|
מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און ומפקדי המשטרה
|
|
|
|
|
שינויים בהסדרי התנועה בגוש-דן, שיגרמו לפקקים קשים, צפויים עם תחילת ביצוע עבודות הכרייה והחפירה של הרכבת הקלה בגוש-דן. מנכ"ל חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) יהודה בר-און הציג בפני תת-ניצב יורם אוחיון סגן מפקד מחוז ת"א את השינויים.
לדברי בר-און, "הסדרי תנועה מהותיים יחולו בעיקר במסגרת ביצוע העבודות בתחנת אלנבי ובאזור גשר מעריב, כאשר גשר מעריב ייהרס כבר בשלב התחלת העבודות. העבודות באזור אלנבי ואיתן השינויים בהסדרי התנועה יחלו במהלך חודש אוגוסט, ובצומת מעריב השינויים יחלו בתחילת חודש ספטמבר".
עוד הוסיף בר-און כי "נת"ע ערוכה להתחיל בביצוע העבודות כבר בחודש יוני כך שעשויה להיות אפשרות שמועד תחילת העבודות יוקדם". מנכ"ל נת"ע הדגיש בפני סגן מפקד המחוז שנלקחת בחשבון האפשרות שיבוצעו התאמות להסדרי התנועה המתוכננים גם לאחר מועד תחילת העבודות, וזאת בהתאם להתנהגות הנהגים ונוסעי התחבורה הציבורית. לשם כך סוכם כי יתקיים ערוץ ישיר בין השניים על-מנת לייעל ולקצר את תהליך קבלת ההחלטות לביצוע השינויים הנדרשים.
במהלך חול-המועד פסח, העתיקה נת"ע את משרדיה ממגדלי עזריאלי בתל אביב למשרדיה החדשים בחולון כמתוכנן ולפני ימים אחדים החלו 160 עובדי החברה לפקוד את משרדיהם בחולון. מדובר בהסכם שכירות לעשר שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות, ותחנת יציאה לאחר חמש שנים. העתקת משרדי נת"ע מתל אביב לחולון צפויה לחסוך לחברה הממשלתית 40 מיליון ש"ח. עוד הוחלט כי לקראת תחילת העבודות ביולי חלק מאנשי המקצוע של נת"ע יעתיקו את מקום עבודתם למגורונים הפרוסים באתרי הבנייה השונים לאורך הקו האדום על-מנת לייעל העבודה ולהיות בקשר בלתי אמצעי עם השטח. לדברי מנכ"ל נת"ע, "חשוב היה לסיים מהר ככל האפשר את ההתארגנות המחודשת מתוך חשיבה מערכתית כוללת שלוקחת בחשבון התייעלות כלכלית ללא פגיעה באיכות המקצועית הנדרשת בפרויקט לאומי חיוני שכזה״.
בלילה שבין חמישי לשישי בוצעה יציקת הרצפה להשלמת ביצוע הפיר בגלי גיל, במהלך הנדסי מורכב מסוגו. פיר גלי גיל הוא אחד משלושת פירי השילוח למכונות ה-TBM (מכונה לכריית מנהרות), הוא נמצא בסמוך לתחנת הרכבת תל אביב ארלוזורוב ממזרח, למרגלות שרתון סיטי טאוור. מכונות ה-TBM יוכנסו לתוך הפיר בחלקים והמכונה עצמה תורכב בתוכו.
מכל פיר ישולחו מספר מכונות TBM. מגלי גיל יצאו מכונות הן לכיוון תחנת ארלוזורוב והלאה לכיוון מערב ודרום, והן לכיוון מזרח. לאחר השלמת עבודות ה-TBM, החלק התחתון של הפיר יהפוך לחלק מהמנהרה והחלק העליון יכוסה וישוב להיות חניון, כפי שהיה עד תחילת הביצוע. היציקה כללה כ-2,200 קוב בטון, שבוצע בכ-275 סבבי משאיות בטון שיצאו ונכנסו מהפיר במהלך הלילה.