במכרז שפרסמה
רכבת ישראל בחודש יוני 2014, לתכנון, להקמה ולתחזוקה של מערכות אלקטרו-מכניות ומיסעות בטון בקו המהיר לירושלים, זכתה (יום ה', 5.2.15) קבוצת Electra Bogl JV. הקבוצה מורכבת מהחברות הבאות: אלקטרה בע"מ, אלקטרה תשתיות חופרי השרון בע"מ, SIGNON SCHWEIZ AG, Max Bogl Bauunternehmung GmbH & Co KG.
היקף המכרז הוא כ-760 מיליון שקלים, והוא מיועד לתכנון, הקמה ותחזוקה של המסילות והמערכות בקו המהיר לירושלים. מכלול המערכות השונות (חשמל, אוורור, גילוי וזיהוי אש, בקרה וכדומה) מעניק מעטפת בטיחות אינטגרטיבית לנסיעת הרכבת במנהרות.
מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר אמר כי פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים, ממשיך להתקדם בצעדי ענק ונכנס כעת לישורת האחרונה, בה תוקמנה תשתיות המסילה ומערכות האיתות והחשמל. "כריית המנהרות, בניית הגשרים והקמת התחנה נמצאים בשלבי ביצוע סופיים ובימים אלו נקבע הזוכה במכרז המערכות, לרבות תכנון, הקמה ותחזוקה של המערכות והמסילות לאורך תוואי הקו. זהו השלב הסופי בהקמת תשתיות המסילה, לקראת סיום עבודות התשתית בשנת 2017 ולקראת הפעלה מסחרית בסוף רבעון ראשון בשנת 2018", אמר צפריר. רכבת ישראל מתכוננת לעתיד ולחיבור השפלה לבירה בכחצי שעה, הלכה למעשה".
שלב ההקמה והתחזוקה של המערכות והקמת המסילות הוא נדבך מהותי בפרויקט הקו המהיר. שלב זה יבוצע בשיטת "תכנון-ביצוע" וכולל בין היתר הקמת כ-46 ק"מ מסילות; הקמת מערכות אלקטרו-מכניות התומכות בהפעלת הרכבת; ניהול, תיאום, פיקוח ביצוע אינטגרציה של כלל המערכות המותקנות לרבות חשמול ומערכות תשתית רכבתיות אחרות.