|
חסיד חב"ד מניח תפילין לחייל [צילום: AP]
|
|
|
|
- הגבלת כניסת אנשי דת למחנות הצבא היא מובנת ומתבקשת. אולם היא אינה שונה מכניסת כל אזרח אחר הטעונה אישור. אולם הרף הגבוה שהוצב - אישור מצד הרב הצבאי בכבודו ובעצמו מדיפה ריח רע. מדוע לא תהיה הסמכות להתיר או לאסור בידי כל רב צבאי?
- ביטול הסיגריות בשעת חרום מובן ומתבקש אף הוא, אם כי ביטול אספקת הגפרורים, שאינם קשורים בהכרח לעישון, אינו תקין. הבעיה עם צה"ל היא שהוא יודע לקחת אבל לא ממש יודע לתת תחליפים בריאים לחיילים, שלא בהכרח קשורים לעישון.
|
|
|
|
דובר צה"ל הודיע (יום ב', 11.11.13) כי במסגרת עידכון פקודות שגרתי בצה"ל, המתבצע על-ידי מזכירות הפיקוד העליון (מפ"ע) בלשכת הרמטכ"ל, הוחלט לעדכן משמעותית מספר פקודות. אחת מהן היא פקודת "ביקורי אזרחים ואורחים ביחידות צה"ל, במחנותיו ובמתקנים צבאיים". בכפוף לעידכון החדש, הוסדרה חלוקת האחריות בין הגופים לביקורים בצה"ל. במסגרת הפקודה נקבע כי הגורם שיאשר ביקור של אנשי דת (למעט הרבנים הראשיים לישראל) יהיה הרב הצבאי הראשי (הרבצ"ר).
הדבר עשוי להשפיע על הכניסה החופשית לבסיסי צבא מצד אנשי חב"ד.
בתוך כך, מספר פקודות התעדכנו במסגרת המגמה לצמצום ועידכון הפקודות, ובעקבות עידכון המדיניות בדבר זכויות הדת של החיילים.
פקודה נוספת שעודכנה היא פקודת "הספקת סיגריות וגפרורים בשעת חרום", שנועדה להבטיח כי חייל יוכל לקבל הספקה של סיגריות וגפרורים לצורך עישון בשעת חרום.
לדברי הצבא, פקודה זו בוטלה לחלוטין, מאחר שהיא אינה עומדת בקנה אחד עם פעילותו של צה"ל בתחום עידוד אורח החיים הבריא. "צה"ל משקיע משאבים רבים בעידוד אורח חיים בריא לחייליו. תכניה של הפקודה, אינם עולים בקנה אחד עם הרוחות העכשוויות המנשבות בצה"ל", נכתב במסמך.