|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

"גזר הדין גאל את הציבור מכזבי אולמרט"

במערכת הפוליטית מגיבים על גזר הדין ההיסטורי שבו לראשונה בישראל נשלח ראש ממשלה לשעבר לכלא יחימוביץ': אולמרט ושליחיו רדפו כל שומר סף שניסה לעשות תפקידו
13/05/2014  |   איציק וולף   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
אולמרט. המערכת אינה מתכופפת [צילום: פלאש 90]

יחימוביץ'. שיעור חשוב ומרתיע [צילום: פלאש 90]

"גזר דינו של אולמרט והנימוקים לו, גואלים את הציבור ממסכת הכזבים וההטעיה שפיזרו אולמרט ומקורביו", כך אמרה ח"כ שלי יחימוביץ' לאחר שראש הממשלה לשעבר נשלח לשש שנות מאסר בפועל.

גזר דינו של אולמרט, שהורשע בקבלת שוחד בפרשת הולילנד, הוקרא הבוקר (יום ג', 13.5.14) בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

לדברי יחימוביץ', זהו שיעור חשוב ומרתיע לנבחרי ציבור מושחתים, וגם מסר רב ערך לציבור כולו, היודע היום כי מערכות שלטון החוק בישראל הן טובות ומקצועיות ואינן מתכופפות בפני נאשמים רמי דרג, ויש בכך משום שיקום אמונו של הציבור בשלטון החוק.

"ראויה לגנאי התנהגותו של אולמרט, אשר הוא ושליחיו רדפו, השמיצו והפחידו במשך השנים כל נושא תפקיד ושומר סף אשר העז לעשות את עבודתו, ונראה כי הם ממשיכים לעשות זאת גם ברגע זה בתום המשפט. הפרקליטות וכל יתר גורמי שלטון ראויים לשבח על האיתנות המקצועית, הנפשית והמוסרית שגילו", אמרה.

ח"כ יחימוביץ' הוסיפה כי מצער שאדם כה מושחת שלט בצמרת המדינה ובחיינו. "אבל יש סיבה להיות גאים בכך שאנו דמוקרטיה נקייה שבה כולם שווים בפני החוק, והצדק נראה ונעשה", ציינה.

גלאון: אולמרט לא הביע חרטה
[צילום: פלאש 90]

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ציינה כי גזר הדין של אולמרט פותח פרק חדש של ניקוי אורוות וטיהור השחיתות מהצמרת הפוליטית בישראל.

"טוב שבית המשפט, כמו בפסק הדין, גם בגזר הדין, העביר מסר ברור ונחרץ ששחיתות פוליטית וציבורית היא אות קלון ובגידה באמון הציבור", ציינה והוסיפה כי לא רק שראש הממשלה לשעבר לא הביע חרטה לאורך כל הדרך, אלא אף הגדיל לעשות והפעיל את כל המניפולציות האפשריות כדי להתחמק מהכרה בעומק הסיאוב המוסרי שלו.

"צריך לקוות שהלקח של מחיר השחיתות יילמד על-ידי פוליטיקאים ואישי ציבור", אמרה.

אלדד יניב: גזר הדין - אזהרה לפוליטיקאים
[צילום: פלאש 90]

עו"ד אלדד יניב, שפרסם בשנה החולפת פרטים רבים על-אודות מעשי שחיתות של פוליטיקאים, אמר כי גזר הדין של שש שנות מאסר שניתנו לראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, צריך להרתיע את כל הפוליטיקאים שבתחילת דרכם.

"תזכרו היום שאתם ואתן לא שונים מאולמרט. הוא בשר ודם. ולא נולד עבריין. הוא התחיל טוב ורצה לשנות עולם. בדיוק כמוכם. זה בדיוק תוכניתכם וחלומכם. אבל הכוח משחית והדרך לשם היא כמו ביער חשוך, מלאה בזאבים ובסכנות. כל בעלי העניין יחכו לכם בפינה, כמו הזאב לכיפה אדומה. עם הצעות מפתות, שמתחילות בקטן. לאט-לאט הם יטגנו אתכם כמו שמטגנים צפרדע במחבת. על אש קטנה. כדי שתתרגל לחום ולא תבין שהיא בדרכה למותה. כך בדיוק יעשו לכם", כתב בדף הפייסבוק שלו.

לדבריו, יעברו עוד שנים עד שאולמרט ייקבר לצד משה קצב בחלקת גדולי האומה, אבל את כבודו ושמו לעולם כבר לא יקבל בחזרה.

"בלי שעונים יקרים. ובלי חליפות גזורות. הוא הולך להשתכן במה שנשאר לו לחיות בחיים, בכלא מעשיהו. עם מדים כתומים. עם שעון יד פשוט מגומי. עם מה שייטגן לעצמו בצהריים על הפלטה או יחטוף מהקנטינה, כי בחדר האוכל המזון ממש מגעיל. אז כל זה היה באמת שווה?".
לאולמרט כבר לא יעזרו הרחמים. אם תרחמו היום על עצמכם, פוליטיקאים ופוליטיקאיות בתחילת דרככם, זה יציל את חייכם.
הביטו היום באולמרט, ועצרו. בברקס אחד, במקום.

רוזנטל: אין שמחה לאיד
[צילום: פלאש 90]

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) טען כי גזר הדין של 6 שנות מאסר בפועל שהושת על אולמרט הוא מידתי וצודק.

"כשאתם חושבים על העונש תחשבו מה עושה שוחד לחברה הישראלית. שוחד נותן לבעלי אמצעים דברים והישגים שהציבור לא מקבל ועל חשבונו של הציבור. באחוזי בניה שאתם יכולים רק לחלום עליהם, בקבלה למקומות עבודה. בניגוד למוסר ובניגוד לצדק הטבעי. את ההישגים הללו הם לא מקבלים כנגד כישוריהם אלא בזכות שלמונים", אמר.

לדברי רוזנטל, לא בכדי ציין השופט רוזן בגזר הדין כי נוטל השוחד הוא בבחינת בוגד וכי המורשעים ראויים לעונשים שיבטאו שאט נפש שיהיה בהם כדי לעקור מהשורש את הנגע הממאיר - שאינו תיאורטי כי אם מעשי.

"אין כאן שמחה לאד אלא הגנה על הדמוקרטיה הישראלית. אי-אפשר רק להגיד ששחיתות מרסקת את החברה הדמוקרטית אלא צריך לנקוט צעדים למיגורה וענישה מרתיעה היא חלק מניקוי האורוות", אמר.

"קשר לשחיתות של ההינתקות"

בפורום המשפטי למען ארץ ישראל אומרים כי גזר הדין הוא תמרור של אזהרה לנבחרי ועובדי הציבור. לטענת ראשי הפורום, אי-אפשר לנתק את שחיתותו של אולמרט מן השחיתות שהובילה לתוכנית ההינתקות.

"מעולם לא היה ברור יותר הקשר הישיר בין שחיתות אישית לשחיתות ערכית וציבורית. חובת הציבור לוודא כי הגה השלטון ינתן בידי אנשים נקיי כפיים", אמרו.

ח"כ קריב: להסדיר תפקיד חברי מועצה

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד) ציינה כי המטרה המרכזית היא למנוע את פרשת הולילנד הבאה. "היום חשוב יותר מתמיד להסדיר ולחזק את מעמדם של חברי מועצה כשומרי הסף של האינטרס הציבורי. חברי מועצה הם "החוליה החלשה" בדמוקרטיה הישראלית. בפועל, הופכים חברי המועצה למעין "מתנדבים", שאין בידם הכלים המתאימים מהבחינה הכלכלית, המשפטית והדמוקרטית", טענה.

לדבריה, אנו חיים במציאות של אשליית הדמוקרטיה בשלטון המקומי שנובעת מחוסר הסדרה חוקתית של תפקיד חבר המועצה ומונעת מהם לבצע את תפקידם על הצד הטוב ביותר ולשמש כשומרי הסף של השחיתות השלטונית.




הבית היהודי: יום עצוב ושמח

ממפלגת הבית היהודי נמסר בעקבות פרסום גזר דינו של אולמרט כי זהו יום עצוב לאזרחי מדינת ישראל ויום חשוב למדינה, שהראתה שאין בה משוא פנים גם לבכיר שבאזרחיה. "אין מי שלא חייב בחשבון נפש ביום הזה", לשון תגובת המפלגה.

אומ"ץ: גזר הדין דווקא קל

מתנועת אומ"ץ, שיחד עם News1 פעלה רבות לחשיפת מעשי השחיתות של אולמרט, נמסר כי בפרשות רבות אחרות חמק אולמרט מן הדין.

:העונש שהושת על אולמרט היום, אשר בעיני מקורביו של אולמרט ולוחכי פנכתו נראה חמור, אינו חמור כלל. בהעמידנו את העונש אל מול הנזק הנורא שגרם אולמרט בשנות כהונתו בתפקידיו השונים, בין שר בכיר, ראש עיר או ראש ממשלה, מידת העונש היא דווקא לקולא", ציין יו"א הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי.

לדבריו, היום נוכחנו כי המאמצים לחשיפת השחיתויות והמאבקים לא היו לשווא. "גזר הדין שהושת היום על אולמרט נותן לתנועת אומ"ץ ואלפי חבריה ומתנדביה עידוד ותקווה, כי יש שכר לעמלנו, ומלחמתנו בשחיתות הציבורית בישראל אינה לשווא", ציין.

איכות השלטון: הובהר שלשוחד מחיר גבוה

מן התנועה לאיכות השלטון נמסר כי בית המשפט בישראל הבהיר שלשוחד יש מחיר גבוה וכי את המשחד והמשוחדים יש להוקיע ולהעניש.

"זהו לא יום שמח היום, אלא יום עצוב וקשה, יום בו נגזר דינו של ראש ממשלה לשעבר לשבת מאחורי סורג ובריח. ועם זאת, יום בו הבהירו מערכות האכיפה והשיפוט במדינת ישראל כי רק עונש מאסר משמעותי יוכל לבנות הרתעה מפני השחיתות, ובנייה של נורמות של מנהל תקין וטוהר מידות", נמסר בתגובת התנועה.

עוד נמסר כי התנועה לאיכות השלטון בישראל קוראת לרשויות הציבור בישראל, נבחרי ומשרתי הציבור להרים את ראשם, ולפעול ללא ליאות לשיקומו של אמון הציבור המרוסק ברשויות השלטון בישראל, לאחר הנזק הקשה שגרמו להן הפרשיות האחרונות.

"זהו יום עצוב, אך יום בו מוענקת לציבור הישראלי אות של התפכחות ובגרות, ותעודת כבוד למערכת המשפט ומערכות אכיפת החוק במדינת ישראל".

תאריך:  13/05/2014   |   עודכן:  13/05/2014
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אריה אבנרי / Arie Avneri   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   זהבה גלאון   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   יפעת קריב   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מיקי רוזנטל   משה  ישראל   משה קצב / Moshe  Katsav   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"גזר הדין גאל את הציבור מכזבי אולמרט"
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע
13/05/14 13:11
2
שיבלי
13/05/14 13:50
3
מדמוני אסף
13/05/14 13:55
4
צורי
13/05/14 15:42
5
נרצחי עופרת יצוקה
13/05/14 19:02
 
אזרחי לבנון
13/05/14 19:21
6
איל
13/05/14 21:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, מפרסם (יום ג', 13.5.14) את גזרי הדין במשפט הולילנד. רוזן מוסר את החלטתו לגבי שבעה מבין תשעת הנאשמים שהורשעו בעבירות של מתן שוחד וקבלת שוחד (וחלקם גם בהלבנת הון ובעבירות אחרות), ובראשם אהוד אולמרט. רוזן דחה את ריצוי העונשים עד 1.9.14 והטיל עליהם ערבויות גבוהות.
13/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בעוד שעות ספורות (יום ג', 13.5.14) יוכרע האם אהוד אולמרט יהיה הראשון בראשי ממשלת ישראל שיישלח לכלא. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, יודיע מה יהיה עונשו של אולמרט לאחר שהרשיע אותו בקבלת שוחד במשפט הולילנד.
12/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נחקר באזהרה (יום א', 11.5.14) במשך שלוש שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה.
11/05/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
גזר דינם של אורי לופוליאנסקי ואברהם פיינר במשפט הולילינד יינתן ב-9.6.14. כך החליט (יום א', 11.5.14) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, אשר קיבל את בקשת המדינה להפריד את עניינם של השניים מיתר הנאשמים, שדינם ייגזר מחרתיים (יום ג', 13.5.14).
11/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
ההכרעה נפלה כבוד השופט רוזן מצא את אהוד אולמרט אשם בלקיחת שוחד בפרשת הולילנד.
11/05/2014  |  שמעון זיו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il