|
גוגל. העסק עדיין מתקתק [צילום: AP]
|
|
|
|
|
ענקית החיפוש גוגל דיווחה אמש (ה', 30.1.14) על רווחיה לרבעון הרביעי של 2013. ההכנסות הסתכמו ב-3.38 מיליארד דולר, עלייה של 17% לעומת השנה הקודמת, בעיקר בזכות ההכנסות החזקות מפרסום. גם הרווחים עלו ב-17%.
"סיימנו את שנת 2013 עם עוד רבעון מצוין של תנופה וצמיחה", אמר מנכ"ל גוגל, לארי פייג', בהצהרה שמסר.
החברה גם הודיעה על פיצול מניותיה שיתקיים ב-2 באפריל.
החברה דיווחה על הפסד גדול יותר של 384 מיליון דולרים בחטיבה מוטורולה מוביליטי, בהשוואה להפסד של 152 מיליון דולרים בתקופה המקבילה אשתקד ב-2012.
גוגל הודיעה על המכירה המפתיעה של החטיבה ביום רביעיל יצרנית המחשבים הסינית לנובו, בעבור 2.91 מיליארד דולר.
החדשות בדבר העסקה גרמו למניות גוגל לזנק ביום חמישי, מפני שהחטיבה נחשבה למעכבת צמיחה עבור החברה וכמקור להפסדים.
צרות במודעות
פיצול המניות של החברה נמצא בדיון כבר שלוש שנים, משום שבעלי המניות היו מודאגים שהמהלך יגרום ליתרון לא הוגן עבור המייסדים סרגיי ברין ולארי פייג' .
באמצעות הפיצול, סוג חדש של מניות, מסוג "C", ייווצר - אך ללא כוח הצבעה - בהשוואה למניות הנוכחיות מסוג "A".
המניות של גוגל נותרו ללא שינוי לאחר הדיווח על הרווחים, אף הן עלו ביותר מ-50% בשנה החולפת.
למרות שגוגל עדיין נותרה מוכרת הפרסום הדיגיטלי הגדולה ביותר, ומביסה בלי שום בעיות את יריביה פייסבוק ויאהו , החברה נאבקת כדי להעלות את המחירים של הפרסום שלה בשוק הסלולר.
עד כה, המפרסמים לא היו מוכנים לשלם יותר עבור פרסומות סלולריות בהשוואה לפרסומות שולחן עבודה רגילות.
בסך הכל, גוגל הגדילה את התשלום עפ"י קליקים ששולמו ב-31% , אבל המחיר הממוצע של יחס העלות לכל קליק ירדה ב-11% ברבעון.
נתון זה מצביע על כך שהחברה מצליחה למכור יותר מודעות להתקנים ניידים, אבל אלה אינן מתוחמרות במחירים גבוהים יותר.