ועד הנהגים בחברת
אגד תעבורה המאוגד בכוח לעובדים הודיע (יום ד', 4.1.15) להנהלת החברה על סכסוך עבודה בחברה. 760 הנהגים מוחים על סירוב ההנהלה להתקדם במו"מ על הסכם קיבוצי, ודחיית כל דרישותיהם, במסגרת שיחות המו"מ אשר החלו לפני כחודשיים עם פקיעת תוקפו של ההסכם הקיבוצי הקודם.
בעוד שבועיים יוכלו הנהגים להשבית את קווי התחבורה של החברה, המפעילה הבלעדית של קווי אוטובוס העירוניים באשדוד, בנתניה, באשקלון, בקריית גת, בקריית מלאכי, באופקים, בנתיבות, בשדרות באלעד, ביישובי עוטף ירושלים (מבשרת ציון, מעלה אדומים, פסגת זאב וגבעת זאב) וכמה קווים בין-עירוניים.
לדברי כוח לעובדים, שכרם של הנהגים ב
אגד תעבורה הוא הנמוך בענף - 32.60 ש"ח לשעה. "העלאת שכר הנהגים והשוואתו לחברות האחרות היא אינטרס משותף לנהגים ולהנהלה ולציבור הנוסעים, ולכן אטימות ההנהלה מקוממת כל כך", הסביר יו"ר ועד העובדים איציק קשקש. "בתנאים הנוכחיים מתקשה החברה לגייס נהגים, עובדה היוצרת עומס על הנהגים הקיימים. זו ממש סכנת נפשות! בניגוד לתקנות התעבורה (תקנה א168 לשעות עבודה ומנוחה) עובדים הנהגים רצוף ללא מנוחה כל ארבע שעות כנדרש, ובמקום 10 שעות נטו של עבודה, נמצא נהג על הכביש 11 שעות. התראנו על כך בפני ההנהלה, אך ללא הועיל".
לדבריו, היעדר הנהגים יצמצם גם את מספר הקווים ויוצר עומס בשעות העומס. עוד קובלים הנהגים על כך שכנהגים בחברת תחבורה ציבורית פרטית, אין הסכמי העבודה שלהם כוללים ביטחון תעסוקתי או הכרה בוותק ענפי. "נהגים בתחבורה הציבורית הפרטים חיים ממכרז למכרז, ממש כעובדי קבלן. הוותק שלהם מתאפס כשהם עוברים מחברה לחברה או כשהם מפעילים את אותו הקו בו עבדו שנים - תחת חברה חדשה שזכתה במכרז. אנו מכוונים לתיקון העוול הזה באגד תעבורה", הסביר אסף בונדי רכז מטה דרום בכוח לעובדים המלווה את הוועד.
לאחרונה החלה אגד תעבורה להפעיל קווים גם בישובי מטה בנימין והשומרון. הבעלות על החברה מתחלקת בשווה בין קואופרטיב אגד (הממשיך לספק לחברה את שירות המוסכים) וקבוצת תעבורה (חלק מקונצרן IDB).
תגובת אגד תעבורה לא נמסרה.