בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
רמ"י תחכיר לרכבת זכויות בניה בתחנות
|
רכבת ישראל תוכל לבנות ב-15 השנים הקרובות 7 מיליון מ"ר למגורים, מסחר ומשרדים מעל 29 מתוך 54 התחנות שלה ● הרכבת תשלם לרמ"י את שווי הקרקע, ועוד 8% מדמי השכירות של המסחר והמשרדים ו-2% מהכנסותיה
|
חותמים על ההסכם [צילום: צילום פרסום]
|
|
|
|
|
רשות מקרקעי ישראל תחכיר ל רכבת ישראל את זכויות הבנייה ליד ומעל 29 מתוך 54 התחנות שלה, והרכבת, תוכל לבנות עד 7 מיליון מ"ר למגורים, מסחר ומשרדים ב-15 השנים הבאות. הסכם על כך נחתם (יום ג', 18.2.13) במודיעין בין ראשי שני הגופים, בנוכחות שרי האוצר, השיכון והתחבורה. ההסכם אומר: - רמ"י מתחייבת להחכיר לרכבת ישראל זכויות בניה בגג של 30 מהתחנות שלה, וכן קרקע במרחק של עד 300 מטר מהתחנה, ועוד מגרשים במרחק של יותר מ-300 מטר מהתחנה, שאינם חלק ממרחב התחנה.
עסקות נדל"ן ללא מכרזים? - חוזי החכירה יחתמו ללא מכרז, בחוזים ל-49 שנים. מהודעת רמ"י עולה לכאורה, שגם המגרשים המרוחקים, שלא במרחב התחנה, יוחכרו לרכבת ללא מכרז.
- הרכבת תשלם לרמ"י את שוויה הריאלי של הקרקע, כפי שיקבע על-ידי שמאי. בחוזה נאמר, פורמלית, כי הרכבת תשלם "דמי היוון ל-49 שנים", וזה הניסוח המקובל לתשלום השווי הריאלי של הקרקע.
- בנוסף, תשלם הרכבת לרמ"י 8% מהכנסותיה מדמי שכירות מהשכרת שטחי המסחר והמשרדים.הרכבת צופה הכנסות של 1.5 מיליארד שקל לשנה מדמי השכירות, כך שיהיה עליה לשלם לרמ"י עד 120 מיליון שקל לשנה.
- בנוסף, תשלם הרכבת לרמ"י 2% מסך הכנסותיה ממכירת כרטיסי נסיעה והובלת מטענים.
10 תחנות יישארו ללא פיתוח - ההסכם חל על 29 תחנות מתוך 54 התחנות הקיימות של הרכב, וכן על התחנה הנמצאת בבניה בירושלים-בנייני האומה. בעתיד, יחתמו הסכמים לגבי 15 תחנות הנמצאות בבניה, דוגמת כרמיאל ואופקים. מכאן עולה, ש-10 תחנות, כנראה קטנות, ישארו ללא תוכניות פיתוח ונדל"ן.
הרכבת תוכל לבנות ב-15 השנים הבאות, על השטחים שתחכור, עד 7 מיליון מ"ר, מחולקים לשלש קבוצות: (1) 4.5 מיליון מ"ר דירות, משרדים ומסחר במרחב המרוחק יותר מ-300 מטר ממתחם התחנה. (2) 1.7 מיליון מ"ר משרדים ומסחר במרחק של עד 300 מטר מהתחנה. (3) 800 אלף מ"ר למשרדים ומסחר בתוך התחנות ועל הגג שלהן. שטחי המשרדים והמסחר בתוך מתחמי התחנות, שהם כאמור 800 אלף מ"ר סך הכל, יחולקו לארבע קבוצות, יחסית לגודל התחנות: - תחנות קטנות - עד 1,500 מ"ר לתחנה.
- תחנות בינוניות (נתב"ג, באר שבע,חולון, פתח תקוה, ראש העין, חיפה בת גלים) - עד 3,000 מ"ר לתחנה.
- תחנות גדולות - עד 6,000 מ"ר לתחנה.
- תחנות מטרופוליטניות (תל אביב מרכז, תל אביב השלום, בת ים, נתניה, חיפה-השמונה והתחנה המתוכננת בירושלים בנייני האומה) - יותר מ-6,000 מ"ר לתחנה, לא נמסר גבול עליון.
- לא נמסר איך יחולקו שטחי המסחר, המשרדים והמגורים של ה-1.7 מיליון מ"ר במגרשים הסמוכים לתחנות, ואיך יחולקו בין עשרות התחנות ה-4.5 מיליון מ"ר של שטחי הבנייה על המגרשים המרוחקים.
רמ"י אומרת, שפיתוח נדל"ן במתחמי תחנות הרכבת ולידן היא תופעה מקובלת בעולם, וישראל תלך בעקבות מדינות רבות. הרכבת מעריכה, שבנית ופיתוח נדל"ן יגדיל את מספר הנסיעות ברכבת ב-15-10 מיליון לשנה, כלומר גידול של 22% עד 33% בהכנסות מאגף הנוסעים (אשתקד היו ברכבת 45 מיליון נסיעות). הצדדים לחוזה אומרים עוד, שמימוש כל תוכניות הבנייה יספק 170,000 מקומות עבודה.
|
תאריך:
|
18/02/2014
|
|
|
עודכן:
|
18/02/2014
|
|
אלעזר לוין
|
רמ"י תחכיר לרכבת זכויות בניה בתחנות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
abc22
|
18/02/14 14:24
|
|
2
|
|
רמי לוי (פתח תקוה
|
21/02/14 12:20
|
|
שרידיו של יישוב כפרי שהתקיים לאורך מאתיים שנה במהלך ימי הבית השני, נחשפו בחודשים אוגוסט 2013-ינואר 2014, ליד דרך בורמה (בקרבת 'מצפה הראל'). הממצאים נחשפו בחפירת הצלה ארכיאולוגית שביצעה רשות העתיקות לפני עבודות ההקמה של הפרויקט הלאומי להנחת קו הגז הטבעי לירושלים, פרויקט אותו מובילה חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל ("נתגז").
|
|
|
מחלת לב היא גורם התמותה הראשון במדינות רבות. הנה 10 דרכים בטוחות להוריד את הסיכון שלכם לבעיות של הלב וכלי הדם:
|
|
|
כלי רכב פרטיים לא יורשו כלל להגיע להילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר-מירון. המגיעים להילולה בל"ג בעומר יחנו את רכביהם בחניונים ומשם יוסעו בשירות הסעיות. נכים יוסעו בכלי רכב מיוחדים של "עזר מציון". כך הודיע ניצב משנה אמנון איצקוביץ, מפקד אגף התנועה במשטרה.
|
|
|
הישראלים כובשים את הפיליפינים. מנתונים שהפיץ משרד התיירות הפיליפיני לסיכום שנת 2013 עולה כי ישראל נחשבת כמעצמה תיירותית.
|
|
|
מה קורה לצרכן הישראלי אשר נחשף במהלך מסע הקניות שלו לשני מוצרים דומים שכל אחד מהם מיוצר על-ידי חברה אחרת? איך אנחנו יודעים לבחור את מה שמשתלם לנו יותר? מסתבר כי מחצית מהצרכנים בארץ (50.2%) נוהגים להשוות היום את מוצרי המזון שהם רוכשים גם לפי תכולת האריזה וגם לפי מחיר המוצר. כך עולה מסקר מיוחד שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, במלאת ארבע שנים לתקנות החדשות המחייבות להציג מחיר ליחידת מידה.
|
|
|
|
|
|
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
|
|
|
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
|
|
|
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|