ומעורר עניין רב. אולם, הנגידה מתחילה את הקדנציה כאשר לבנק ישראל לא נותר מרחב פעולה גדול לשינויים במדיניות. אם נבחן את הצעדים בהם נקט בנק ישראל בשנה האחרונה ואת השפעתם על המציאות הכלכלית, לא נמצא הוכחות חותכות שפעולותיו שינו מהותית את ההתפתחויות במשק. מחד-גיסא, הריבית ירדה, נמשכו התערבויות בשוק המט"ח והוטלו מגבלות על שוק המשכנתאות. מאידך-גיסא, הצמיחה במשק המשיכה להתמתן, האינפלציה ירדה, השקל התחזק, מחירי הנדל"ן המשיכו לעלות וחל קיפאון באשראי לעסקים. כמובן שלא ניתן לבדוק מה היה קורה אילו בנק ישראל לא היה עושה את כל המהלכים שלעיל, אך מה שכן ניכר לעין הוא כי הצעדים שננקטו לא גרמו למפנה באף תחום. עובדה זו לכשעצמה אינה אומרת בהכרח כי בנק ישראל עשה צעדים לא נכונים. כך פעלו גם הבנקים המרכזיים האחרים בעולם. פשוט המציאות מעידה שהבנקים המרכזיים, כולל בנק ישראל עצמו, די מיצו את השפעתם בתנאים הכלכליים הנוכחיים עם הכלים שיש להם. נראה, שהמבחן העיקרי של קרנית פלוג לא יהיה בהמשך המדיניות כפי שננקטה עד עתה, אלא ביכולתה לזהות עיתוי נכון ליציאה מהמדיניות של ריבית סופר-נמוכה, כדי למנוע התפתחות האינפלציה. עיתוי זה יכול להגיע בעוד שנה או שנתיים ועד אז האפשרויות של בנק ישראל לשינוי המציאות די מוגבלות".

  • אורן אלדד, מנכ"ל A TRADE: "ראשית ברכות על המינוי הראוי שהגיע באיחור מיותר. אין ספק שמינויה של ד"ר פלוג (שבאה ממדרש פישר) יעזור לתדמית המדינה בתפוצות וכן ישפיע לטובה על שער הדולר שכן תיקבע מדיניות מסודרת שתשמור על שערו באזור ראוי. בטווח הקצר אני לא מעריך כי נראה השפעה מידית על הדולר מאחר שהוא מושפע בעיקר מהנעשה בעולם, אלא אם פלוג תחליט על מדיניות רכישה מהירה ואז נראה את הדולר עולה לעומת השקל. כעת גם יהיה "מבוגר אחראי" שיוכל לבצע רכישות משמעותיות יותר בזמן שפעולות הספקולנטים מעמידות למבחן את שער הדולר/שקל. אחד הנושאים בהם חשובה תשומת ליבה של הנגידה הנכנסת הוא נושא התמודדות ישראל עם "המחלה ההולנדית", חשוב שהיא תבחן מחדש האם ההפרשות שתוכננו בזמנו בגין הגז הטבעי מתאימות לכספים הנכנסים לישראל והאם אין צורך להגביר את הרכישות".

  • אמיר איל, יו"ר בית ההשקעות אינפיניטי: "אני מברך על המינוי של ד"ר פלוג לנגידת בנק ישראל יצויין כי מתחילת הדרך תמכתי במינוי זה. לד"ר פלוג יש את הכישורים והניסיון הנדרשים לעמוד במערכת זו. המדיניות שנראה ממנה תהיה המשך ישיר למדיניות של סטנלי פישר . כאחת שעמדה בראש מחלקת המחקר והייתה משנה במשך זמן ממושך ההחלטות שלה יהיו מעמיקות ורציניות ואני מניח כי אנחנו בעיקר נראה מדיניות תומכת יצוא ותעסוקה ומדיניות מוניטרית מרחיבה. אי-אפשר להתעלם מהמינוי המקביל של הנגידה האמריקנית שגם משנתה אמורה להיות המשך ישיר של ברננקי כך שהסנכרון של המדיניות הכלכלית טומן אופטימיות עבור השווקים הפיננסיים והכלכלות הריאליות. אמיר איל הוסיף וציין שבנושא הדיור הכדור כבר מזמן אצל הממשלה והמדיניות הפיסקאלית שלה ולא במגרש של בנק ישראל".

  • אלדד תמיר, מנכ"ל ובעלים בית ההשקעות תמיר פישמן: "טרגדיה עם סוף טוב. מינוי מקצועי ומעולה, וחבל שלא מונתה כבר בשלב הראשון. המינוי מציב אתגר בינאישי לא פשוט כאשר הנגידה החדשה יודעת שלא ממש רצו בה, והיא מנגד תנסה להוכיח כuח ועוצמה. לא בדיוק מצב אידאלי להתחיל משרה כה חשובה. האתגר המרכזי הוא ללא ספק שער החליפין. על בנק ישראל לנקוט פעולות דרמטיות על-מנת להחליש את השקל. התחזקות השקל פוגעת אנושות בכלכלה הישראלית ולכן זוהי משימה שחייבים להצליח בה. מנגד שימוש בנשק ההפחתה בשער הריבית (שלא עזר כמעט) עשוי עוד יותר לנפח את שוק הנדל"ן".

  • רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של IBI בית השקעות: "לאחר התנהלות תמוהה של כ-4 חודשים שלא הוסיפה רבות ליוקרתם, החליטו ראש הממשלה ושר האוצר למנות את קרנית פלוג המשנה לנגיד היוצא ומnלאת מקום הנגיד בחודשים האחרונים לתפקיד נגידת בנק ישראל. המינוי של פלוג היה מתבקש מזמן בהתחשב בניסיונה ובתמיכה שקיבלה מנגיד הבנק היוצא סטנלי פישר. המינוי ימנע זעזועים בבנק ישראל ובמדיניות המוניטארית מכיוון שפלוג הייתה חלק מרכזי ממדיניות הבנק בקדנציה של פישר הן כראש מחלקת המחקר והן כמשנה לנגיד. גם בהיבט של הוועדה המוניטארית מדובר בחדשות טובות מכיוון שזהו הרכב שצועד יחד מעת כינון הוועדה, גם אם להרכב הנוכחי יצורפו שני חברים מטעם הבנק שזהותם תיוודע במהלך החודשים הקרובים. מבחינת המדיניות המוניטארית מדובר כאמור בהמשך ישיר למדיניות של פישר כלומר בשלב זה מתן דגש רב יותר לנושא היצוא ומכאן לשע"ח מאשר לדיור. עם זאת, בהתחשב ברמת הריבית הנוכחית אנו לא מצפים לשינוי בריבית אלא אם תירשם הרעה משמעותית בתמונת המצב הגלובלית".

  • ארז כהן, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר: "החלטה מצוינת של ראש הממשלה ושר האוצר . אין ספק שבמהלך כהונתו של פישר הנגיד הקודם התבלטה ד"ר פלוג מאוד כאשת מקצוע מהשורה הראשונה שניווטה את כלכלת ישראל לחוף מבטחים, שעה שכלכלת העולם הייתה בסערה. בקשה אחת לי מד"ר פלוג, לייצר ריבית דיפרנציאלית לנדל"ן, זאת לעומת הריבית הנמוכה המתבקשת להגנת כלכלת ישראל בזמנים אלה. רק ריבית דיפרנציאלית לנדל"ן תוכל למתן את משכנתאות הענק, עליות המחירים, ולאזן את השוק".

תאריך:  21/10/2013   |   עודכן:  21/10/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לא ביזינו את קרנית פלוג"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
21/10/13 03:25
2
נסים גבאי
21/10/13 05:44
3
כותב
21/10/13 06:28
4
עזרא מנצור
21/10/13 22:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הסתדרות המהנדסים פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה כנגד אל-על, להורות על ביטול הליכי ההשעיה הננקטים על-ידי החברה כנגד נציג סקטור המהנדסים בנציגות העובדים הכללית(ועד העובדים הכללי) ארמנד שור. זאת בשל צעדים ארגוניים שהוביל במסגרת סכסוך עבוד מוכרז כדין של הסתדרות המהנדסים.
20/10/2013  |  יצחק דנון  |   חדשות
חברת קיי-9 סולושנס ממושב מזור הגישה למחוזי בתל אביב עתירה מנהלית כנגד משרד הביטחון ומשטרת ישראל בבקשה להורות על פסילת החלטתן להכריז על חברת דיאגנוס ישראל ממצפה ספיר צור יגאל כספק יחיד למתן שירותי איתור וגילוי חומרי נפץ באמצעות כלבים בשילוב טכנולוגיה במעברי הגבול היבשתיים.
20/10/2013  |  יצחק דנון  |   חדשות
פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה הגישה (יום א', 20.10.13) לבי המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד עו"ד שמעון צבר (65) באשמה של גניבת 37 מיליוני שקלים מאנשים אותם שכנע להפקיד בידיו את כספם לצורכי השקעה.
20/10/2013  |  יצחק דנון  |   חדשות
המחצית השנייה של המתקן הגדול והמתקדם בעולם להתפלת מי ים בשיטת האוסמוזה ההפוכה (SWRO), החלה במבחן הקבלה ועתה הפרויקט מספק את מלוא הכמות ששווה ל-150 מיליון קוב בשנה (624,000 קוב ביום עם הכנות להרחבה עתידית). כך הכריז (יום א', 20.10.13) אבשלום פלבר, מנכ"ל חברת IDE טכנולוגיות.
20/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
דירת 2.5 חדרים, 66 מ"ר, חדשה, במגדל הדירות היוקרתי שבנה היהלומן אברהם נמדר בפרישמן-דיזנגוף בתל אביב, נמכרה ב-2.97 מיליון שקל, שהם 45,000 שקל למ"ר. המוכר רכש את הדירה, בקומה 5, תוך כדי הבנייה, "עשה סיבוב", ומכר את הדירה ברווח גדול. המחיר כולל מעליות, חניה, אבטחה בכניסה, וכן בריכה וחדר כושר לדיירים בלבד.
20/10/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כאמור, ישראל נמצאת עתה במלחמה רב חזיתית. חיזבאללה בדרום לבנון - אומנם באיחור מבחינת תקוות חמאס - פתח את החזית הצפונית    סוריה הפכה קרש קפיצה לסוכנים אירניים חתרניים, ביו"ש ובבקעת ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il