הנהלת
רכבת ישראל פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה דחופה לאסור על קיומה של השביתה הבלתי חוקית, לדבריה, אשר פרצה היום (ג', 7.1.14).
בבקשה נאמר כי השביתה באה לידי ביטוי בין היתר בהשבתת העבודה במוסכי החברה בלוד ובחיפה, בהשבתת עבודת הפקחים אשר אינם בודקים כרטיסי נסיעה ברכבות הנוסעים ואינם גובים דמי נסיעה מהנוסעים ברכבות הנוסעים, ובמניעת כניסת עובדי הספק החיצוני למתחמי העבודה שהוקצו לו.
בפנייה לבית הדין, באמצעות עוה"ד ליאור בונר, אלון עזרא וגדעון רובין, נאמר כי לאחר תקופת היערכות ממושכת אמור היה היום הספק החיצוני של תחזוקת מערכי הקרונועים להיכנס לעבודתו במתחמים אשר יועדו לו בהתאם להסכם הקיבוצי המיוחד שנחתם בדצמבר 2012 לאחר כשנתיים של סכסוכים ושביתות.
ההנהלה מציינת, כי בתמורה לביצוע מהלך זה של העברת חלק מפעילות החברה בתחום תחזוקת הנייד (קרונות, קטרים וכדומה) היא שילמה תוספות שכר משמעותיות של למעלה מ-20% וכן מענקים של כ-30,000 שקלים לעובד, ומענק נוסף מיוחד לעובדי מערך הקרונועים בסך 10,000 שקלים.
אולם החל מהשעה 06:30 בבוקר, מבלי שהוכרז כל סכסוך עבודה בעניין ובתקופה של שקט תעשייתי, משבשים עובדי החברה וחברי הוועד בראשם את העבודה במוסכי החברה ומונעים את כניסתו של הספק החיצוני למתחם העבודה במוסך בלוד - דבר המונע ממנו את ביצוע העבודה, וכפועל יוצא מכך צפויים שיבושים של תנועת הרכבות החל משעות הצהריים.
בנוסף, ועד העובדים הורה לעובדי המוסכים, לפקידים ולפקחי הרכבת לקיים שביתה ולעזוב את מקום עבודתם, ולא לבצע עבודה כלשהי. כתוצאה מכך עזבו את העבודה כלל עובדי המוסך במוסכים בלוד ובחיפה, ומתוך 150 עובדים בחיפה נותרו כ-10 עובדים בלבד, ומאוחר יותר קיבלו עובדי המוסך במתחם קישון הוראה לעזוב גם כן את מקום עבודתם.
לדברי הנהלת הרכבת, השביתה צפויה להתרחב בשעות הערב, קרונות וקטרים לא יטופלו ולא יעברו בדקים במוסכי החברה - דבר אשר יביא להשבתתם המלאה ול"פקקים" במוסכי החברה. כתוצאה מכך, תושבת תנועת הרכבות בכל רחבי הארץ באופן חלקי בתחילה ובהמשך, ככל שתימשך השביתה, תושבת תנועת הרכבות באופן מלא.
בנוסף, ככל שיקרו תקלות בציוד הנייד על המסילה, ייעצרו הרכבות בין התחנות - דבר שיביא לירידת נוסעים למסילה תוך סיכון ממשי לחיי אדם. לדברי ההנהלה, ככל שתנועת הרכבות תיפגע או תיעצר לחלוטין, צפוי נזק בגובה מיליוני שקלים. בנוסף תגרום השביתה לנזקים עקיפים שאינם ניתנים לפיצוי, כגון פגיעה קשה בלוחות הזמנים ועומסים כבדים ברציפים ובתחנות.